Dosednutím na JFK cesta nekončí, ale začíná

Na největším newyorském letišti jsme přistáli v deset hodin večer místního času. Tím, že jsme se z letadla dostali mezi prvními, frontu na imigrační kontrolu jsme vystáli za chvilku, a zavazadla jsme našli také celkem rychle, byli jsme o půl jedenácté připraveni na další cestu.

Nejprve jsme se dostali k Airtrain, který propojuje všechny terminály. Vlakem, který vypadá jako nadzemní metro, jsme dojeli na stanici Federal Circle. První, co jsme tu uviděli, byl mikrobus hotelu Best Western (právě v něm jsme měli zarezervovanou první noc a právě tady na nás shuttle měl čekat). Nechali jsme si naložit zavazadla, cestou jsme z okýnka poprvé okukovali tu velkou Emériku a stále nevěřili, jak hladce jsme celou cestu zvládli.

Brzy jsme zjistili, že léto na východě Spojených států je skutečně mnohem teplejší a vlhčí než u nás. Přestože klimatizace v hotelu běžela naplno, kvůli dusnu jsme se příliš nevyspali. Vstali jsme brzy ráno, nasnídali se (americká snídaně je opravdu něco: mastná omeleta plněná čedarem, vepřové plátky, toustový chléb nebo bulky s klobásou, donuty s několikamilimetrovou vrstvou cukru, horké vafle s javorovým sirupem a přeslazené džusy – to nám to hezky začíná!) a vydali se na autobusovou zastávku.

Asi půl míle dlouhou trasu jsme si poctivě našli předem na Google Maps, takže jsme šli najisto. Mimo jiné jsme potkali obrovské parkoviště plné žlutých školních autobusů, jakými jezdil do školy Forrest Gump J Náš emhádéčkový bus linky Q6 jsme doběhli jen tak tak. Jízdné se platilo drobnými přímo do speciální kasičky, když ale řidič viděl naše zmatené obličeje, poplatek nám odpustil. S úlevou jsme společně s  dvacetikilovými kufry žuchli na nejbližší sedačky. Všechny oči v autobuse směřovaly na nás. Možná kvůli velké bagáži, možná kvůli tomu, že jsme v celém voze byli jediní bílí. Ty zaplněné sedačky nám nevědomky ukazovaly, jak moc je Amerika barevná. Název čtvrti Jamaica nám mohl předem napovědět, kdo ji asi bude obývat.

Asi po půl hodině jsme z překlimatizovaného autobusu vystoupili a dostali facku od žhnoucího slunce. Rychle nás zase zchladilo metro, do kterého jsme se i se všemi zavazadly v zápětí nasoukali. Po několika neskutečně dlouhých úsecích mezi zastávkami jsme vystoupili na Manhattonu! Přesně na 42. ulici na největším autobusovém terminálu, odkud jsme měli naplánování jet do Middletown. Po několika neúspěšných pokusech dovolat se zaměstnavateli z veřejného telefonu, jsme se šli zeptat do trafiky po telefonní kartě. Černá trafikantka byla tak milá, že nás nechala zavolat z vlastního telefonu (druhý americký dobrý skutek po autobusákovi, který nám odpustil jízdné :)) V šíleném telefonátu jsem se dozvěděla, že Christine, se kterou jsme celou dobu o práci komunikovali, a měla nás čekat na místě, není v práci, a že máme přijet zítra. Jak zítra??

Když nás teda nikdo nečeká, aspoň se porozhlédneme po okolí. Vycházíme z hlavní brány Port Authority Bus Terminal a… Cítíme horký městský vzduch, kolem sviští profláklé žluté taxíky (a spěchající Newyorčané), mísí se vůně jídla, rozpáleného asfaltu, lidí a něčeho, co dělá New York New Yorkem. První dojem je impozantní a umocněný tím, že první mrakodrap, který vidíme, patří redakci novin New York Times (jako studenti médií si to opravdu užíváme :))

Rychle a s hlavou neustále se otáčející o 360 stupňů se s kufry vláčíme za naším prvním cílem – pověstným srdcem města - Times Square. Jak nám brzy dochází, v tomhle městě není nic nemožné, takže po pěti minutách proti nám stojí herec Morgan Freeman (i když jen voskový). Na Times Square nás překvapují stolky a židličky za chatrným plůtkem uprostřed (kavárna nebo odpočívárna?) a okouzluje proslulé Hard Rock Cafe. Fotíme o sto šest a všemi vjemy nasáváme tu jedinečnou kombinaci pouličního života, blikajících billboardů a nekonečně vysokých budov (i když ty úplně nejvyšší prý stojí na jižním výběžku Manhattonu).

O půl dvanácté už zase vyjíždíme z důmyslně postaveného autobusového terminálu směrem do Middletown. V ulicích stojí husté kolony aut, náš bus však vjíždí koridorem do tunelu, který ho vyplivne až za řekou Hudson ve státě New Jersey. Cestou po dálnici se zastavujeme jen ve outletovém městečku Woodbury (jeden z amerických úletů, uměle postavené nákupní město). Nevím, jestli nadšením, únavou, změnou časového pásma nebo alergií mi cestu z NYC do Middletown ztěžuje silné slzení levého oka. Hned po příjezdu na velké parkoviště v našem městečku si sedám na nejbližší lavičku, a zatímco Pepa zjišťuje, jak se dostaneme do místa M, rychle si vyměňuji čočky za brýle. Rozhodujeme se pro taxík a projíždíme mezi domy obklopenými krátce střiženými trávníčky a vzrostlými stromy.

