Je možné množstevní slevy v obchodech chápat jako všimné?

V zemi, která se potýká s korupcí, jsou množstevní slevy v obchodech chápány jako milá pozornost. Akce 2 za jednu cenu, 2 plus 1 zdarma a jiné, mají za úkol nalákat do obchodů co nejvíce zákazníků. Horší je potom ale docela...

často se opakující nepříjemnost, že inzerované zboží s lákavými cenami /třeba pod heslem "Plaťte méně za více!"/ v regálech prodejen chybí a personál prodejny o něm nic neví. Jednou jsou to levnější nástěnné hodiny, podruhé vánočka, potřetí prášek na praní, jindy šunka, stolní olej, okurky, kuřata atd. Je záhada, proč si manažeři české Billy při sestavování obsahu týdenních reklamních novin dávají pokaždé takovou práci, když nespolehliví dodavatelé nakonec dodají slíbeného zboží málo a nebo vůbec žádné? Ještě před 20 lety bylo dobrým zvykem v hypermarketech Globus, že absence zboží v regálech "byla zdůvodněna cedulkami s textem omluvy". Ovšem dnes se už nikdo s žádnou omluvou ani v Bille rozhodně nepárá a zboží předem slibované chybí v regálech celkem běžně. Aby se obchodníci měli na co kvalifikovaně vymlouvat, platí u nich právní klička, že "Nabídka platí do vyprodání zásob". K jejímu naplnění stačí, když prodavačky u prodejního pultu nakrájejí na plátky jednu dvoukilovou šišku šunky, za hodinu ji prodají a celý zbytek týdne tam již avizovaný druh šunky mít nemusí.

V tropení si bláznů z lidí si kapitáni české Billy /jak do prodejen nalákat co nejvíce lidí/ často libují také při akcích Nedělní jackpot. Třeba minulou neděli 16. 5. ve filiálce "na Lesné" byla levnější Duo kuřata vyprodána již po 14. hodině a tím celá nedělní prodejní akce skončila - ačkoliv měla trvat až do konce prodejní doby...! Čtenáři si mohou zkusit tipnout, koho mizerná úroveň prodeje v zahraničních obchodních řetězcích v ČR zajímá více? Zda za hnutí ANO osobu v oboru nejpovolanější, vicepremiéra a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka, a nebo snad prezidenta "Svazu obchodu a cestovního ruchu" Tomáše Prouzu?? Podle toho, jaká atmosféra výsměchu v Česku v cizáckých supermarketech panuje 30 let, je možné tvrdit, že opravdu nezajímá prvního ani druhého...! To znamená, že na divné obchodní praktiky zahraničních marketů (jestliže vybudování české prodejní sítě s počtem obchodů cca 1 500 nikdo v ČR výhledově neplánuje) - budeme nuceni si zvykat další desítky let.

Kdo se ptá, co je možné pokazit na prodeji vajec, odpověď zní, že v české Bille docela hodně. Protože "Billa Czech Republic" má jako ubohá napodobenina se svou solidní stejnojmennou rakouskou předlohou založenou v roce 1953 dodnes společný jen kousek názvu. Když se v ČR v krabičkách často nenachází pouze jen inzerovaná velikost vajec L, ale normálně lacinější směs dalších dvou menších velikostí vajec M a S, jedná se o šizení zákazníků. Kdo "nepřesnost v krabičkách" způsobil, zda to byl někdo XY již v drůbežárně u balicího stroje a nebo, zda si s obsahem krabiček pohrály nějaké šibalky vtipálky z personálu v prodejnách Billa, se zjišťuje nesnadno, ale faktem zůstává, že podvedenými jsou zákazníci. Prodávat "zajíce v pytli" je starý známý podvod a vedle toho, že v krabičkách nejsou vždy vejce správných velikostí, je v české Bille údajně se zbožím prvotřídní kvality /prý "Přesně podle mého gusta"/ normální, že v krabičkách jsou často také vejce rozbitá nebo znečistěná trusem. Kdo si pro kontrolu každou krabičku s vejci neotevře již v prodejně, doma se potom nestačí divit. 

