První politicky korektní pohádka – Král a král
Ilustrace k pohádce Král a král. Zdroj: Pátek LN
V této víkendové příloze také citují toto zdůvodnění „progresivních“ pohádkových příběhů: „Moderní pohádkové příběhy mají předejít tomu, aby děti od plenek čelily výhradně genderovým vzorcům tradičních pohádek“ Nad takovým vysvětlením zůstává rozum stát. Máme devět dětí a v průběhu 25 let jsme četli dětem tisíce pohádek z celého světa – pohádky české, německé, maďarské, francouzské, italské, ruské, eskymácké, arabské, indické, čínské, indiánské, (atd., atd.), stromy pohádek z celého světa. Četli jsme jim i všelijaké novodobé pohádky, třeba od J. Lady, nebo J. Wericha. Tyto pohádky, dá se říci, představují jakousi kolektivní moudrost lidstva, nebo „archetypy chování“, s nímž se mohou děti ztotožnit. Dnes nám ale někdo chce nabulíkovat, že tyto pohádky jsou vlastně všechny špatné, protože jejich hrdinové jsou zcela přirozeně heterosexuálové, mužští hrdinové se chovají jako muži a ženské hrdinky jako ženy a vnucuje našim dětem „politicky korektní“ vnímání světa „už od plen“.
Běžné pohádky prý totiž dětem pletou hlavy – získávají falešnou představu, že „ženy mají reálnou šanci vdát se jen v případě, že budou nejhezčí ze všech princezen“ či „muži jsou opravdovými muži, jen když mají 190 cm, jsou stateční, tvrdí a za žádných okolností je nesmí být vidět při nějaké domácí práci“. Dodnes čtu dětem pohádky před spaním, jako po celých 25 let – a mohu odpřisáhnout, že většina pohádek není o nejkrásnějších princeznách a tvrdých chlapech. Většina pohádek je spíše o tom, že se i chudý člověk má v životě šanci, pokud je pracovitý a poctivý, o tom, že člověku více prospěje skromnost, než pýcha, o tom, že chce-li člověk dosáhnout štěstí, musí jít vytrvale za svým cílem.
Za těmito snahami nevidím nic jiného, než infikovat děti už od nejútlejšího věku jedem mravního relativizmu a připravovat půdu proto, aby se již co nejdříve narušila jejich biologicky přirozená pohlavní identita. A to je předkládáno jako pokrok. V článku je i citováno z reakcí dětí a je z nich zřejmé, že jsou z této pohádky zmatené a zklamané:
Učitelka: „Víte, co se v pohádce král a král stalo?“
Děti: „Ano, zamilovali se do sebe“. Jeden z hochů: „Jsou to gayové!“
(Neumím si představit jediný rozumný důvod, proč by např. čtyřleté dítě mělo mít znalost o tom, že někteří lidé jsou homosexuální. V takovém věku ani nemůže mít ponětí o tom, co to znamená. Ale pochopitelně, zde se jde na ruku neutuchající snaze homosexuálů vychovávat děti).
Učitelka: „Líbil se vám ten příběh?“
Holčička: „Mně se nelíbil... Chtěla jsem, aby si vzal tu princeznu. Je tak hezká.“
Reakce toho děvčátka ukazuje, že děti mají víc rozumu, než ideologové „genderové rovnoprávnosti“. Děti totiž instinktivně chápou, co je „správné a nesprávné“. V tomto případě jsou jim vnucovány vzory jednání, které vůbec nepřispívají k pocitu bezpečného světa, kde věci „fungují, jak mají“ a také lidé se „chovají jak mají“. Právě to je nezastupitelná úloha pohádek a pokládám za skandální zvrhlost, že se na dětech provádějí experimenty, aby tento bezpečný svět nahradili genderovým vymytím mozků – v Norsku dokonce se státním požehnáním. Hlavně že to je ve jménu pokroku a lepšího světa...
Martin Pinc
Na hrabalovské téma
Níže uvedený text, který zde zřejmě poprvé a velmi opožděně publikuji u příležitosti stého výročí narození Bohumila Hrabala, je dílem mého slovutného tchána, středoškolského profesora českého jazyka a literatury, pana Miloše Hoznauera. Ve zkratce ukazuje klikatou cestu, po které putovala naše literatura v poválečné době.
