Galerie Českých drah - Podchod na nástupiště

Jednou takhle v podvečer jsem jel neplánovaně s vnoučkem vlakem, museli jsme přestupovat a měli jsme 30 minut čas.

„Dědóó“ začal mě tahat, když uviděl výtah z nástupiště do podchodu, tak jsem musel vyhovět, jak jinak. Výtah si sám přivolal a zmáčkl tlačítko směrem dolů…

Táák jsme tady, vystupovat… a oba dva jsme zůstali čučet. Jéé… otevřela se před námi nádherná galerie obrazů namalovaných na šedých betonových zdích. U každého jsme se museli zastavit, každý dokázal upoutat.

Navíc naší večerní cestu příjemně dovršil pan průvodčí, když se vnuka zeptal „jseš zlobivej nebo hodnej?“ odpovídám za zaraženého vnoučka „zlobivej“.  Pohotový průvodčí: „to máš štěstí, my vozíme jenom zlobivé děti“

Bezva tip na rodinný výlet třeba na zámek Konopiště, galerie je v zastávce Čerčany a vlaky odjíždí každou hodinu směr Benešov u Prahy, někdo může přesednout na Posázavský pacifik a projet se s dětmi tunely třeba až do Prahy Braníka, nebo Vršovic.

Pro náročné: nutno dodat že v sobotu jezdí jednotka CityElefant, vozy čisťounké, klimatizované a tiché.

Tak honem, honem, protože větší zlobivé děti by mohly galerii přemalovat uměním současným.

Malá ukázka:

Autor: Kamil Šunda | čtvrtek 30.9.2010 1:03 | karma článku: 16,68 | přečteno: 2047x

Čtyři dny Izrael a Palestina, poprvé na Blízkém východě

Stále mám nepořádek v hlavě na čí straně mám stát, tak jsem se chtěl přesvědčit na vlastní oči, jak to v těchto zemích vypadá, vlastně na mapách Google Palestina v určitém měřítku zobrazení ani není. Žil zde přeci Ježíš Kristus.

18.3.2018 v 23:17 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1947x | Diskuse| Cestování

Dva týdny autem po Kubě - změny 2016

Kuba nás v roce 2014 uchvátila, chceme porovnat změny o kterých se nyní mluví. Dlužíme také jednu návštěvu v kubánské rodině. Plán je okruh tím směrem, kde jsme nebyli, tedy východ Kuby, hledání místa kde přistál Kryštof Kolumbus.

24.3.2016 v 3:09 | Karma: 18,99 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Cestování

Dva týdny autem po Kubě - 2 000 km

Rodinné dilema, kam na dovolenou? Pravidelně se s manželkou dohadujeme již několik let kam vyrazíme. Manželka preferuje opalování na pláži a prohlídku blízkých měst bohatě zásobovaných módou a jinými vymoženostmi civilizace.

6.2.2015 v 5:23 | Karma: 21,44 | Přečteno: 1820x | Diskuse| Cestování

Svěcená Voda na druhou

Gniezno, zatoužil jsem se podívat tam, kam my češi tak často nejezdíme. První hlavní město Polska a podle legendy místo, kde se potkali tři bratři: Lech, Čech a Rus. Náš praotec se potom vydal směrem na jih, Rus na východ. No prostě očekávaný zážitek jak hrom...a byl...

5.11.2013 v 2:30 | Karma: 14,41 | Přečteno: 1056x | Diskuse| Cestování

Elektronický podpis Hravě a Rychle

Už potřetí jdu na finanční úřad během jednoho dne,... ještě že bydlím tak blízko, stěžuji si usměvavé paní na podatelně tohoto úřadu. "Když je někdo zapomětlivý je dobré si zřídit za pár korun elektronický podpis" sděluje mi a odkazuje na Českou poštu na jakýsi Czech Point.

31.3.2012 v 4:28 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5028x | Diskuse| Společnost

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

• Průměrná čtenost 1994x
Člověk se zájmem o všechno, který dopodrobna nezná téměř nic a za nejztracenější den v životě považuje ten, v kterém se ani jednou nezasmál.