Střílení vrabců
Tentokrát vláda své nenažrané chapadlo zacílila na ojetá auta. Pod rouškou infantilních plků typu: musíme snížit stáří aut na našich silnicích, musíme chránit životní prostředí a v Evropě už to mají taky tak, hodlá vláda zavést a zvýšit poplatky na všechno, co se kolem aut jen mihne. A jedná se o všechna auta, nejen ta starší. I když o ta jde především. Ta budou ždímána až tak, že jim z převodovky poteče krev.
Pojďme se podívat na tu veselou kopičku, kterou vláda z provozu aut dojí už dnes:
Z benzínu 12,5 mld na DPH a 27 mld. na spotřební dani. Z nafty je to 29,5 mld. DPH a 60 mld. SD. 4,6 mld. na dálničenkách a 6,2 mld. ze silniční daně přidají podnikatelé. Na mýtném se vybere 10 mld. a 3,7 mld. za devět let, tedy zhruba 0,5 ročně, se vybralo na lupičské eko dani z koupi staršího vozu, tedy takové dani z chudoby. Suma sumárum mi to vychází na pěkných 150 mld. ročně. Za to by se dalo u nás postavit i pět km dálnic a s použitím odpadu ze staveb, jako za vlády česanů, i šest.
A kam ty peníze všechny jdou? No nevím do kterých děr, ale do těch na silnicích asi těžko. Například už zmiňovaná eko daň z přepisu staršího auta. Prý to jde na likvidace starých vraků a sanaci životního prostředí poté. Sice nevím, proč by za celoživotní provoz auta měl být z pohledu životního prostředí finančně odpovědný jen druhý majitel v pořadí, a taky nevím, proč vybrané peníze nejdou jako dotační pobídka ke koupi nového vozu po likvidaci starého, ale za to bezpečně vím, že na tento účel nejde ani 20% z uvedené částky. Ze zbytkem si ministerstvo ŽP lepí své vlastní, populistické projekty. A tak ti majitelé ojetin, kteří bydlí sami v pronájmu, přispívají majitelům rodinných domů na nové kotle, ti, kteří doma z nouze topí drahými přímotopy, financují vesničanům domácí solární panely a ti, kteří ve městech platí předražený kubík vody, dotují těm s vlastní studnou ještě i nádrže na dešťovku.
A tento veselý kabaret rozhodně nekončí. Vláda přesně podle přísloví: kdo má hůl, hledá si psa, hledala až našla. A jsou to zase ti stejní. A tak už na počátku roku si nechala zpracovat analýzu, rozuměj, zadala příkaz k propočtům, kolik se dá z lidí ještě vyždímat, kolik, kde a co ještě motoristů napálit. A vyšlo ji, že se dá škubnout na: roční silniční daň všem v rozmezí od 4000kč až po 16 000kč (5000kč ta mírnější verze) podle emisních tabulek. Dále registrační poplatek od 9 000kč po 40 000kč! (24 000kč) za každé jedno auto! Tady se zdá, že vládní úředníci spadli zřejmě z jahodníku rovnou na hlavu. Vláda se sice dušuje, že tyto návrhy zatím pouze posuzuje, ale ve skutečnosti jen uvažuje, jestli ovcím za volantem nejprve předloží jen tu mírnější verzi, anebo jim to napálí rovnou v plné síle, když do voleb je ještě dost daleko.
V praxi tento heroický boj za čistotu našeho milovaného ovzduší vypadá takto: v movitější rodině mají dražší auto oba partneři a jezdí v něm sami a všude. Ti méně bohatší mají starší auto jedno a jezdí v něm spolu a jen někam. Ti první nepřispívají nic (anebo budou nepoměrně méně), ti chudší to zatáhnou za obě rodiny až na kost. Ti bohatší obměňují auta po 5-6 letech a opět nic neplatí. Ti méně movití si je po nich kupují a platí za to extra jak mourovatí. Musí. Protože jim nic jiného ani nezbývá. Kdyby si totiž s vypětím všech sil koupili vůz nový, přeplatí na leasingu to stejné, jako by byl poplatek za starší auto a po 8-10 letech by se z něj z pohledu tabulek stala už zase ojetina a poplatky by se platily vesele dál. Prakticky je to likvidace majitelů vozů důchodců, početnějších rodin, zaměstnanců na nižších pozicích, invalidů a nemajetných obecně. V praxi se jedná o diskriminaci v přímém přenosu, protože tabulky by nerozlišovaly, jestli řidič najezdí za rok 1 000km, nebo stokrát víc. Obludný příspěvek za provoz by platili automaticky jen ti se starším vozem, ač jezdí nepoměrně méně. Návrh nerozlišuje, jestli v autě jezdí současně více lidí, a tím se šetří životní prostředí a silnice, nebo jen jeden. Zacálují to automaticky ti šetrnější. Protože jsou nejzranitelnější. Nemohou si dovolit vyměnit vůz za nový, nemohou si dovolit nejezdit do práce a ti starší na nákupy. Jsou v pasti jako vrabci na mušce zaměřovače.
