Toulky Francií - úvod a první zastávka - Alsasko

Francie, země Galského kohouta, skrývající v sobě 22 regionů a nespočet zážitků, Vás již před samotnou návštěvou, uvede do neřešitelné situace. Co vybrat a nic neminout? Téměř nemožné! Zde jsou naše zážitky z cesty.

Díl první - Příprava cesty

Řecko, Turecko či Francie, tedy slunce, pláže, povalování nebo poznávací cesta. Nakonec vítězí Francie a stává se cílem naší letošní hlavní dovolené. Musím říci, že k mému velkému potěšení, protože dva týdny na rozpáleném písku, mě moc nelákaly. Ale ani jsem nemusel příliš tlačit na pilu a žena s dcerou mojí variantu souhlasili prakticky bez přemlouvání. No, je pravda, že jsem musel udělat malý ústupek a slíbit ještě "letní"  dovolenou v zimě. Začínám tedy přemýšlet a konzultovat s Honzou a Janou, kteří jedou opět s námi, kam jet. Volba je nakonec překvapivě rychlá, pojedeme do Normandie , Bretaně a zpět přes zámky na Loáře Pays dé Loire. V průběhu přípravy se Honzovi posunul odjezd ze soboty až na úterý, takže musím na poslední chvíli ještě přeplánovat cestu. Vyjedeme sami v sobotu a zamíříme do míst zaslíbených vínu, do Burgundska, respektive do oblasti, zvané  Cote d' Or - zlatý svah. A potom teprve na sever do Normandie, kde se setkáme jak s Honzou, tak i s třetím do party, Slávkem a jeho rodinou.

Na cestě do Štrasburku.

Vyrážíme podle plánu v devět hodin ráno a čeká nás 620 km dlouhá cesta do Štrasburku, kde chceme přespat a pochopitelně si prohlédnout i samotné město. Cesta je pohodlná, dálnice téměř prázdná, takže do městečka Kehl, ležící na německém břehu Rýna, přijíždíme již ve čtyři hodiny odpoledne. Parkujeme na velkém STLP ( vyhrazené místo pro karavany), vyndáváme kola, do batohu strkáme pláštěnky, protože se to nad námi trochu mračí, a odjíždíme do Štrasburku. Stačí jen přejet Rýn a jsme ve Francii , na předměstí města.

Prakticky neomylně trefujeme cestu do starého města a zcela bezpečně, po cyklostezkách, se dostáváme po 45 min k cíli. Nejprve míříme na náměstí Kleber , ale než na něj dojedeme, neodoláváme pokušení a v pekárně nakupujeme několik sladkých dobrot, které si potom na náměstí s chutí sníme.

Další zastávkou je katedrála Notre-Dame . Úžasný, fascinující monument s věží vysokou 142m a 103m dlouhou hlavní lodí katedrály. Zážitek se stupňuje v okamžiku, kdy vstupujeme dovnitř, právě probíhá mše, takže můžeme vnímat obrovský prostor katedrály umocněný probíhající liturgií. Proplétáme se uličkami  mezi hrázděnými domy, nasáváme atmosféru města a míříme do tzv. Malé Francie - La petite France. Je to stará čtvrť, plná hrázděných domů, postavených okolo slepého ramene řeky. Myslím, že je to nejkouzelnější místo města a možná bych jeho atmosféru přirovnal  k pražské Malé Straně.

Podlehnu kouzlu místa a byť je už půl osmé, přemlouvám rodinu a sedáme si do jedné z mnoha útulných hospůdek. Pochopitelně, že si musíme dát něco z místních specialit, jinak by náš zážitek nebyl kompletní. I když po zaplacení účtu  si to už nemyslím. Nicméně jsme se nikterak nešetřili. Problém byl trefit nějaké jídlo, o kterém budeme vědět, co si objednáváme.