Starou známou, oblíbenou a celoživotní sportovní disciplínou českých politiků je od roku 1990 lhaní. Jednou říkají to, podruhé ono, potřetí popřou to, co říkali poprvé, a počtvrté zase neví, co říkali podruhé a po páté...

Vždyť, třeba co všechno sliboval občanům zařídit v Bruselu v Sobotkově vládě (2014-2017) a nejen ve věci dvojí kvality potravin tehdejší ministr zemědělství Marian Jurečka /nynější předseda KDU-ČSL/ - jak chtěl proti suchu stavět zemědělcům přehrady, a že z toho tehdy nic nesplnil, si vzpomínají všichni a jak nám Jurečka nakonec trapně doporučoval přednostní nákup potravin české výroby...!  Jinou   fantastickou pohádku "o povinném podílu potravin české výroby v obchodech na území ČR"  nám v roce 2019 vyprávěl samotný premiér Babiš, ale ten ji sám o necelé dva roky později jako zcela nesmyslnou popřel.  

Regály se sladkým sortimentem, vánočkami, mazanci, záviny, koláči atd. ve všech více než 230 prodejnách Billa v Česku nedávno doplnil (možná pro cizince u nás žijící?) na české peněženky nikoliv laciný rakouský výrobce Ölz. Třeba jeho exkluzivní makový závin o hmotnosti 400 gramů za akční cenu ve slevě za 79,90 Kč je na naše poměry drahý stejně, jako kdyby v něm místo máku bylo zapečeno vepřové maso. Přitom jiný běžný makový závin o stejné hmotnosti od firmy Penam /možná je upečen z horší mouky a méně kvalitního máku?/ lze v Bille koupit za téměř polovinu, za 42,90 Kč. Pojem dvojí kvality potravin podle nedávno schváleného zákona, je obsahem lednového zdrojového článku "Stejný nebo jiný? Jak se bude doopravdy posuzovat dvojí kvalita potravin" na https://www.vitalia.cz/clanky/dvoji-kvalita-potravin-jak-se-bude-posuzovat/

Na rozdíl od prodejen Albert a nebo od diskontů Lidl a Penny Market, se prodejny Billa v ČR nikdy neotevírají ve čtvrtích měst, kde žije nízkopříjmové obyvatelstvo. Přestože Billa sama o sobě doslovně tvrdí, že je "levný obchod" (jeho název je zkratkou německých slov BILliger LAden) - jenže ceny jeho zboží u nás rozhodně k nejnižším nepatří. Bližší zdrojové údaje na téma Billa, jsou na https://cs.wikipedia.org/wiki/Billa

Pokutu 50 milionů Kč podle nedávno přijatého zákona o dvojí kvalitě potravin každý dostat nemůže, protože kdyby snad ano, podařilo by se všechny české výrobce elegantně zlikvidovat během dvou týdnů... Kdo má zájem se ve věci obsahu surovin podívat třeba na čokolády, ať se podívá na obal čokolády "na vaření" pod značkou Orion /ta patří od roku 1992 pod Nestlé/ a na obalu kupodivu žádný obsah kakaa nenajde! Přitom perličkou č. 1 i nadále zůstává, že vlastně žádné u nás vyrobené čokolády nemohou být českým výrobkem - protože za český výrobek je možné od roku 2014 považovat pouze ten, který byl ze 75 procent vyroben ze surovin českého původu (a jak jest známo, kakaové boby v ČR běžně nerostou)!! A proto čokolády na území ČR vyrábí převážně "cizinci". Další údaje k tématu jsou ve starším zdrojovém článku "České potraviny na trhu - jak je poznáte?" a zajímavosti z historie čokoládovny Orion jsou na https://www.vitalia.cz/clanky/ceske-potraviny-na-trhu-jak-je-poznate/ a na https://cs.wikipedia.org/wiki/Orion_(čokoládovna)

Foto u perexu a článku: autor

Autor: Petr Šindelář | úterý 18.5.2021 9:52 | karma článku: 14,08 | přečteno: 395x