Být či nebýt na Linked In

  Linked In je sociální medium dnes sdružující nad 45 milionu osob. Jak řada lidí tvrdí, je to skvělé, je to zadarmo. Je to ale opravdu zadarmo? Napadlo Vás, že Vaší platbou jsou poskytnuté informace o Vás, ze kterých se bez dalšího zpracování může stát zboží?   Je dnes 85 procent recruitrů kteří pracují s "Linked In". Kdo nepracuje, pravda, chybuje. Je dnes 50 procent "NE-Linked In" managerů, kteří jsou přesto na "Shortlistech" recruiterů. (klíčová předselekce managerů pro hledané pozice)   Znáte 10 top CEOs v CR? Kolik z nich má profil na Linked In? ani jeden. Znáte top 100 německých managerů? Kolik z nich je na Linked In? Celkem 5.  

 

Proč?

Linked In z pohledu managera je nástroj, chcete-li reklamní leták.

 

Pokud jste Ferarri, Hermes nebo LV, potřebujete reklamní letáky? Nikoliv.

 

Ale potřebovali jste i takové nástroje, než jste se stali synonymem Top kvality? Určitě ano.

Na tom nic není, LV ani Ferarri se nestalo "Brandem" z noci na ráno.

 

Přesto žádná ze známých značek která cílila na nejvyšší pozici nezačínala s prezentací připomínající low cost produkt.

Dala si i u jednoduchých marketingových nástrojů záležet na formě i obsahu.

 

Miříte-li na high-end pozice, zde je několik domněnek, kterým se doporučuji vyhnout:

 

a)            Linked In je mé CV...

 

Proč řadě lidí recruiter nevolá?

 

Protože dávají o osobě příliš mnoho informací. Na první pohled paradoxní.

 

Ale nikoliv jen proto, že tomu nikdo nebude věnovat čas, který ho nutíte trávit podrobným obsahem, ale také proto, že není účelné zdůrazňovat přednosti motoru na dálnici, nevíte-li, zda-li nejsou požadovány i schopnosti v terénu.

 

b)            V profilu Linked In mám napsat podrobně o všem co jsem dělal a umím...

Ve světě globalizace se vracíme ke specializaci. Brouk Pytlík - práce všeho druhu - není žádán.

 

c)            Linked In mi vytváří vztahy...

Z receptu se nenajíte.

Ukažte mi obchod, který jste uzavřeli z osobou, kterou vůbec neznáte, a pouze si Vás přidala do svého "Linked In" network. Linked in je fantastický nástroj, abych dal vědět že existuji a pro následné udržení kontaktních informací, podařilo-li se již vztah začít tvořit osobním kontaktem.

 

Jak na to?

 

  • Pokud profil Linked In ještě nemáte, nejdříve si ověřte, zda-li tam najdete Vaši cílovou skupinu a jak tento nástroj je touto skupinou používán.

 

  • Je-li Linked In pro Vás užitečným nástrojem, a svůj profil již máte vytvořen, zeptejte se svých známých, kterých názor si vážíte, jak by charakterizovali osobu s Vaším profilem, neviděli-li by Vaše jméno a nevěděli, že se jedná o Vás.  Koresponduje to s tím JAK CHCETE aby Vás "trh" vnímal?

 

  • Pokud u Vašeho profilu provádíte cílený update velmi intenzivně, zamyslete se, zda-li tím také chcete současnému zaměstnavateli vysílat signály o svých úmyslech nabídnout své služby jinde, resp. o své loajálnosti.

 

  • Pokud zadáváte do svého profilu "HLEDám práci" nebo "otevřen novým výzvám", zvažte, zda jste již takový název pozice "hledám práci" již někdy viděli. Já o ni nevím. Má recruiter, či zaměstnavatel zájem číst Váš profil? Pochybuji. Obvykle se nehledá manager, který hledá práci. Hledá se ten, kdo mi dá řešení k mým potřebám. To je dost velký rozdíl.

 

 

Pro detailní doporučení jak vytvořit marketingově silný profil, klikněte na http://www.linkedin.com/company/bestheads?trk=hb_tab_compy_id_2641487

 

 

Autor: Lucie Teisler | čtvrtek 2.5.2013 12:00 | karma článku: 10,25 | přečteno: 1707x