Obsluha se sice snaží mluvit anglicky, ale mnoho nám to nepomáhá. Dochází tedy na střelbu. Jenda si objednává Terrine dé légumes et melon, o které nám servírka říká, že je to terrina z melouna, já polévku a Choucroute alsacienne, což má být alsaská specialita. Lenka jde na jistotu a dává si sýr. A jediná také dostává to, co si myslela, že dostane. Jendova terrina , byl aspik se zeleninou a přede mnou se ocitá talíř s kopicí zelí, na něm dvě různé klobásy a dva plátky prorostlého bůčku.  Zkusit se má všechno, ale tohle nebyla zrovna trefa do černého, tak snad příště a se slovníkem. Zpět ke karavanu jedeme jako dráhy a já si konečně mohu vzít antibiotika, sice o hodinu později , ale přeci. O tom jsem se vlastně na začátku nezmínil. Před odjezdem na Jendu a na mě skočil nějaký moribundus, který Jenda vyležel , ale já vyfasoval antibiotika. Ty bohužel budu zobat ještě pět dní, ale v pase se z toho nelámu, víno si určitě dám, ono se to nějak vzájemně porovná.

Pokračování:

1. Toulky Francií - úvod a první zastávka - Alsasko                            http://petrhavranek1.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=553277

Autor: Petr Havránek | pondělí 19.9.2016 16:17 | karma článku: 19,70 | přečteno: 902x

Pražský půlmaraton

Občas vyměním cestovatelské boty, za ty běžecké. Ale i výlet do Prahy, byť za sportem, by se mohl počítat mezi cestování, ne?

1.5.2024 v 11:46 | Karma: 9,41 | Přečteno: 137x | Diskuse| Cestování

Přírodní park Fanes-Sennes

Sotva nám stačily oschnout stoupací pásy a už míříme na další zastávku naší skialpové tour. Tentokrát to bude jihotyrolská část Dolomit, přírodní park Fanes.

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 171x | Diskuse| Cestování

Lechtálské Alpy, Bach.

Pro otevření letošní skialpové sezóny si vybíráme západní kout Rakouska, Lechtálské Alpy s úzkými údolími a strmými vršky kopců, sahající vysoko nad dva tisíce metrů.

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,66 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Turecko, výstup na Ararat 5.137 m n.m.

Většina turistů míří do Turecka za mořem a památkami, my vybočíme z řady. Naším cílem je východ země a bájná hora Ararat.

5.9.2023 v 6:00 | Karma: 22,75 | Přečteno: 703x | Diskuse| Cestování

Grossglockner trochu jinak...

Nejvyšší horu Rakouska není třeba dlouze představovat. Na jejím vrcholu jsem stanul v roce 2019, tehdy v plné lezecké výzbroji. Tentokrát to celé bude trochu jiné...

6.8.2023 v 8:00 | Karma: 17,43 | Přečteno: 686x | Diskuse| Cestování

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali

26. května 2024  11:40,  aktualizováno  23:29

Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...

Pavel se zranil na motorce. V nemocnici na pozorování zůstane několik dní

23. května 2024  20:03,  aktualizováno  22:32

Prezident Petr Pavel se zranil při jízdě na motorce. Zranění nejsou vážná, ale vyžádají si...

Poslanci chtějí vysvětlení od Jurečky, že mají lidé v penzi trávit 21,5 roku

29. května 2024  6:06

V diskusi o návrhu důchodové reformy, která má zvýšit věk odchodu důchodu nad 65 let podle doby...

V Gaze se 70 procent pomoci z moře ukradlo. Hamásu se „odklánění“ hodí

29. května 2024

Premium Plán amerického prezidenta Joea Bidena nakrmit Gazu pomocí plovoucích přístavů dostal ránu...

Poslední šance dostat dítě na tábor. Co se letos mění a kde ještě hledat místo

Premium Čarodějnickými hábity, klobouky a nezbytnými hůlkami se děti z Teplic na rozdíl od filmového...

Rusko je agresor, připustil lídr SPD Mach. Chce zrušit Green Deal

29. května 2024

Stanovuje si troufalý cíl zrušit Green Deal, zpochybňuje závazek přijmout euro a připouští, že...

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".