Slavkovský les - Kladská

CHKO Slavkovský les, je oblast s doposud málo narušenou přírodou,  krásnou krajinou, rašeliništi a vodními plochami. Celá oblast je protkána turistickými cestami, které Vás zavedou k mnoha cílům a každý si zde najde to své.

Osadu Kladská si vybíráme, jako ideální výchozí místo k prozkoumání části CHKO Slavkovský les. Je podzim  jak má být, sychravo, mlha a mrholí, proto nespěchám a jedu k cíli s nejvyšší obezřetností. Když k tomu přičtu i vzdálenost mezi bydlištěm a Kladskou, není divu, že na sraz přijíždíme až po deváté večerní.

Ostatní už postávají před karavany, zahřívají se svařeným vínem a mávají nám na uvítanou. Teple se oblékáme a spěcháme se se všemi pozdravit, zároveň zjišťujeme, že ono mávání neznamenalo "vítej", ale "jsi na řadě s přípravou svařáku".  Ano, kdo pozdě chodí, sám sobě škodí,  jdu na to. Kolečko se postupně otáčí, vítá nás sobota a Martin se před námi chce vytáhnout prý luxusním červeným vínem, kterého je škoda na svařák. To, co nám nalil, je tak hrozné, že se nám všem srolovaly ponožky v botách. Teprve po tomto kaskadérském kousku se dozvídáme, že to byla zkouška našich chuťových pohárků s vínem za  27,50 Kč. To je doslova poslední kapka a jdeme do vyhřátých karavanů.  Ráno vstávám brzo a jdu se  porozhlédnout po okolí, Kladská je opravdu romantické místo, kde nechal kníže Schönburg-Waldenburg roku 1875 postavit na Kladské louce lovecký zámeček, pilu  a pět srubů švýcarsko - tyrolského typu. Vybrali jsme dobře. Mezitím se ostatní trousí z aut a pomalu se chystáme na dva kilometry dlouhou procházku okolo Kladského rybníku , jenž je obklopen rozsáhlými rašenilišti. Díky tomu, že stále mírně mlží, povalové chodníky se mění v kluziště a děti mají o zábavu postaráno. Dalším cílem je přírodní pramen Smraďoch, který díky vyvěrající vodě v doprovodu sirovodíku, dostává svému názvu.

Popojíždíme pět kilometrů na parkoviště před rozpadlou restaurací Nimrod, od které by měla být stezka jen několik set metrů. Ale stačí jedno špatné odbočení a z krátké vycházky je deseti kilometrový bahenní výlet, korunovaný návratem k autům, bez toho, abychom Smraďocha alespoň na chvíli zahlédli.

Dáváme tedy na radu místního chalupáře, popojíždíme dva kilometry a konečně jsme na místě, ze kterého se po ujití pár set metrů, konečně přibližujeme k cíli. Cestu si prodlužujeme ještě k vývěru minerálního pramenu Farské kyselky, jejíž chuť je opravdu nezaměnitelná, ale nás si příliš nezískala. Raději si dáváme pivo na Kladské, kam se na podvečer vracíme. Ráno mě budí vůně zelňačky, kterou nám venku na ohni,  připravuje Josef. Tomu říkám snídaně!  Řádně posíleni na cestu, vyrážíme do nedalekých Lázní Kynžvart, k prohlídce barokního zámku kancléře Metternicha, zapsaného na seznam památek UNESCO a jehož součástí je i rozsáhlý zámecký park. Krásná tečka za víkendem plným zážitků a poznání.

Autor: Petr Havránek | pondělí 30.5.2016 6:00 | karma článku: 16,76 | přečteno: 475x

Pražský půlmaraton

Občas vyměním cestovatelské boty, za ty běžecké. Ale i výlet do Prahy, byť za sportem, by se mohl počítat mezi cestování, ne?

1.5.2024 v 11:46 | Karma: 9,41 | Přečteno: 136x | Diskuse| Cestování

Přírodní park Fanes-Sennes

Sotva nám stačily oschnout stoupací pásy a už míříme na další zastávku naší skialpové tour. Tentokrát to bude jihotyrolská část Dolomit, přírodní park Fanes.

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 169x | Diskuse| Cestování

Lechtálské Alpy, Bach.

Pro otevření letošní skialpové sezóny si vybíráme západní kout Rakouska, Lechtálské Alpy s úzkými údolími a strmými vršky kopců, sahající vysoko nad dva tisíce metrů.

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,66 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Turecko, výstup na Ararat 5.137 m n.m.

Většina turistů míří do Turecka za mořem a památkami, my vybočíme z řady. Naším cílem je východ země a bájná hora Ararat.

5.9.2023 v 6:00 | Karma: 22,75 | Přečteno: 700x | Diskuse| Cestování

Grossglockner trochu jinak...

Nejvyšší horu Rakouska není třeba dlouze představovat. Na jejím vrcholu jsem stanul v roce 2019, tehdy v plné lezecké výzbroji. Tentokrát to celé bude trochu jiné...

6.8.2023 v 8:00 | Karma: 17,43 | Přečteno: 684x | Diskuse| Cestování

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Jedna velezrada za druhou. Moskva zametá s vývojáři hypersonických střel

21. května 2024  20:20

Ruský soud poslal fyzika Anatolije Maslova na 14 let do vězení za vlastizradu. Ten obvinění odmítá....

Ukrajinská artilerie končí hladovku. Munice dorazila, přiznávají Rusové

21. května 2024

Premium Uprostřed samých špatných zpráv z fronty jedna trochu lepší: ukrajinská armáda podle všeho dostala...

Krásná kněžna Zaháňská ovlivňovala politiku Evropy. Skrze pletky, ví Vševěd

Premium Ze školy o ní obvykle víme jen to, že pronesla větu „Šťastná to žena!“ a že šlo o majitelku...

Odpověď „západním štváčům“. Rusko se pustilo do taktického jaderného cvičení

21. května 2024  19:31

Ruská armáda zahájila první fázi manévrů, které zahrnují nácvik přípravy a použití taktických...

Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2

Rádi byste vyzkoušeli nejdokonalejší recepturu pokračovacího kojeneckého mléka BEBA? Zapojte se do soutěže a vyhrajte hned 2 balení mléčné výživy...

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".