- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dva muži, kteří se modlili v chrámu, odcházejí domů. Jeden z nich odchází spokojen s tím, jak se mohl na posvátném místě pochlubit Bohu svou výjimečností a svatostí. Jde domů a vůbec netuší, že Bůh vidí jeho život úplně jinak. Jeho samolibost mu bere schopnost sebereflexe.
Modlil se v přítomnosti Boha, ala místo Boží dokonalosti vnímal jen tu svou. Pokud by se podíval na Stvořitele, pak by jeho ústa mluvila jinak.
Celník v chrámu vnímal přítomnost Hospodina. Boží sláva ho tak ochromila, že dokázal jen prosit: „Bože, slituj se nade mnou hříšným!“ (Lukáš 18,14) Uvědomuje si svou hříšnost a touží po tom, aby mu Bůh odpustil. Už nechce žít tak, jako doposud, a doufá, že ho Stvořitel zbaví tíhy minulosti.
Oba dva odcházejí domů. Farizeus odchází stejně samolibý, jako přišel. Nic nechtěl, a proto ani nic nedostává. Jednou, až přijde den Božího soudu, bude „ponížen“.
Celník odchází ospravedlněn. Bůh mu dovolil, aby svou minulost a své hříchy nechal v chrámu. Jednou, až nastane okamžik posledního soudu, bude „povýšen“. Bůh ho přijme do svého království a dá mu výsadu věčného života.
Bůh v tomto příběhu oběma plní jejich přání. Jeden nic nechce, a tak nic nedostává. Druhý se raduje z odpuštění. Bůh nám spasení nenutí. Milost nabízí všem, ala dostanou ji jen ti, kdo po ní touží, protože si uvědomují svůj skutečný stav.
(Další díl seriálu "Novozákonní rezonance" inspirovaný evangeliem podle Lukáše.)
Další články autora |
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...