- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se pošťák nepokusí předat doporučený dopis a rovnou hodí oznámení do schránky, už vás to snad ani nepřekvapí. Člověk to bere jako styl práce této firmy. Vzhledem k včerejšímu nakumulování služeb České pošty jsem zjistila, kde Česká pošta bere peníze na svoje reklamy, kterými nás v poslední době masíruje z médií.
Měla jsem tři oznámení od ČP, že na mě na poště čeká nějaká ta zásilka. Rozhodla jsem se tedy, že už je opravdu čas si pro balíčky dojít. Dvě z těch zásilek byly balíčky „do ruky“.
Zeptala jsem se tedy pracovníka, proč jsou balíky do ruky na jejich poště a ne v mé ruce? Pán mi sdělil, že v tom on nejede a že to mají na svědomí doručovatelé balíků, kteří jsou na hlavní (balíkové) poště. Doručovatelé balíků nejsou stejná firma jako ten člověk na přepážce „co v tom nejede“? Tito doručovatelé neměli jakoukoliv snahu balíčky doručit. Musím říct, že i přesto, že všichni víme, jak (ne) fungují služby pošty, malinko mě jeho lišácká odpověď překvapila.
Přelomová a revoluční služba (dle prohlášení ČP) „balík do ruky“ poněkud nezafungoval. A to hned 2x ve dvou dnech u jednoho zákazníka a na 90%. Těch zbylých 10% počítám to, že jsem alespoň našla ve schránce oznámení o uložení zásilky. To už asi nebude náhoda. A tak jsem si našla ceník ČP a zjistila, že jen za nedodržení sjednané a uhrazené nadstandartní služby (předání do ruky) u těchto dvou balíků je Česká pošta v plusu 86,- Kč.
A jak má fungovat balík do ruky?
Balík do ruky doručuje Česká pošta do 24 hodin po celé ČR. V den doručování budete informováni SMS zprávou. V den expedice obdržíte podrobný e-mail s číslem balíku a datem doručení. Balíky jsou doručovány v pracovní dny v běžné doručovací době, kterou Česká pošta nabízí v dané lokalitě. Po neúspěšném pokusu o doručení je balík uložen na nejbližší ukládací poště a Vy budete informováni prostřednictvím SMS i papírovou výzvou.
Doporučený balík stojí 59,- Kč, balík do ruky 102,- Kč. Rozdíl mezi cenou těchto dvou služeb je 43,- Kč.
Pokud jen v Praze se Česká pošta ani nepokusí doručit 50% balíků do ruky denně, což teoreticky může být i 100 000 zásilek (před Vánocemi to snad ani není přehnané číslo), za jeden den „obrali“ své zákazníky o 4 300 000,- Kč za neposkytnutou sjednanou službu.
A jak že si můžete stěžovat a chtít vrátit rozdíl v ceně zpět? Vlastně nijak. Na vaší poště, pokud to není hlavní pošta to údajně nelze. Pouze na hlavní poště a konec konců já jsem o žádné peníze prý nepřišla. To ať si stěžuje odesílatel.
A tak si tedy vydělává Česká pošta na reklamu!
PS: Otázka pracovníka za přepážkou na jednu zásilku, kterou ani po 15 minutách nemohl najít? „Máte tam něco důležitého?" "Prosím, to si děláte legraci??" - nedělal. Tak to mi už fakt hlava nebere ...
Další články autora |
Artistů, Praha
14 900 000 Kč