V kanceláři rezidenčního komplexu Sutton Hill, ke kterému patří i bazén, kde budeme pracovat, nás přijímají recepční v úsměvem a se slovy, že nám tu Christine den předem vše nachystala. No vida! Třeseme si rukou i se správcem Jonem, který se pro nás brzy stává spřízněnou duší ochotnou vždy pomoci.

Všechnu cestovní bagáž si konečně skládáme na měkký koberec NAŠEHO apartmánu a plácáme si pravačkami na to, jak jsme to všechno zvládli. Máme kuchyň, veliký obývák, pokoj a koupelnu. Zařízená je jen kuchyň, jinak vše doslova zeje prázdnotou. V pokoji vedle sebe leží dvě nafukovačky s polštáři a prostěradly. Zapínáme klimatizaci a vycházíme na balkón. Z jedné strany sousední domy Sutton Hillu, z druhé zářivě zelené listnáče. Tak to je na tři měsíce náš nový domov.

Autor: Aneta Štefánková | neděle 12.6.2011 2:46 | karma článku: 17,12 | přečteno: 1722x

Aneta Štefánková

V San Francisku to stále voní květinami, žijí tu ale i lachtani

Buďte si jisti, že až přijdete do San Francisca, do vlasů si zapletete květiny. Potkáte milé lidi, obklopí vás láska a zamrazí zvláštní vibrace. Tak zpívá o severokalifornském městě Scott McKenzie ve světoznámé písni, která se stala hymnou hnutí Hippies. Od šedesátých let se toho příliš nezměnilo.

30.10.2011 v 21:42 | Karma: 10,12 | Přečteno: 1139x | Cestování

Aneta Štefánková

Zážitek jako z filmu: Projeli jsme kalifornskou jedničku

O dálnici číslo jedna se říká, že je nejkrásnější silnicí v Americe. Něco na tom bude. Až na krátké výjimky lemuje pobřeží Pacifiku a okouzlující je zejména v oblasti národní rezervace Big Sur. My jsme ji projeli celou od Los Angeles po San Francisco a viděli jsme toho plno. Neúnavné surfaře, podivná zvířata, magické útesy i krásná pobřežní města.

19.10.2011 v 20:06 | Karma: 14,23 | Přečteno: 1380x | Cestování

San Diego: Kempování na pláži, letadlová loď a ochutnávka Mexika

Z Los Angeles jsme vyrazili na jih. Trochu jsme to po cestě roztočili v outletech s oblečením, tedy hlavně mužská polovička, a dojeli jsme na kraj San Diega. Po cestě v horkém počasí jsme to zapíchli v surfařském kempu přímo na pláži. Vyhládlí jsme si to namířili z auta přímo do místní hospůdky, objednali si quesadillu a tortillu a posadili se na lavici k dlouhému stolu.

19.10.2011 v 0:15 | Karma: 9,72 | Přečteno: 1001x | Cestování

Los Angeles: Rozlehlé monstrum, kde hipíci a Pamely ještě nevymřeli

Město andělů bylo naší první zastávkou v Kalifornii. Plavčíkování jsem zapíchla na Labor Day (první pondělí v září) a přivítala svého Michala. Po několika dnech v New Yorku, kde jsme kromě objevování manhattanských zákoutí naháněli kurýra s přítelovým ztraceným kufrem, jsme vyrazili na západní pobřeží.

29.9.2011 v 14:22 | Karma: 16,93 | Přečteno: 2090x | Diskuse| Cestování

Aneta Štefánková

Nezapomenutelný zážitek: návštěva v království Jehovistů

Asi před čtyřmi týdny jsem se seznámila s Tracey. Devatenáctiletou Haiťankou, která se ale narodila v New Yorku, takže je vlastně Američanka. A ještě něco. Vyznává učení Svědků Jehovových.

4.8.2011 v 16:25 | Karma: 19,61 | Přečteno: 2611x | Diskuse| Společnost

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Avarská genetická telenovela. Klíčovou roli u obávaných kočovníků hrály ženy

7. května 2024

Premium Tým vědkyně z Brna zkoumal v Maďarsku DNA obávaných kočovníků původem z Mongolska. O Avarech se...

Slovensko vyděsilo přes tisíc výhrůžek bombovými útoky, cílily na školy i banky

7. května 2024  13:05,  aktualizováno  15:54

Slovenská policie v úterý zaznamenala přes 1 100 hrozeb pumovými útoky. Většina se týkala škol,...

Vláda pomůže ovocnářům, jimž způsobily mrazy milionové škody, částku upřesní

7. května 2024  5:34,  aktualizováno  15:44

Vláda pomůže ovocnářům, kterým zničily úrodu jarní mrazy. „Zaslouží určitou míru podpory,“ řekl po...

Utonulý ve Vltavě byl britský turista. Během noci s přáteli skočil z party lodi

7. května 2024  15:41

Tělo, které v neděli vylovili policisté z Vltavy poblíž Štefánikova mostu, patřilo...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

• Průměrná čtenost 2053x
Studuji třetí ročník pražské žurnalistiky. Kromě psaní, hudby, toulání se po Praze, posedávání v kavárničkách, miluji cestování.