Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

UPC je nejlepší asi jako býval 40 let nejlepší Sovětský svaz

Během totality jsme byli neustále masírováni tím, že Sovětský  svaz je nejlepší na světě ve všech oborech, od nejvyšší kukuřice po produkci železa na hlavu. Už ani nemluvě o tom, že jedině sovětští komsomolci dokázali zasklívat i při 40 stupních mrazu. To vše s tím, že z těchto prvenství mají prospěch všichni občané zemí socialistického tábora. Podobně si počíná dnes poskytovatel internetu a tv signálu, firma UPC, když se po každém kliknutí na její stránky objeví, že je po iks let nejlépe hodnoceným internetem u nás.  

Jde totiž o to, že ti nejlepší občas pouští hrůzu, neboť jejich výlučnost je obvykle doprovázena značnou mocí. Proto se v totalitním Československu třeba po vítězství našich hokejistů nad tehdy nenáviděnými Rusály hned začalo povídat, že teď nám Brežněv či jiný aktuální sovětský diktátor zavře kohouty od plynu. K jejich cti nutno podotknout, že se tak nikdy nestalo. Na tyto praktiky jsme si museli počkat až do dnešní demokracie, kdy je naplno využívá právě nejlepší poskytovatel internetu u nás, firma UPC.

 

Několik měsíců jsem s UPC řešil údajný nedoplatek za neobjednané služby kabelové televize, když mi z ničeho nic přerušili internet, který jsem pravidelně platil. Navíc se to ani neobtěžovali oznámit, a protože i při přerušení bliká jejich modem jako by se nechumelilo, tak mi spravovali experti již starší počítač a marně hledali závadu. Až když jsem asi po týdnu zavolal na jejich vytíženou pevnou linku, tak jsem se asi za stovku či kolik ten hovor musel stát dověděl, že mi z důvodu nedoplatku na klientském účtu  přerušili internet. To mě tehdy rozhořčilo. Klidně mi po skončení akce 8 měsíců účtovali neobjednaný a taky tedy neplacený televizní signál aniž by jej přerušili, a pak mi přeruší pravidelně placený a objednaný internet!

To znamená jediné – soudruzi v UPC si řekli: Tak panáček neplatí a ještě diskutuje? Tak mu přistřihneme křidélka a hned poletí na poštu či do banky!

 

Jak jsem následně zjistil, je to jejich obvyklá praxe. Jedněm známým se např. v předvánočním mumraji ztratila složenka, tak vůbec poprvé nezaplatili a vše jim bylo rovněž přerušeno. Na telefonický dotaz jim bylo pak sděleno, že když zaplatí okamžitě na bankovní účet, služby jim začnou být hned poskytovány. Hned tak tedy učinili, ovšem jak už asi každý tuší, signál jim byl znovu zapojen až dávno po svátkách. Shodou okolností mají právě nyní problémy s tv signálem a settopboxem vinou UPC znovu, když tam musí opět sami volat na pevnou linku, nechávat tv přijímač několik hodin zapnutý aby se to mohlo nějak zaměřovat či co, což se opakuje již po několikáté. A na dotaz, jestli tedy dostanou nějakou slevu je zajímavá odpověď: Ano, ale napište si písemnou žádost. Jakoby už nestačilo, že musí klient sám hradit telefonní hovory, ztrácet čas, nemít signál, ještě by měl psát dopisy a chodit je doporučeně posílat na poštu.

 

Takže je mi líto, ale UPC sice  možná je nejlepší, ale pouze v tom, jak jejich zaměstnanci dennodenně dokazují, že kdysi nejlepší Sovětský svaz byl proti nim aspoň pokud jde o utahování kohoutků, naprostý břídil. Shodou okolností jsem dnes narazil na netu na následující aktuální zprávu, která dává tušit, že takové jednání UPC není žádnou náhodou, ale přímo základní firemní strategií. Pro zajímavost přikládám:

 

„ TEXT POST

Proc se dnes nemusite dostat z UPC vsude po internetu

Pavel Snajdr poslal do konference sdruzeni VPSfree.cz, ktere provozuje hosting virtualnich serveru, tuto zajimavou zpravu o silenem pristupu UPC, kvuli kteremu se nyni nemusite z UPC site dostat vsude do internetu:Ahoj, podarilo se mi vyhrabat trochu inside info o problemu, ktery probiha mezi UPC a Master Internet.

