Je vlastně ještě zapotřebí kalendář?

Tak si říkám, jestli nám ten kalendář v pokojích nevisí tak nějak zbytečně. Na denní záznamy a poznámky, co je třeba udělat, máme diář a na určení ročního období? Reklamy.

Ano, myslím to vážně. Čím to? Vezměme to pěkně od prvního ledna.

Začátkem nového roku nás vábí na mnohaprocentní povánoční slevy a reklamy se hemží také odkazy na nejrůznější novoroční předsevzetí s tím, že jedině daný produkt či služba nám umožní jeich splnění. Sotva skončí tato vlna, přichází na řadu den, který je označován jako svátek zamilovaných: 14. únor, tedy Valentýn. Reklamy se začnou hemžit předměty se srdíčky všech možných velikostí a odstínů růžové, jednomu se pomalu může zdát, že před nimi snad ani není úniku. Jen necelý měsíc po tomto růžovém období nám roční období připomene stále populárnější Mezinorodní den žen. Díky reklamám na nejrůznější bonboniéry, květiny a jiné dárky vhodné pro ženy každého věku nám nedají zapomenout, že co nevidět tu bude osmý březen.

K přelomu zimy a jara patří neodmyslitelně Velikonoce. Byť jsou to pohyblivé svátky, díky přesycenosti reklamy nejrůznějšími beránky, kraslicemi či pomlázkami si můžeme být jistí, že se nacházíme někde mezi koncem března a dubna. Několik let jsme Velikonoce nemohli opomenout díky úžasnému slevovému kolu v nejmenovaném hobby marketu. To, že se mění roční období, nám připomene i to, že se koncem března stále méně setkáváme s nejrůznějšími spreji do nosu či přípravky proti kašli a na druhou stranu se začínají objevovat reklamy na všelijaké deodoranty a antiperspiranty. Ty pak spolu s reklamami na dovolené v nejroztodivnějších destinacích spolu s upozorněními, že nenecháme-li se právě v této době naočkovat proti klíšťové encefalitidě, riskujeme závažné zdravotní potíže, pomáhají překlenout to neskutečně dlouhé "mrtvé" období až do přibližně půlky června, kdy se začnou množit "zaručené" rady, co dát dítku za vysvědčení.

To už tu ale máme léto. Víme přesně, kam pojedeme na dovolenou a který antiperspirant si nesmíme zapomenout zabalit. Nadšení z prázdnin však zejména dětem kazí už někdy od srpna reklamy lákající na supervýhodné nákupy školních pomůcek - deníčkem počínaje a úžasnou aktovkou s motivem něčeho, co je právě neksutečně "in", konče. Můžeme si tak být jistí, že začátek a první polovinu září rozhodně neprošvihneme.

To, že léto pomalu předává vládu podzimu, nám připomenou stále častěji se objevující reklamy na zaručeně nejlepší a nejúčinnější vitamíny na posílení imunity, spreje proti rýmě či přípravky proti kašli. Propagaci těchto položek pak během října zdatně sekunduje přehled toho, co rozhodně nesmíme zapomenout nakopit k příležitosti Dušiček či stále se rozšiřujícího Halloweenu.

Krátce poté podzim přejde v zimu a vyhnout se reklamě na zboží spojené s Vánocemi a Silvestrem je úkol prakticky nadlidský. Ještě štěstí, že brzy začne nový rok, byť s ním nás zase vábí na mnohaprocentní povánoční slevy a reklamy se hemží také odkazy na nejrůznější novoroční předsevzetí s tím, že jedině daný produkt či služba nám umožní jeich splnění.

 

Tak povězte - je vlastně ještě zapotřebí kalendář? ;)

Autor: Zdeňka Zamazalová | pátek 23.3.2012 22:31 | karma článku: 7,29 | přečteno: 667x