Jak vydělává Česká pošta na reklamu?

Na každém nedoručeném balíku „do ruky“ oproti doporučenému balíku je Česká pošta v plusu 43,- Kč.  Nadstandartní služba za nadstandartní cenu, kdy z „malé“ částky nedodržení zaplacené služby se může stát několik milionů. 

Když se pošťák nepokusí  předat  doporučený dopis a rovnou hodí oznámení do schránky, už vás to snad ani nepřekvapí.  Člověk to bere jako styl práce této firmy.  Vzhledem k včerejšímu nakumulování služeb České pošty jsem zjistila, kde Česká pošta bere peníze na svoje reklamy, kterými nás v poslední době masíruje z médií.

Měla jsem tři oznámení od ČP, že na mě na poště čeká nějaká ta zásilka. Rozhodla jsem se tedy, že už je opravdu čas si pro balíčky dojít.  Dvě z těch zásilek byly balíčky „do ruky“.  

Zeptala jsem se tedy pracovníka, proč jsou balíky do ruky na jejich poště a ne v mé ruce? Pán mi sdělil, že v tom on nejede a že to mají na svědomí doručovatelé balíků, kteří jsou na hlavní (balíkové) poště.  Doručovatelé balíků nejsou stejná firma jako ten člověk na přepážce „co v tom nejede“?  Tito doručovatelé neměli jakoukoliv snahu balíčky doručit.  Musím říct, že i přesto, že všichni víme, jak (ne) fungují služby pošty, malinko mě jeho lišácká odpověď překvapila.

Přelomová a revoluční služba (dle prohlášení ČP) „balík do ruky“ poněkud nezafungoval. A to hned 2x ve dvou dnech u jednoho zákazníka a na 90%. Těch zbylých 10% počítám to, že jsem alespoň našla ve schránce oznámení o uložení zásilky. To už asi nebude náhoda.  A tak jsem si našla ceník ČP a zjistila, že jen za nedodržení sjednané a uhrazené nadstandartní služby (předání do ruky) u těchto dvou balíků  je Česká pošta v plusu 86,- Kč. 

A jak má fungovat balík do ruky?

Balík do ruky doručuje Česká pošta do 24 hodin  po celé ČR. V den doručování budete informováni SMS zprávou. V den expedice obdržíte podrobný e-mail s číslem balíku a datem doručení. Balíky jsou doručovány v pracovní dny v běžné doručovací době, kterou Česká pošta nabízí v dané lokalitě. Po neúspěšném pokusu o doručení je balík uložen na nejbližší ukládací poště a Vy budete informováni prostřednictvím SMS i papírovou výzvou.

Doporučený balík stojí  59,- Kč, balík do ruky 102,- Kč.  Rozdíl mezi  cenou těchto dvou služeb je 43,- Kč. 

Pokud jen v Praze se Česká pošta ani nepokusí  doručit  50% balíků do ruky denně, což teoreticky může být  i  100 000 zásilek  (před Vánocemi to snad ani není přehnané číslo),  za jeden den „obrali“ své zákazníky o 4 300 000,- Kč za neposkytnutou sjednanou službu.

A jak že si můžete stěžovat a chtít vrátit rozdíl v ceně zpět? Vlastně nijak. Na vaší poště, pokud to není hlavní pošta to údajně nelze. Pouze na hlavní poště a konec konců já jsem o žádné peníze prý nepřišla. To ať si stěžuje odesílatel.

A tak si tedy vydělává Česká pošta na reklamu!

 

PS:  Otázka pracovníka za přepážkou na jednu zásilku, kterou ani po 15 minutách nemohl najít? „Máte tam něco důležitého?"  "Prosím, to si děláte legraci??"  - nedělal. Tak to mi už fakt hlava nebere ... 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Nikol Syrovátková | pátek 21.12.2012 13:27 | karma článku: 21,66 | přečteno: 1198x
  • Další články autora

Nikol Syrovátková

Plnit si sny – New York

11.2.2019 v 7:30 | Karma: 22,52