 Problem se ma takto - UPC si zacalo diktovat nehorazne tisice EUR za to, ze dovoli svym peerum v NIXu prijimat od nich traffic. Ten traffic generuji uzivatele, takze UPC bere svoje zakazniky jako rukojmi pri honbe za ziskem. Master Internet jim odmitnul na tyhle nove nesmyslne podminky pristoupit, protoze cela leta peerovali bez problemu, to az ted si UPC zacalo vymyslet.Takze se stalo, ze UPC jednostranne zrusilo peering jako paku pro vyjednavani s Masterem. Proto je ze site UPC tezke se dostatat na vpsFree.cz prazske servery.

 Kazdopadne to krasne ukazalo aroganci, s jakou UPC jedna, ja osobne vam muzu rict, ze s UPC koncim, odmitam platit takovym zmr…, aby oni si jeste nechavali platit z druhe strany za to, ze me maji jako zakaznika.“

  

Další část je snad už jen pro ty čtenáře, kteří  by si  chtěli porovnat třeba své zkušenosti s UPC, zde je tedy několik dalších podrobností:

 Když před pár lety položila fa UPC kabel i v naší ulici, tak jsem po čase neodolal, a vyměnil jsem stávající telefonní připojení za její, kabelové. Prakticky za stejnou cenu, protože se žádným stahováním nezabývám, a tak mi stačí základní signál na maily a brouzdání po netu. Ale podlehl jsem tomu, že kabelové připojení je údajně mnohem spolehlivější. Při zapojení mi technik nabídnul celý balíček, který spočíval v tom, že za 1 Kč navíc budu moci přijímat rovněž 8 programů televize. Koruna měsíčně navíc mě už nezabije, pomyslel jsem si, i když naše základní programy jsem chytal perfektně i na vestavěnou anténu, a třeba rakouský program mě zajímal naposledy za totality, takže jsem souhlasil.

 

Vše běželo pár let dobře, až na občasné výpadky internetu, když bylo třeba moc vedro či moc pršelo, nebo došlo k jiné poruše na kabelu. Ale budiž, síť je to velká, stát se může.  Ovšem loni v říjnu mi najednou přišla faktura, ze které vyplynulo, že mi byl příjem televize z ničeho nic zdražen o celých 9 900 %, aniž bych byl o tom jakkoliv informován. Cena za internet byla zachována. Okamžitě jsem do UPC značně nazloben telefonoval, když jsem se ovšem po asi deseti minutách čekání /a tak po cca 50 provolaných Kč/ dostal z šesté pozice volajících teprve na čtvrtou, raději jsem zavěsil. UPC totiž již zrušilo předchozí číslo 844… a má nyní pouze pevnou linku, což je pro volající z mobilu mnohem dražší. Podobně dopadly mé další pokusy v následujících dnech.  Zaplatil jsem tedy pouze internet, a protože UPC není možno zaslat mail, vyplnil jsem jejich krkolomný dotazník, kde jsem požádal o zrušení tv signálu s tím, že jej vůbec nepotřebuji a protože televizi prakticky stejně nesleduji, nehodlám v žádném případě platit tak drastické zdražení. Zvláště když mi v případě potřeby stejně bohatě postačí vestavěná anténa u tv přijímače.

 

Na to UPC vůbec nereagovalo, a tak jsem pořád platil jen internet, a na jaře letošního roku jsem už obětoval finance, a při volání do UPC jsem už vyčkal, než bude vyřízeno pět volajících přede mnou. Následně UPC již zjistilo, že se mnou může komunikovat i pomocí mailu /což je při zdražení poplatku za televizi žel vůbec nenapadlo/ a tak jsme začali korespondovat, byť sám jsem mohl reagovat jen pomocí složitě vyplňovaného kontaktního formuláře.

 

 Výsledkem byla tato reakce UPC: „„Dle smluvních podmínek jsme povinni informovat klienty o změně ceníku. Zde však nebyla provedena změna ceníku, pouze ukončení užívané akce po jejím uplynutí.“ Takže jsme korespondovali dál, když jsem žádal vysvětlení, proč mi tedy po ukončení užívané akce nebylo ukončeno rovněž poskytování služeb, a proč mi tyto služby byly nadále účtovány. Na to téma jsme několik týdnů diskutovali, když se „na mně“ vystřídali následující zaměstnanci UPC:   Veronika Janáková, operátor klientského centra / Lenka Mlčochová, operátor klientského centra / Vít Hubený, Reklamační oddělení /, Marcela Šnáblová - Reklamační oddělení, Martina Klabečkové - Reklamační oddělení,  pan Klapka –telefonista, P. Kubín, operátor klientského centra UPC DTH, Lenka Pilná - oddělení reklamací UPC, Hana Baštová – reklamační oddělení, Ivana Klodnerová - reklamační oddělení, Petra Chaloupková - operátor klientského centra, Petra Červenková - operátor Klientského centra – pokud jsem někoho vynechal, tak se omlouvám. 

