Jak zmrzačení plavčíci pomáhají ostatním

Ve Spojených státech už plavčíkujeme měsíc a půl. V práci jsme se zaběhli a vše šlapalo víceméně bez problémů.

Náš bazén v rezidenčním komplexu Sutton Hill, Middletown, NY.

Stěžovali jsme si snad jen na nudu v rezidenčním komplexu a nedostatek mladých lidí. Zaměstnavatel také občas nedodržel garantovaný počet hodin, ale stejně jsme pracovali téměř každý den osm hodin, takže jsme ostrého sluníčka mívali až až. Nezbytné dohady s lidmi u bazénu a nekonečné napomínání neposedných dětí se také daly předpokládat. Ve změti dojmů jsme si ani nestačili uvědomit to nejdůležitější. Že jsme oba zdraví a do všeho nového se můžeme pouštět plni sil.

To, že budeme spát tři měsíce na nafukovacích matracích, nás zarazilo hned při prvním prozkoumávání apartmánu. „Na tom si akorát zničíme záda,“ okomentoval to tehdy Pepa, aniž by tušil, jak blízko je pravdě. O pár týdnů později se skutečně probudil a téměř se nemohl hnout. Se zatnutými zuby došel do práce a svých osm hodin si tam na plážové židli doslova protrpěl. O nějakém zachraňování ostatních se dalo přemýšlet jen stěží.

Naštěstí jsme si mezi místními stihli udělat přátele a jeden z nich, pětašedesátiletý Ray, bývalý basketbalista, který má šest dětí se třemi ženami a v Sutton Hillu žije s šestnáctiletou dcerou, sedl do auta a přivezl mu osvědčené prášky. Nezabraly sice stoprocentně, jak Ray sliboval, ale od bolesti alespoň trochu ulevily.

Záda měl Pepa zablokovaná, a ještě týden od onoho rána je nemá úplně v pořádku. Na pořad dne se ale dostaly jiné lahůdky. Bolest se mu přesunula na palec u pravé nohy, který si ukopnul pár dní poté. Kvůli vážné zlomenině nohy, kterou prodělal v sedmnácti letech, když hrál basket, s ním totiž nemůže hýbat a občas se mu sroluje pod chodidlo.

Já jsem byla podezřele stále v pořádku, takže jsem mohla zastávat práci i za druhého plavčíka – především obstarávat bazén, půjčovat dětem plavecké brýle a zalepovat jim odřeniny.  Další komplikace na sebe ale nenechaly dlouho čekat.

Vracím se takhle na kole z pošty, odemykám hlavní vchod, nadlehčuji rám a vynáším bicykl do apartmánu v druhém patře. Na první podestě se přední kolo vzpřičuje o příkré schody a řídítka letí přímo proti mým zubům. Dostávám prudkou ránu do rtů a v puse cítím krev. Instinktivně si jazykem kontroluji zuby a přebíhá mi mráz po zádech. Horní přední zub je poloviční a ulomený zbytek se mi povaluje na jazyku. Zavírám oči a chci se probudit ze špatného snu. Bohužel je to realita. Takže proklaté kolo vynáším o posledních pár schodů výše, zakrvavenými rty straším Pepu a rychle sháním číslo na zubaře.

O zkušenosti s americkým zdravotnictvím v dalším článku.

Autor: Aneta Štefánková | čtvrtek 21.7.2011 17:14 | karma článku: 13,19 | přečteno: 2121x

Aneta Štefánková

V San Francisku to stále voní květinami, žijí tu ale i lachtani

Buďte si jisti, že až přijdete do San Francisca, do vlasů si zapletete květiny. Potkáte milé lidi, obklopí vás láska a zamrazí zvláštní vibrace. Tak zpívá o severokalifornském městě Scott McKenzie ve světoznámé písni, která se stala hymnou hnutí Hippies. Od šedesátých let se toho příliš nezměnilo.

30.10.2011 v 21:42 | Karma: 10,12 | Přečteno: 1139x | Cestování

Aneta Štefánková

Zážitek jako z filmu: Projeli jsme kalifornskou jedničku

O dálnici číslo jedna se říká, že je nejkrásnější silnicí v Americe. Něco na tom bude. Až na krátké výjimky lemuje pobřeží Pacifiku a okouzlující je zejména v oblasti národní rezervace Big Sur. My jsme ji projeli celou od Los Angeles po San Francisco a viděli jsme toho plno. Neúnavné surfaře, podivná zvířata, magické útesy i krásná pobřežní města.

19.10.2011 v 20:06 | Karma: 14,23 | Přečteno: 1380x | Cestování

San Diego: Kempování na pláži, letadlová loď a ochutnávka Mexika

Z Los Angeles jsme vyrazili na jih. Trochu jsme to po cestě roztočili v outletech s oblečením, tedy hlavně mužská polovička, a dojeli jsme na kraj San Diega. Po cestě v horkém počasí jsme to zapíchli v surfařském kempu přímo na pláži. Vyhládlí jsme si to namířili z auta přímo do místní hospůdky, objednali si quesadillu a tortillu a posadili se na lavici k dlouhému stolu.

19.10.2011 v 0:15 | Karma: 9,72 | Přečteno: 1001x | Cestování

Los Angeles: Rozlehlé monstrum, kde hipíci a Pamely ještě nevymřeli

Město andělů bylo naší první zastávkou v Kalifornii. Plavčíkování jsem zapíchla na Labor Day (první pondělí v září) a přivítala svého Michala. Po několika dnech v New Yorku, kde jsme kromě objevování manhattanských zákoutí naháněli kurýra s přítelovým ztraceným kufrem, jsme vyrazili na západní pobřeží.

29.9.2011 v 14:22 | Karma: 16,93 | Přečteno: 2090x | Diskuse| Cestování

Aneta Štefánková

Nezapomenutelný zážitek: návštěva v království Jehovistů

Asi před čtyřmi týdny jsem se seznámila s Tracey. Devatenáctiletou Haiťankou, která se ale narodila v New Yorku, takže je vlastně Američanka. A ještě něco. Vyznává učení Svědků Jehovových.

4.8.2011 v 16:25 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2611x | Diskuse| Společnost

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Proti euru, Green Dealu i migračnímu paktu. Co říkají eurolídři před volbami

7. května 2024

Premium Přesně za měsíc se v Česku otevřou volební místnosti a lidé vyberou 21 europoslanců, kteří je...

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, čekají se změny ve vládě

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  12:56

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Ženu usmrtilo vlastní auto, přimáčklo ji na plot. Zřejmě ho špatně zabrzdila

7. května 2024  12:51

V Nižboru na Berounsku v pondělí zemřela devětasedmdesátiletá řidička, kterou přimáčklo k plotu...

Policisté pátrají po muži ve špatném psychickém stavu, vlastní střelné zbraně

7. května 2024  12:37

Pražští policisté od pondělí pátrají po šestapadesátiletém Robertu Wolfovi, který odešel neznámo...

• Průměrná čtenost 2053x
Studuji třetí ročník pražské žurnalistiky. Kromě psaní, hudby, toulání se po Praze, posedávání v kavárničkách, miluji cestování.