Ale vždyť ono je do vrabců tak snadné se strefovat, když máte flintu a jste v převaze. To věděl už i Mao Ce Tung. Spočítal, že každý vrabec polní sezobe za rok 4,5 kg zrní, a že při množství vrabčí populace tak země přichází o úrodu pro 60 000 lidí. Vyhlásil tedy vrabcům totální válku. Všechen čínský lid se do ní zapojil. A kdo z učenců oponoval tím, že vrabci požírají především polní škůdce, šel si svůj akademický názor opravit do komunistického lágru, anebo rovnou ke zdi. Výsledky byly velkolepé. Už toho roku citelně poklesla sklizeň a další roky to nebylo, kvůli přemnoženému polnímu hmyzu, o moc lepší. A tak za pouhé tři roky 1958-1961 zemřelo vlivem následného hladomoru na 40 milionů čínských soudruhů, soudružek a soudružčat, což se dodnes považuje za rekord. Jak říkám, a to proto jen, že do vrabců se strefovat je přeci tak snadné.
http://www.auto.cz/poplatky-na-stara-auta-chudym-brat-bohatym-davat-120273
Petr Burian
Země opaků
Vše, za co bojovali, trpěli a umírali naši předkové, se nám splnilo. Máme blahobyt, rovnoprávnost a bezpečí. Mnozí lidé zadušení tak snadným životem, absencí nepřítele a překážek, se však rozhodli to zničit a vydat se cestou zpět.
Petr Burian
Zlepšení situace Romů
Pan Zdechovský napsal blog, v němž popisuje cestu ke zlepšení životních podmínek Romů, kteří se sami chtějí přičinit. A jako spousta podobných projektů i tento má stejnou charakteristiku: je přehršlí slov o tom proč, ale ne jak.
Petr Burian
Neberte nám černou, nepatří vám
Barvy a jejich názvy jsou společným vlastnictvím lidstva. Můžeme je sdílet, ovšem nikdo nemá právo si nárokovat výhradní rozhodování o používání té či oné barvy. Nikdo na ni nemá copyright. Ale přesně tohle se dnes děje. Bohužel.
Petr Burian
Babiš přiznal, že všechno dělá správně
Na Idnes dostal pan premiér prostor ke svému vyjádření. Jeho komentář s názvem Proč se dnes můžeme zadlužit, je prakticky souhrn toho, jak to všechny vlády před ním dělaly blbě a jak on to dělá všechno dobře.
Petr Burian
Příběh o rasismu
Kdybych byl Rom, mohl bych vám tady vystřihnout svůj příběh o rasismu na pokračovaní jako z partesu. A kdybych byl ještě k tomu matka samoživitelka, protkal bych ho takovou nebetyčnou diskriminací, že by jedno oko nezůstalo suché.
Další články autora |
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci
Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...
Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky
Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...
ANALÝZA: Terorismus se vyplácí, vzkázali Palestincům. Gesto ve špatnou dobu
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Je to vzácnost, když Izraelci od rána vědí, co je ten den čeká. Ve středu to tak bylo. Od rána byly...
Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím
Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...
Rozhodněte o vítězi ankety Bloger roku 2023, hlasujte do konce května
Anketa Bloger roku 2023 je ve finále a o vítězi se rozhodne do konce května. Právě do posledního...
Na Mallorce se zřítila restaurace. Nejméně čtyři lidé zemřeli, desítky zraněných
Po pádu části budovy přímořské restaurace ve městě Palma na španělském ostrově Mallorca večer...
Pronájem, Byty 2+kk, 43,10 m2 - 308
Antonínská, Brno - Veveří
17 809 Kč/měsíc
- Počet článků 294
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1796x