- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I když se již mnozí pokusili sepsat vypravování o událostech, které se mezi námi naplnily, jak nám je předali ti, kteří byli od počátku očitými svědky a služebníky slova, rozhodl jsem se také já, když jsem vše znovu důkladně prošel, že ti to v pravém sledu vypíši, vznešený Theofile, abys poznal hodnověrnost toho, v čem jsi byl vyučován. (Lukáš 1,1-4)
Nový zákon začíná „životopisem“ Ježíše Krista, který se pokusili zachytit Matouš, Marek, Lukáš a Jan. Připomínají to, co s Ježíšem sami prožili a co pamatují i jejich čtenáři. Každý z nich oslovuje jinou skupinu věřících.
Lukáš své vyprávění adresuje Theofilovi pocházejícímu z pohanského prostředí. Pokouší se popsat Ježíšův příběh jazykem, kterému by rozuměl člověk ovlivněný řeckou filozofií. Připomíná, že hodnověrnost všeho důkladně ověřil u očitých svědků a že Teofil má možnost udělat totéž.
Dnes jsme v trochu jiné situaci. Musíme spoléhat na to, že evangelisté vše opravdu zaznamenali tak, jak to skutečně bylo. Máme ale i jednu výhodu. Můžeme pozorovat, co dělá „víra v Ježíše“ s člověkem, sledovat proměnu lidí, kteří přijali evangelia jako hodnověrnou zprávu a dovolili Bohu vstoupit do jejich života. I to pro nás může být hodnověrným důkazem.
Bože, děkuji Ti za evangelia, která přináší zprávu o životě, smrti i vzkříšení Tvého syna. Díky i za lidi, které tato zpráva mění.
Článek je součástí mozaiky, kterou postupně vytvoří 366 dílů série s názvem "Na počátku všeho bylo Slovo". Najdete je v rubrice se shodným názvem.
Minulý díl: Proklínám tě i s celou tvou rodinou ...
Další články autora |
Wednesbury, Kladno - Kročehlavy
4 299 000 Kč