- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejlépe to charakterizuje příhoda z dávné socialistické prodejny: „Prosila bych nějaké pěkné plody, mám to do nemocnice.“ žádá jedna paní. Načež druhá chce totéž s tím, že to má pro malé děti. Když přijde na řadu třetí pán v pořadí, tak už rezignovaně jen utrousí: „Mně můžete dát to nahnilé, mám to jen pro sebe.“
V tom je právě úžasný dnešní posun v tom, že si můžeme sami vybrat přesně to ovoce a zeleninu, které nám vyhovují. Tvrdší, měkčí, banány spíš žluté, či zase žlutých jen část a zbytek do zelena, pokud chceme některé konzumovat až později. Navíc v jakémkoliv množství, když se nikdo nebude ofrňovat třeba nad tím, že třešní po dvou stovkách chceme na chuť jen deset deka. A nikdo, vůbec nikdo nás nenutí, abychom si do vozíku házeli cokoli nahnilého.
Jistěže by mohly markety vyčlenit tým lidí, který by otáčel v rukou každý brambor aspoň dvakrát, a třikrát otočil dokola sáček s mandarinkami, či raději pětkrát, aby v pytlíku trošku zarotovaly, a mohly tak být prohlédnuty pokud možno ze všech stran. Ovšem vedle toho, že by se vše pak mohlo kvůli tomu poněkud zdražit, je zde závažnější problém. Každá manipulace se zbožím včetně přebírání se nutně projeví negativně na jeho kvalitě. Když se mandarinky z originálního kartonu vysypou a pak znovu někam přemísťují, určitě to není tak šetrné, jako když si zboží z kartonu vybírá přímo zákazník. Který si jistě rád otočí pytlík třeba desetkrát, aby měl jistotu, že nekoupí hnilobu. Zvláště když mu takové zboží vydrží déle, než kdyby se s ním několikrát předtím zaházelo jen kvůli tomu, aby se našel nějaký pytlík se záškodnickou mandarinkou, čemuž se u nezpracovaných produktů nikdy vyhnout nedá.
A jistěže není pochyb, že podobně vybírají zboží pro invalidy i pracovníci marketů, když jsou jimi požádáni o asistenci. Takže nic proti kontrolám, ale třeba u ovoce a zeleniny by bylo zcela jistě důležitější občas kontrolovat množství dusitanů, než chtít po marketech angažování nějakých Popelek. Zvláště když nejen při akcích na vybrané druhy ovoce či zeleniny je tam holoubků vždy až až.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!