Jaké znamení je nad námi?
Ten konflikt mezi doc. Putnou a presidentem Zemanem, navzdory jeho mediální odezvě, bych mohl pokládat za standardně česky malicherný. Mnoho povyku pro nic. Prezident Zeman, jako se už stalo jeho zvykem, "ukazuje svaly", média ho halasně kritizují, petičníci sepisují petice, akademická obec se bouří, studenti demonstrují.
Nicméně v jedné věci souhlasím s hlavou státu – i mě připadá politováníhodné, že se pan docent Putna potřeboval prezentovat na parádě homosexuálů s transparentem "Katolická buzna zdraví Bátoru" (mimochodem, pan Putna se tehdy dokonce rozčiloval na Mons. T. Halíka, že onen "pochod pýchy" nepodpořil).
Mainstreamová média s podlézavou rychlostí přispěchala s vysvětlením, proč na transparentu zdravil zrovna L. Bátoru (a ukázala jeho poněkud vulgární transparent), ale toto vysvětlení, pro které si angažovala třeba prof. Dvořákovou, bylo hodně zavádějící a do značné míry přemalovalo skutečnost. Mezi M. Putnou a L. Bátorou totiž existovala už delší dobu vzájemná nevraživost, protože M. Putna, jako příslušník „mravní, kulturní a intelektuální elity národa“, se opakovaně a dlouhodobě angažoval v různých iniciativách, dehonestujících předchozího presidenta Václava Klause.
Např. vystoupil při jakémsi protestním happeningu na Hradě při narozeninách V. Klause, kde přednesl výsměšnou gratulační řeč v pitvorné ruštině, převlečen za ruského presidenta Putina. Konzervativec Bátora naopak ohnivě podporoval V. Klause a proto na jiné demonstraci stál pod oním dnes tak diskutovaným transparentem "Intelektuálové, jděte do hajzlu.". Oba tyto jejich transparenty proto vyjadřovaly zejména velké, ba nepřekročitelné personální antipatie.
A k té vzájemné antipatii M. Putny a L. Bátory právě nyní směřuji - chtěl bych poukázat na fakt, že oba tito (ať dříve, či nyní) veřejně činní lidé nikterak neskrývají své náboženské zakotvení - oba to jsou římští katolíci, byť různých směrů (ať už si o jejich osobním výkladu křesťanství myslíme co chceme). Zde se dostávám k jádru věci: To, že se hlásí k následování Krista, by mělo vést k důsledkům jak v osobním, tak ve veřejném životě.
V Písmu se píše „Vaše mírnost (znalost míry), ať je známa všem lidem“. Znalost míry a poslušnost v následování Krista by měla vést tyto zkušené a vzdělané lidi k životu v posvěcení, zvláště, jsou-li v postavení autority. Tomu zejména životní praxe p. Putny příliš neodpovídá. Co ale pokládám za nejvíce deprimující: Pokud je mi známo - ani jeden z těchto dvou se nepokusil usmířit se svým „bratrem v Kristu“ a dát vzájemné vztahy do pořádku. Jejich vzájemná nesnášenlivost je tak neodlišitelná od těch, kdo jsou mimo církev. U pana Putny pak se k neochotě hledat usmíření (k němuž křesťany vybízí ono jediné přikázání – přikázání lásky) vine neochota se podřídit Boží autoritě. Výsledkem je veliká hanba, jež dopadá na církev i křesťany jako celek. To mě osobně na celé věci vadí nejvíce.
A pokud se týká toho, jaký transparent bychom měli nést, jaké znamení bychom měli nad sebou vyzdvihnout, rozhoduji se pro to, jež je zapsáno v Šalomounově Písni písní: „Jeho znamení nad námi je láska“.
Martin Pinc
Na hrabalovské téma
Níže uvedený text, který zde zřejmě poprvé a velmi opožděně publikuji u příležitosti stého výročí narození Bohumila Hrabala, je dílem mého slovutného tchána, středoškolského profesora českého jazyka a literatury, pana Miloše Hoznauera. Ve zkratce ukazuje klikatou cestu, po které putovala naše literatura v poválečné době.
Martin Pinc
Česká vláda a juvenilní justice
Naše masmédia se tak jako vždy i v nedávných dnech široce zajímala o mnohotvárný život v naší zemi - všechna významná média (televize, noviny, internetové portály) například výborně zpravodajsky pokryla masovou demonstraci (3 osob) proti presidentu Zemanovi v Ostrově v Karlovarském kraji. Proto není divu, že jim občas unikají tak nepodstatné otázky, jako je reálná hrozba likvidace rodin prostřednictvím všemocné "juvenilní justice". Naproti tomu na nedávném zasedání naší vlády byl s velkou pozorností projednáván dopis, zaslaný sdružením "Slovanská kulturní tradice" (podpořený dalšími organizacemi a jednotlivci) a z reakce vlády je zřejmé, že jí tato otázka a její dopady na naši společnost není lhostejná - viz přiložená odpověď.
