Interaktivní zhouba

Před dvěma lety na festivalu Zlínské jaro jsem prohlásil, že učitelé jsou v dnešní době chudáci. Přestože tento výrok nebyl, jakkoliv vhodný pro danou diskusi, stále cítím, že ze strany státu se neděje nic významného na podporu učitelů ve školách.

Před dvěma lety na festivalu Zlínské jaro jsem prohlásil, že učitelé jsou v dnešní době chudáci. Přestože tento výrok nebyl, jakkoliv vhodný pro danou diskusi, stále cítím, že ze strany státu se neděje nic významného na podporu učitelů ve školách.

Čirou náhodou mám možnost studovat na jedné z nejlepších škol ve Zlínském kraji. I přesto, že mám celou řadu zajímavých názorů moje ochota učit se do některých předmětů je více než tristní. Můj průměr se tím pádem pohybuje někde pod tři a půl.

Hrůzostrašné známky ještě, ale neznamenají, že nemám právo přemýšlet o dění kolem sebe. Konkrétně mi připadá, že součastný trend, který si bere, za vzor způsob výuky někde z minulého století, není zrovna pozitivní. Netvrdím, že moje podměty jsou správné. Nemohu, ale zavírat oči nad situacemi, které se mě přímo dotýkají. Snad nemám pravdu, když prohlašuji, že se způsob výuky někde zadrhl. Dnešní učebny přece přetékají tou nejmodernější multimediální technikou. Dokonce u nás na škole se občas stane, že ve třídě je ne jeden, ale několik cd přehrávačů a aby toho nebylo málo, každý může ještě použít počítač. Zkrátka si říkám, jestli by nebylo lepší raději přidat na platu učiteli než kupovat interaktivní tabuli. Skutečně dokáže tato „chytrá pomůcka“ nahradit nekvalitního učitele? Nebo si učitel dokáže poradit i bez pomůcek?

Autor: Martin Schreiber | úterý 26.2.2013 12:55 | karma článku: 7,96 | přečteno: 344x
  • Další články autora

Martin Schreiber

Parketa

23.10.2014 v 16:59 | Karma: 3,76

Martin Schreiber

Mylná představa

1.10.2014 v 19:59 | Karma: 7,06

Martin Schreiber

Znovu studentem

6.9.2014 v 22:53 | Karma: 4,74