Kdy jindy, když ne nyní….

Krize, nekrize, personální agentury i tzv. executive search společnosti zaměřené na cílené vyhledávání jedinců pro vybrané pracovní pozice se od začátku roku nezastavily. Naopak, práce je více a to nejenom díky tomu, že jsou na trhu jak nové pracovní příležitosti, tak i více lidí hledajících si práci.

Co přinesla a přináší tzv. finanční krize českému trhu práce? Pro mnohé, bez ohledu na jejich pracovní zařazení, vnitřní neklid a nejistotu a strach ze ztráty práce, pro další paradoxně šanci na změnu. Je těžké, v době, kdy není dne bez zpráv o dalším krachu či potížích firem přesvědčovat lidi o tom, že i krize má svá pozitiva, protože ona je má ...

 

Tato krize nutí firmy realizovat si interní audity a přemýšlet, zda-li daný člověk, zaměstnanec či manažer přináší společnosti to, co od něj je očekáváno. Krize umožňuje zaměstnavatelům buď aktuálně nebo se strategickým výhledem do budoucna přemýšlet a realizovat cílený recruitment odborníků na pozice, které hledají. Kdy jindy, když ne v dnešní době, kdy jsou na trhu práce „volní“ lidé je pro firmy výhodné takové lidi kontraktovat? Kdy jindy, když ne nyní je čas si připravit své profesní CV nebo aspoň si zjistit, jak takové profesní CV má vypadat. Sama nevěřím mnohdy vlastním očím, co vše a jak jsou schopní lidé prezentovat za svůj oficiální životopis…

 

Krize je i výzvou, jak něco změnit - může být výzvou pro zkušené manažery, kteří se např. rozhodnou věnovat vlastnímu podnikání stejně tak i pro mladou nastupující generaci – tzv. generaci O. Tedy tu generaci, která má mnohdy za sebou úspěšné absolvování stáží v zahraničí, domluví se několika světovými jazyky a již úspěšně vstoupila do manažerského prostředí v nižším a středním managementu. A přiznejme, že je to také ta generace, která stále neočekává platy v řádu statisíců korun. Tedy ta generace, která na svůj úspěch stále čeká, je hladová po něm. Ta generace, která se „nebojí“ změnit zaběhlé praktiky či stereotypy a která se nebojí uměřeně riskovat.

 

A reakce trhu tomu i napovídá. Registrujeme postupný zvýšený zájem a aktivity firem v oblasti hledaní nových „tváří“ a talentů, kteří jsou nyní buď volní na trhu práce nebo naopak chtějí využít aktuální situace na trhu a změnit své působiště. Krize neodezněla, je všudypřítomná, ale ti, kteří vědí, již dávno na nové možnosti zareagovali. A ještě minimálně v jedné věci byla a je krize přínosem pro HR prostředí v České republice – zastavila mnohdy až nesmyslnou a nerealistickou stoupající sinusoidu v požadavcích manažerů v oblasti platů a dalších benefitů. Krize tyto přání „vrátila na zem“ a to je dobře. Odezní doba „věčně migrujících manažerů“, kteří rok co rok měnili své zaměstnavatele – trh a nabídka / poptávka jim to dovolovala. Díky krizi je tato doba pryč.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Lucie Teisler | pátek 17.4.2009 8:18 | karma článku: 10,85 | přečteno: 1312x