Martin Pinc
Otcové na odstřel?
Chování dětí a mladých lidí se v dnešní době vymyká tomu, co se dříve pokládalo za normální. Berou drogy, mají sklony k násilí, nedokážou navázat trvalé vztahy a v životě jim chybí perpektiva. Mezi odborníky se stále více prosazuje názor, že příčinou tohoto problému je do značné míry nepřítomnost otce v rodinách – ať už fyzická, nebo emocionální. Výchova dětí není jen úloha ženy, jak se to dnes často předkládá, a otec má v rodině mnohem vyšší poslání, než jen zabezpečovat příjmy a řešit technické problémy v domácnosti. Tak dlouho byla moderními „vychovateli“ propagována „bezkonfliktní výchova“, tak dlouho vykřikovali, že máme děti nechat, ať si dělají, co chtějí, že jejich neposlušnost je „žádoucí způsob, jak mohou nalézt sebe sama“, až jsou dnešní rodiče, a zvláště otcové bezmocní: Autorita se stala něčím zakázaným – otec má být kamarádem svých dětí, tím, který jim se podbízí, stal se „měkkým“ a beztvárným.
Martin Pinc
Stereotypy, které se nezakládají na pravdě?
Podle sociologa Zdeňka Slobody ze společnosti Proud biologické rozdíly mezi mužem a ženou jsou irelevantní. Mužství a ženství jsou jen společenské konstrukty. Jinak si jeho výrok neumím vysvětlit. Muž a žena ovšem nejsou nějaké role, které dotyční „hrají“, jak se nám snaží vnutit lidé typu pana Slobody. Mají prý vědecký podklad: Ohánějí se totiž výzkumy sociologů, které prý ukázaly, že děti dvou matek či otců nemají s určením role svých rodičů problém. Otázka stejného pohlaví prý neexistuje, vše je jen věc dohody kdo nakoupí, vypere, uvaří, vyzvedne dítě ze školy či ho dovede do kroužku.
Martin Pinc
Demonstrace v Paříži proti homo-sňatkům
Za okázalého nezájmu našich mainstreamových médií probíhají už několik měsíců ve Francii protestní demonstrace proti homo-sňatkům a adopci dětí homosexuály. Pokud se nějaká informace vypíchne, pak je to sdělení, že prý „tvrdé jádro demonstrantů“ tvoří ultrakonzervativní „homofóbové“, kteří prý měli hodinu po skončení demonstrace zaútočit na sídlo socialistické strany a skandovali výzvy za odstoupení prezidenta Hollanda.
Další články autora |
Strach a násilí v Plzni. Ve městě strmě roste kriminalita, žádá vládu o pomoc
Premium Co se děje ve městě, jehož primátor kvůli růstu zločinnosti žádá vládu o pomoc? Policie ani...
Extravagantní vilu u Brna za desítky milionů nechává nová majitelka zbourat
Víc než dvacet let stála v Rozdrojovicích u Brna vila, která na první pohled upoutala pozornost...
Nákladní letadlo DHL z Německa se zřítilo ve Vilniusu na obytný dům
Nákladní letoun společnosti DHL z Lipska havaroval nedaleko letiště v litevském Vilniusu. Zřítil se...
Požár v Národním divadle. Zásah hasičů protáhlo hledání ohnisek
Pražští hasiči zasahovali u požáru v historické budově Národního divadla. K likvidaci vyjely...
Vlak přejel nezletilou dívku v Černošicích u Prahy. Přišla o obě nohy
Vlak na železničním přejezdu v Černošicích ve čtvrtek večer přejel nezletilou dívku, která...
Konec příměří? Hizballáh „v obraně“ odpálil rakety, Izrael odpověděl
Hnutí Hizballáh v pondělí z území Libanonu vypálilo rakety na izraelské pozice v oblasti...
U Rakušana dají na odměny 36 milionů, u „Bartoše“ 14. Večírky resorty omezují
Premium I v době úspor a konsolidace veřejných rozpočtů se i letos úředníci na ministerstvech dočkají v...
Tragická hostina ze želvího masa si na Filipínách vyžádala tři životy
Tři lidé zemřeli a nejméně 32 dalších skončilo v nemocnici na Filipínách po konzumaci ohrožené...
Od Cvikova po Drážďany. Devět závodů Volkswagenu spustilo řetězovou stávku
Desítky tisíc zaměstnanců automobilky Volkswagen v Německu se v pondělí zapojily do výstražné...
- Počet článků 257
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2305x
Seznam rubrik
- politika
- křesťanská apologetika
- historie - fakta a mýty
- rodina a výchova
- kultura a společnost
- Osobní
- Nezařazené