 

Závěrem ještě jeden z mailů, na jehož otázky pochopitelně nikdo z UPC nebyl schopen odpovědět, ani se nějak vyjádřit k tam uvedeným skutečnostem:

 

Vážená paní Šnáblová,
opravdu jste mě velmi potěšili konstatováním, že si mě "jako stávajícího klienta velice vážíte". Jako člověk, který prožil většinu svého života v komunistické totalitě dovedu takový přístup opravdu ocenit, zvláště když ani dnes zdaleka ne všechny firmy postupují stejně jako Vy. To jen potvrzuje, že jste jistě zcela oprávněně již 6 let nejlepším poskytovatelem internetu u nás.
Chápu také to, že jste velkou firmou, a že tak není vždy možné všechno uhlídat. Asi jen proto jste mi přestali dodávat služby internetu, kterých se problém vůbec netýká, neboť internet jsem využíval a platil pravidelně. Co je ještě horší je ovšem to, že jste mě o přerušení dodávky služeb internetu vůbec neinformovali, a učinila jste to až Vy sama v tomto dopise, po více než týdnu. Netušil jsem tak, že příčina není v mém počítači, a tak jsem se zcela zbytečně za značných časových i finančních ztrát snažil poruchu odstranit i za pomoci odborníka u sebe. Snažil jsem se i dovolat Vám, ovšem to je nyní značně finančně náročné, když jste bez upozornění zrušili číslo začínající 844... a když jsem byl pořád šestý a po dlouhé době čekání pátý v pořadí, vždy jsem to vzdal. Až den před Vaším e.mailem jsem to už v zoufalství vydržel, a po 11 minutách jsem se tedy dovolal abych zjistil, že mi byl internet odpojen. Vadí mi to zejména proto, že jsem byl průběžně s Vámi prakticky v dennodenním písemném styku, a nikomu nestálo za to, aby mě o přerušení dodávky služeb informoval.
Vše mě tedy velmi překvapilo. Jsem si vědom toho, že máte nějaké směrnice, podle kterých musíte své klienty nějak trestat, když Vám neplatí za poskytované služby, a že nejjednodušší, když jim dodávku služeb přerušíte. Jenže tady je mi jedna věc divná. Proč jste mi nepřerušili dodávku služeb - televize, za které jsem neplatil /protože jsem je neobjednal a navíc zrušil přes Váš formulář, který je mmch. velmi nepraktický, i podle toho, že jste jej loni buď přehlédli, nebo omylem vymazali/, a proč jste mi přerušili služby internetu, za který pravidelně platím? Navíc aniž byste mě informovali.
To mi vadí, protože jsem měl dojem, že je porucha v počítači, protože modem normálně bliká jako kdyby signál byl nepřeušen, pořád, i třeba dnes. Kdybych to tušil dříve, tak bych obětoval hned těch cca 100 Kč za telefonní hovor na Vaši pevnou linku, a hlavně za dlouhé čekání. Jenže to mě nenapadlo, zvláště když jsem se v ulici ptal a bylo mi řečeno, že porucha internetu žádná není. Vím, že chybička se může vloudit i do sebelepší firmy, ale prostě mě nenapadlo, že by po šest let nejlepší poskytoval internetu u nás svého klienta neinformoval o tom, že mu přerušuje dodávku služeb.
Kdybych to tušil, tak jsem i ten domnělý dluh raději dávno uhradil, protože nynější náklady včetně zbytečné práce počítačového technika jej již mnohonásobně převýšily. Jinak by to zase žádná katastrofa nebyla, v době flešek už není problém zajet někam do internetové kavárny, a tak si vyřídit třeba poštu tam, byť je to trochu nepohodlné a taky je to jistý mimořádný výdaj, zvláště když má člověk těsně před obdržením důchodu. A kamarády jeden taky pořád obtěžovat nemůže.
Ale jak se říká, všechno zlé je na něco dobré, a tak i když sám na tom hodně prodělávám po všech stránkách, jistě tato skutečnost bude velkým přínosem pro Vaši UPC, abyste mohli ještě více zkvalitnit své služby, aby tato velká nepříjemnost byla jen výjimkou, která postihla mě, a dalším Vašim zákazníkům se již vyhnula.
Abych to shrnul, zásadní věci jsou, proč přerušujete dodávky internetu, pravidelně placeného, místo abyste již dávno přerušili neplacené protože neobjednané služby televize za neoznámenou zvýšenou cenu. A když už tedy přerušíte dodávku internetu, proč o tom klienta neinformujete a tak ho nechráníte od zbytečných časových i finančních ztrát. Protože jsem pořád nedostal odpověď na své vyjádření, které jsem zaslal přes formulář, přikládám ještě jednou.
S pozdravem,

