„Vážený zákazníku, ...“ Blá, blá, blá! - 2. díl

V minulém blogu jsem Vám vyprávěla, jak jsem se chybou operátora dostala do situace, kdy mi byl bez předchozího upozornění změněn tarif. Dnes Vám budu vyprávět, jak to šlo dál...

Své vyprávění jsem minule zakončila tím, že jsem zahájila přenos svého čísla k jinému operátorovi a zároveň o celé věci informovala ČTÚ. Od onoho dne uplynuly dva týdny a a pár dní. Z ČTÚ jsem dostala zatím jenom automaticky zasílanou zprávu o obdržení stížnosti. A co přenos čísla a červnová smlouva?

Od nového operátora jsem dostala kód pro přenos čísla (s tím, že do 10 dní mám kontaktovat svého operátora, který musí vše schválit) a současně i novou SIMku, na kterou bude přeneseno. S 11místným kódem jsem tedy hned zašla do O2, kde si ho opsali, zaevidovali a dostala jsem papír stvrzující, že o přenos bylo zažádáno a můj odchod je definitivní. Ani se mě nesnažili lákat nějakými extra slevami.

To bylo ve středu. V pátek mi přišla SMS: „Vazeny zakazniku, identifikace k objednavce na preneseni cisel 17503175436 byla uspesna. Proces preneseni cisla pokracuje. www.cz.o2.com“ Jů, to jsou hodní, že mi to napíšou. Kdy mi ale přijde info, že mám zpátky svůj původní tarif?

Hned, co jsem se dostala z privátu domů (tedy 2 dny po změně na nový tarif), šla jsem napůl na jisto a napůl s obavami kouknout do šanonu, kde mám výpisy z banky a faktury za mobil. Byl tam! Ten papír, který jsem v červnu 2010 podepisovala - prodloužení tarifu na 1 rok s doložením ISICu. Ten papír, který O2 ve své evidenci zjevně nemá. Hurá! Už jsem se bála, že jsem ho někde založila... Hned v pondělí jim ho zajdu na pobočku ukázat, aby mi neúčtovali ten tarif SMS (info, o jaký tarif se jedná a jaké jsou tam ceny, jsem si musela složitě vyhledávat sama. Nikoho z 02 ani nenapadlo, aby mi o tom něco řekl...)

A šla jsem. Kromě toho, že jsem se dozvěděla, že teď je jim to na nic a že mám přijít, až dostanu fakturu a že to vezmou jako reklamaci, jsem se jen tak mimochodem dozvěděla, že původní tarif mi byl vrácen v pátek. Hm, že by se třeba obtěžovali poslat mi SMS?

Dny plynuly. První březnový den mi přišla další SMS o přenosu čísla: „Vazeny zakazniku, objednavka cislo 17503175436 byla uspesne overena. Proces preneseni cisla pokrcuje. www.cz.O2.com“ A asi o hodinu později další - už od konkurence, ke které přecházím: „Vase cislo je uvolneno a preneseno bude v nejblizsi mozne datum 09/03/2011. Pripadnou zmenu lze zadat dnes do 20:00 na www.vodafone.cz nebo na 800777711. Vodafone“ O hodinu později mi přišla tato zpráva ještě jednou. Že by pro sichr, že ji vezmu na vědomí? Ještě mě pak upozornili na to, že pro přenos čísla musím mít Vodafone SIM kartu, což jsem už měla, takže jsem to nějak neřešila.

Den na to mi přišlo upřesnění týkající se přenosu čísla: „Vase cislo bude do nasi site preneseno 09/03/2011 mezi pulnoci a sestou rano. Az bude vse hotovo, posleme Vam SMS. Tesime se na Vas v siti Vodafone.“

Den před plánovaným přenosem mi přišla ještě SMS od 02: „Vazeny zakazniku,Vase tel.cislo bude preneseno 09.03.2011 do site noveho operatora.Dekujeme za dosavadni vyuzivani nasich sluzeb. www.O2.cz“ To jsou hodní, že mi děkují za využívá služeb, pomyslela jsem si se značnou mírou ironie.

A pak nastal Den D. Vstávala jsem něco po 9. hodině, takže mě nijak neudivilo, že mi na displeji nesvítí logo 02. Přehodila jsem SIMky, zadala PIN a čekala na SMSku, že přenos proběhl OK a funguju u Vodafonu. Jenže co to? Žádná SMS nepřišla a navíc se mi na displeji ani neukázal nápis Vodafone! Co to? Ani do samoobsluhy se nedostanu: „Do Internetové samoobsluhy můžete vstoupit pouze s aktivním číslem v síti Vodafone.“

Ve 3 odpoledne jsem už čekala, až na mě na pobočce přijde řada. Ne, že bych byla pověrčivá, ale pořadové číslo 13 mi asi mělo něco napovědět... Od slečny za pultíkem jsem se dozvěděla, že asi došlo k nějaké technické závadě a že mi technici budou muset číslo aktivovat ručně. „Máte zatím z čeho volat?“ ptá se mě slečna ve firemním tričku. „No, leda od přítele...“ Nevím, ale nejspíš je už asi standard mít i coby student 2 různá čísla... „Tak vydržte,“ a odejde do skladu. Za chvíli se vrací s novou SIMkou: „Já Vám tady zatím dám předplacenou kartu s 200Kč a snad Vám to číslo aktivují, než to provoláte,“ sděluje mi, zatímco si do PC dělá o tomto kroku záznam a současně odesílá technikům žádost o aktivaci čísla s tím, že mi pak mají poslat info na zapůjčené číslo. Radši se neptám, jestli to myslí tak, že to bude rychle, ale předpokládá, že budu hodně volat a psát, nebo že to naopak bude trvat tak dlouho, protože volám a píšu minimálně.

Každopádně - dneska jsou to 3 dny a pořád se nic neděje. Onu SIMku, kterou jsem dostala před dvěma týdny a která mi má už tři dny fungovat, nosím pořád u sebe, abych ji mohla co nejdřív zase vyměnit. Začínám se ale bát toho, že to bude trvat ještě hodně dlouho a nakonec mi stejně řeknou, že se to celé pokazilo a moje přenášené číslo bylo definitivně ztraceno. No, nechám se překvapit...

Autor: Zdeňka Zamazalová | sobota 12.3.2011 13:12 | karma článku: 17,44 | přečteno: 2553x