Děkujeme za pochopení.
J53a42n 64A52n39d22r12l71e
mozna to bylo neprofesionalni, ale nas stredoskolsky ucitel matiky s nami chlastat chodil, praktikuje to dodnes a muj vztah k matematice to vzdy spise vylepsovalo, to byly a jsou uzasne debaty nad zejdlikem...
J47i13ř21í 70J76i52r80o45u37d13e12k
,,Učitel má být profesionál. Ale co to znamená?" Přidám jinou otázku. Je kantořina profesí, či ,,jenom" posláním
P62e52t28r 74L12u78k77e51š
Učitel profesionál? Jeden z našich pánů profesorů to shrnul do jednoduchého hesla: Komenský-Frištenský.
P85e87t83r 94B29r59o75d72s77k41ý
..... takový novodobý "Kantor ideál"! Netroufám si ani odhadovat, kolik učitelů v praxi může splňovat daná kritéria(?). Jsem však přesvědčen o tom, že by cca 40-50% opravdových profesionálů, z celkového pedagogického stavu, stačilo na to, aby rozmetalo INKLUZI na prach(!),- ....... což se ale, bohužel, nestalo
P10a95v11e61l 28C24h35m20e49l28í97k
Spíše než profesionalitu by měl mít učitel stále na paměti LIDSKOST - od té se vše odvíjí, obzvláště pak při práci s dětmi.
Děti se dokážou povznést nad případné odborné kiksy učitele, ale nikdy se nesmíří s jeho nespravedlností, povýšeností, netaktností, náladovostí, arogancí apod.
A jaký by učitel NEMĚL být? Vnitřně nevyrovnaný - odtud totiž pramení veškerá negativa, poznamenávající jeho práci, na která pak (mnohdy bohužel celoživotně) doplácejí nevinné, bezbranné děti.
V78e12r14o97n72i72k14a 61V76a95l60í78k80o50v34á 69Š68u68b19o20v57á
Úvaha o tom, proč ředitelé (včetně MŠ) raději zaměstnávají poslušné úředníky než tvořivé samorosty, bude příště. Díky.
J73a88r11o64s41l15a19v 73L87i70m59a
Vazena pani Veroniko Valíkova. Vase desatero je unikatni. Doufam ve vase nalezeni takoveho cloveka. Mel jsem mnoho ucitelu a mohu rici, zadny nevyhovoval ani v peti casti desatera.
Pochazim ze Zlina, kde skola byla jeste v rukou mesta. Jeste jsme nazyvali vse presne, jak za Marie Terezie. "Obecna" petitridka a potom "Mestanska", ktera nas dotlacila aspon do rozhodnuti, co se svym zivotem udelame.
Ucitele byli vybirani radou mesta a i financni odmeny byly dane mestem. Dulezitou skutecnosti ve Zline, bylo starostovani panem Batou (seniorem) a jeho snaha postavit skolstvi ihned za vedeni zavodu. Postaveni budov v modernim stylu predbehl trend republiky mnohokrat.
Tento zajem starosty prilakal osobnosti k ucitelke profesi se silnou ochotou pracovat ve vychove zaku. Vysledek byl videt. I tito ucitele nesplnovali vsech deset casti desatera, ale v mnoha castech je i prekracovali. Zde platila k ucinosti ucitele i kontrola jejich cinnosti, ale take kontrola zaku v oblasi chovani, jejich citeni pro studium a take k lasce k vlasti atd. Nazev techto cinitelu kontroly byl jednoduchy. Inspektor. A verte, to byla ta hybna paka jak pro ucitele a take pro zaka a jeho rodinu.
Touto poznamkou davam dik tem zlinskym "profesionalum" kteri mne ucily
M10i52r15o22s13l42a41v 67B94u86č88e35k
Dobré Desatero. Nicméně takový člověk neexistuje. Už pojem snaha,jest záludným - Snaha jest projev neschopnosti. Jistě, polehčující okolnost,nicméně pro Profesionála to není.Život a konání - to není o snaze ...
Profík?Je ten,který má prokazatelné výsledky. Docílil jich. Za dodržení atributů - Mravna, etiky a legality. Výsledný produkt? Zřejmě mladý člověk, (doma vlastní dítě). Drží identické rámce svého učitele. Může se s ním identifikovat. Má živý, hmotný vzor,v není pak samo. Nežije ve virtualitě ...
Aby profík prosíkem byl? Vzdělaný teoretik, který se konfrontuje s praxí. Ona ovlivňuje jeho a naopak. Profík si je vědom - ví, že nic neví. Pochybuje o sobě. Svou zdravou nejistotu mírní, neustálým vzděláváním se - Cosi, jako atestace. Čím více je oblíben?Jasný důkaz, že jde o amatéra. Je z toho zklamán a trápí se? Opět, zpětná vazba jeho slabošství s potvrzením. Spokojený profík s naplněním? Jednoduché a logické - Když jeho opečovávaný produkt úspěšně prostupuje trhem. Ze studenta jsou vykřesávány obrysy. Slušného a vzdělaného člověka. Samostatně myslí, je teoreticky slušně vybaven. Zbývá mu to poslední - Použít to v praxi ,ovlivnit a nabalit na sebe ty další . Prokázat se výsledcky ....
Jak říkám - Takový ideální člověk neexistuje. Jde o nekonečný a bolestivý proces. Ne zřídka s úskalím. Právě ten dospělý, je pohlcen sám sebou. Je přece profík a nikdo si toho ještě nepovšiml. Ba,ani neocenil. Opět jednoduché - Může jít do praxe. Klasika,nejde ...
M74i89r52k95a 31P69a22n31t94l26í93k32o76v88á
Dobrý učitel by měl dokázat "být nad věcí" - a nesnižovat se k malichernostem. A měl by umět rozpoznat nadání a schopnost žáka, které jsou i často skryty. )Báseň Jedna lomená jednou ze sbírky Květ šípkový od Petra Křičky.
- Počet článků 478
- Celková karma 31,76
- Průměrná čtenost 1648x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
Jsem i zde:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/veronika-valikova.N5530
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky