O tom, jak burácely motory a silnice rozžhavili motorkáři.

Nejdříve trošku základních údajů a statistiky. 19. října uspořádal Olomouc Bikers-O.B.F. ukončení motorkářské sezóny. Činí tak, včetně zahájení, již od roku 2007. Zúčastnilo se přes 1200 motocyklů různých značek, libovolného obsahu a neomezeného věku všech motorek i aktérů. Trasa vyjížďky měla 60 km a vedla z Olomouce přes Litovel do Křelova na pevnosti Fort.

Ráno se zdálo počasí k motorkářům nevlídné. Prokousat si cestu přes kopce do rovin, bylo nebezpečné.

Domácí však dobře vědí, že většinou se rozhodne za hřebečským tunelem.

A taky jo. Silnice oschla a slunce se začalo klubat. Po rychlostní silnici  z Mohelnice se už dalo švihat plus mínus 130 no spíš plus, a tak se pomalu za lampou veřejného osvětlení začalo olomoucké náměstí plnit.

a když se plnilo a plnilo, místo se našlo také před orlojem

...i na fotku.

Přijely silničky

trojkolky, obdivované zapomenutou školačkou

i Jawy.

Když přijížděli chopperové, země se natolik chvěla, že nepomohla žádná stabilizace obrazu, natož pevná ruka.

Stěží se dal udržet jeden.

S přibývajícími stroji se rozestupy a uličky zmenšovaly. A teď si představte, že všech 1200 motorek nastartovalo...

Mizerně informovaný člověk by mohl dojít k názoru, že pokud je motorkářem motorkářka, tak v koženém brnění to stejně nikdo nepozná...tak schválně...

Ještě méně informovaný člověk by se mohl domnívat, že motorkářek neni mnoho a když, plní pouze funkci baťůžku,

což je velký, až urážející omyl.

Nezáleží na barvě vlasů

jejich úpravě

délce

natož na věku.

Zatáčky kroutí stejně jako muži a možná i elegantněji

Ženy samozřejmě dbají na styl a eleganci, ale muži zrovna tak.

 

 

Dalším nesmyslem je, že motorkáři mezi sebe pustí jen někoho nebo dokonce jen podle obsahu motoru. Motorkáři jsou ale všichni, kdo jezdí na motorce.

...a pak, začínat se nějak musí.

Spanilá jízda neni žádný holubník. Nejdříve se uzavřou křižovatky, kdy někteří automobilisté mávají, jiní zuří, a pak se jezdí přiměřenou rychlostí, maximálně v dvouřadu a na pravé půlce silnice. Levá slouží pořadatelům a servisu.

Nejdříve je však třeba řádného seřazení,

 a potom ve městě dávat přednost tramvaji.

 Motorkářky a motorkáří jsou odolní, ale nesnáší mokrou kostkovanou silnice. I proto každý z vděčnosti zamával sluníčku. Zpětné zrcátko na levé straně je s dovolením moje.

No a když je mokro, o to víc se musí dbát na pneumatiky.

K základním dovednostem motorkáře patří správně a bezpečně vykroutit zatáčky. Zvládli to dokonale všichni. Rohatí,

špičatí

Motorkářka s elegancí a noblesou,

skupina pod vedením motorkáře

nepozvaní a motající se hosté

i pinckové a k tomu jen tak na boso.

 Cíl vyjížďky byla pevnost v Křelově.

Po krátkém obléhání

byla díky pokročilé technice snadno dobita.

A kdyby náhodou ne, spojky měly pohotovost,

a během chvilky by přivezly zálohy.

...včetně zahraničních.

Pak přišlo na řadu obvyklé drancování.

Každá správná motorkářská rodina dbá od narození na výchovu vlastní motorkářské mládeže.

a když už byla zmínka o motorkářkách, tak pánové věřte nebo ne, tato sympatická dáma byla hlavní ředitelkou.

Pokud se někdo domnívá, že motorkaření je propagace zhýralého kapitalismu, pak je to přesně obráceně. Máme jen světlé zítřky. Motorkáři jsou vzorní řidiči a během jízdy alkoholické nápoje nepožívají. Ke kapitalismu spějí maximálně snad jen v zimě.

Kdo má rád lokomotivy může kliknout na Mašiny a mašinky kdo Vysočinu pak zde

Autor: Jaromír Šiša | pondělí 20.10.2014 9:07 | karma článku: 40,25 | přečteno: 5170x