Autor: Jan Šesták | pátek 16.9.2011 11:27 | karma článku: 27,48 | přečteno: 3746x
  • Další články autora

Jan Šesták

Jak prezident Petr Pavel řešil své známky

"Moje vize byla nemít žádný portrét, nemít žádnou známku, a pokud možno se takhle nezviditelňovat." Dále na středeční tiskové konferenci pan prezident Pavel zmínil, že to není způsob prezentace, který by mu byl vlastní.

9.6.2023 v 10:38 | Karma: 15,38 | Přečteno: 541x | Diskuse| Společnost

Jan Šesták

Rozhlas vykročil do další stovky naplno, stejně jako děkování za pozvání

Nejen náš rozhlas, ale podobně i televize či internetové podcasty jsou zaplaveny inflací děkování za pozvání. Zejména ve vysílání zpravodajských stanic, jakou je třeba Český rozhlas Plus, s krátkými vstupy expertů či politiků.

23.5.2023 v 11:23 | Karma: 10,11 | Přečteno: 251x | Diskuse| Média

Jan Šesták

Michael Kocáb si asi dovolil už hodně

Když na stanici ČRo Plus řekl: "Prezident s komunistickou minulostí? Plivnutí do tváře všem obětem komunistického režimu," a dodal: "Naprosto nepřijatelné a zklamání, že je tady 70 % voličů, kterým nevadí komunistická minulost."

26.1.2023 v 12:16 | Karma: 27,00 | Přečteno: 1713x | Diskuse| Společnost

Jan Šesták

Danuše Nerudová naštěstí nepostoupila

Danuše Nerudová se ze začátku zcela vážně chlubila tím, že nemá jako jedna z mála žádnou komunistickou totalitní minulost. Stopla to až poté, když se stala terčem vtipů kvůli tomu, že byla za totáče teprve školačkou.

15.1.2023 v 18:40 | Karma: 31,99 | Přečteno: 1281x | Diskuse| Společnost

Jan Šesták

Ministerstvu zdravotnictví České republiky

Vážení pracovníci ministerstva zdravotnictví. Velmi pravděpodobně došlo v souvislosti s aktuálním nouzovým stavem ke dvěma pochybením ministerstva, které na různých úrovních buď řídíte, nebo kde máte různé funkce.

16.12.2021 v 0:35 | Karma: 20,45 | Přečteno: 642x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Převrat v britské politice? Nacionalisté v průzkumech poráží vládní stranu

16. června 2024

Premium Do britských parlamentních voleb zbývají ani ne tři týdny a vypadá to na velký propadák vládních...

Past na mobil v ruce. Chorvatské radary řidiče vyfotí a rovnou mu pošlou pokutu

16. června 2024

Premium Řidiči cestující v létě na dovolenou do Chorvatska mohou být nemile překvapeni, když jim do Česka...

Čokoládová holčička osladila život v SSSR. Boj o svou tvář ale prohrála

16. června 2024

Seriál Kdo by neznal Aljonku. Nejslavnější ruská čokoláda je na trhu už téměř šedesát let a její věhlas...

Do konce měsíce výrazně zúžíme tým, slíbil Bartoš po volebním debaklu Pirátů

15. června 2024  14:30,  aktualizováno  22:39

Reformy vnitřního fungování a kampaní Pirátské strany je třeba provést do konce příštího měsíce....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 505
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2756x
Pamětník, který se snažil byť jen nepatrně ovlivňovat dění u nás už za totality, a tak by se pomocí blogu rád pokoušel o totéž i nyní...

Seznam rubrik