Martin Pinc
Česká vláda a juvenilní justice
Naše masmédia se tak jako vždy i v nedávných dnech široce zajímala o mnohotvárný život v naší zemi - všechna významná média (televize, noviny, internetové portály) například výborně zpravodajsky pokryla masovou demonstraci (3 osob) proti presidentu Zemanovi v Ostrově v Karlovarském kraji. Proto není divu, že jim občas unikají tak nepodstatné otázky, jako je reálná hrozba likvidace rodin prostřednictvím všemocné "juvenilní justice". Naproti tomu na nedávném zasedání naší vlády byl s velkou pozorností projednáván dopis, zaslaný sdružením "Slovanská kulturní tradice" (podpořený dalšími organizacemi a jednotlivci) a z reakce vlády je zřejmé, že jí tato otázka a její dopady na naši společnost není lhostejná - viz přiložená odpověď.
Martin Pinc
Otcové na odstřel?
Chování dětí a mladých lidí se v dnešní době vymyká tomu, co se dříve pokládalo za normální. Berou drogy, mají sklony k násilí, nedokážou navázat trvalé vztahy a v životě jim chybí perpektiva. Mezi odborníky se stále více prosazuje názor, že příčinou tohoto problému je do značné míry nepřítomnost otce v rodinách – ať už fyzická, nebo emocionální. Výchova dětí není jen úloha ženy, jak se to dnes často předkládá, a otec má v rodině mnohem vyšší poslání, než jen zabezpečovat příjmy a řešit technické problémy v domácnosti. Tak dlouho byla moderními „vychovateli“ propagována „bezkonfliktní výchova“, tak dlouho vykřikovali, že máme děti nechat, ať si dělají, co chtějí, že jejich neposlušnost je „žádoucí způsob, jak mohou nalézt sebe sama“, až jsou dnešní rodiče, a zvláště otcové bezmocní: Autorita se stala něčím zakázaným – otec má být kamarádem svých dětí, tím, který jim se podbízí, stal se „měkkým“ a beztvárným.
Martin Pinc
Stereotypy, které se nezakládají na pravdě?
Podle sociologa Zdeňka Slobody ze společnosti Proud biologické rozdíly mezi mužem a ženou jsou irelevantní. Mužství a ženství jsou jen společenské konstrukty. Jinak si jeho výrok neumím vysvětlit. Muž a žena ovšem nejsou nějaké role, které dotyční „hrají“, jak se nám snaží vnutit lidé typu pana Slobody. Mají prý vědecký podklad: Ohánějí se totiž výzkumy sociologů, které prý ukázaly, že děti dvou matek či otců nemají s určením role svých rodičů problém. Otázka stejného pohlaví prý neexistuje, vše je jen věc dohody kdo nakoupí, vypere, uvaří, vyzvedne dítě ze školy či ho dovede do kroužku.
Martin Pinc
Demonstrace v Paříži proti homo-sňatkům
Za okázalého nezájmu našich mainstreamových médií probíhají už několik měsíců ve Francii protestní demonstrace proti homo-sňatkům a adopci dětí homosexuály. Pokud se nějaká informace vypíchne, pak je to sdělení, že prý „tvrdé jádro demonstrantů“ tvoří ultrakonzervativní „homofóbové“, kteří prý měli hodinu po skončení demonstrace zaútočit na sídlo socialistické strany a skandovali výzvy za odstoupení prezidenta Hollanda.
Další články autora |
Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média
Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...
K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie
Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....
Obsese zbraněmi, morbidní porno a stres. Vrah z fakulty střílel už na střední
Premium Čtyřiadvacetiletý muž ze středostavovské rodiny bez ekonomických problémů a se slibně rozběhlou...
Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let
V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro...
Pavel ve volební kampani porušil pravidla, zjistila kontrola. Trestu unikne
Premium Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH) nedávno zveřejnil...
Prezident na diskusi se studenty: Pěkná košile, pochválil jednomu flanelku
Prezident Petr Pavel dnes pokračuje ve dvoudenní návštěvě jižní Moravy. Po dopolední prohlídce...
Naživu a s rukojmími. Sinvár se schovává v tunelech v Gaze, tvrdí Bílý dům
Šéf palestinské teroristické organizace Hamás Jahjá Sinvár je stále naživu a schovává se v tunelech...
Herman z ANO se musí omluvit Peckové za výroky o Dozimetru, potvrdil soud
Krajský zastupitel Martin Herman (ANO) se musí omluvit středočeské hejtmance Petře Peckové (STAN)...
Čas na toaletě se do pracovní doby nepočítá, rozhodl švýcarský soud
Švýcarská hodinářská firma Jean Singer už od koronavirové pandemie požaduje po svých zaměstnancích,...
- Počet článků 257
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2305x
Seznam rubrik
- politika
- křesťanská apologetika
- historie - fakta a mýty
- rodina a výchova
- kultura a společnost
- Osobní
- Nezařazené