- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mizerný technický stav vozů a tramvajových tratí kvůli katastrofálně špatné údržbě, snad s výjimkou největších měst Moskvy a Sankt Petěrburgu. To je obecný tristní stav v Rusku. Jak se píše v materiálu ministerstva zahraničních věcí, stav ruského vozového parku a infrastruktury veřejné dopravy dosáhl kritické úrovně: více než 70 % vozidel a více než 80 % dopravní infrastruktury je za hranicí životnosti. Sám starosta Kemerova Dmitrij Anisimov uvedl podle webu novinky.cz, že tamní tramvajový park tvoří z 90 procent zastaralé vozy za zenitem.
Tramvaji v Kermerovu zřejmě selhaly brzdy a tak se řítila po trati osmdesátikilometrovou rychlostí, než vykolejila. Je možné, že za nehodu může též mladá nezkušená řidička. V každém případě, jak popisuje web cestujlevne.com, vozidla MHD v Rusku jsou často opravdu stará a člověk zvyklý na dopravu v Evropě nejednou žasne nad tím, že ještě stále jezdí a dávno se nerozpadla. Také je faktem, že Dopravní podniky České republiky posílají do Ruska ojeté tramvaje, autobusy, a trolejbusy, které vyřadily z provozu. Pravda, po ruské agresi proti Ukrajině, tato praxe přestala.
A jsme nyní u příčiny, proč se stav městské dopravy v Rusku k lepšímu nezmění Rusko má sice ambiciózní plány na modernizaci železnic a MHD, ty však zůstávají pouze na papíře, což je obvyklá ruská praxe. Modernizace v různých oblastech existují pouze ve velkohubých Putinových projevech.
Zvláště nyní, kdy Rusko válčí na Ukrajině a veřejné peníze jdou na armádu a zbrojení, se na zlepšení dopravní infrastruktury může zapomenout. Takže ruské veřejná doprava na tomu bude hůř než nyní a tramvajové tratě budou chátrat ještě víc. Je tedy vysoce pravděpodobné, že neštěstí v Kemerovu nebude ojedinělé a takových tragických nehod bude přibývat. Je to drsné, nemám z toho radost, ale je třeba se pravdě podívat do očí.
Někteří srovnávají kemerovskou tragédií s nedávnou srážkou vlaků u Pardubic, ale to je špatně. Tam došlo k nehodě v době, kdy ještě nebyl aktivován špičkový evropský zabezpečovací systém ETCS, jehož zkušební provoz by měl být spuštěn na podzim. Čili existuje řešení problému. V Rusku vzhledem k nízkému výkonu ekonomiky a válce, nelze v dohledné době očekávat masivní investice do MHD. Řešení problému tedy neexistuje. Zaostalému Rusku tak agresivní válka proti Ukrajině rovněž hodně škodí, protože mu pak chybí investice v jiných potřebných oblastech.
Zdroje:
Děsivé záběry z Ruska. Tramvaji selhaly brzdy: 100 zraněných a jeden mrtvý - Novinky
Nehoda v Pardubicích a zabezpečení železniční oblasti Pardubice po dobu její modernizace | Kurzy.cz
https://mzv.gov.cz/petersburg/cz/obchod_a_ekonomika/modernizace_dopravni_infrastruktury_v.html
Další články autora |
Albánská, Praha 6 - Bubeneč
16 000 Kč/měsíc