- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan šéfredaktor vyjevuje ve svém úvodníku ze dne 6. října 2011 naprosté uhranutí z Neckářovy písně Půlnoční. Prý tolik nostalgie, dojetí a radosti v současné době ještě nezažil. Vyjevuje úžas i nad tím, jak tento soundtrack k filmu Alois Nebel okouzlil facebookovou generaci, a hned doporučuje, kde lze Neckářův klip shlédnout. Svoje i cizí nadšení však ihned uvádí na pravou míru jasným třídním stanoviskem: „My v postkomunistických zemích máme tu smůlu, že většina starších umělců si nese určitý cejch, stín zaprodání nebo kolaborace s režimem. Ta hluboká díra oddělující zpěváky i s jejich fanoušky od současnosti… Závidím Američanům jejich Johnyho Cashe, jemuž žádná totalita nepokydala kariéru…“
Václav Neckář, nedávno zesnulí Otakar Vávra a Jiří Hubač, Miloš Forman, Jan Zrzavý, Jiří Suchý, Josef Kemr, Vlasta Burian, Ladislav Fuks a tisíce dalších umělců tvořili za totality, čímž se podle šéfredaktorovy interpretace oddělovali od svého lidu. Nepřipomíná to návrat londýnské emigrace do vlasti po 2. světové válce? Ta označovala za kolaboraci i dýchání protektorátního vzduchu.
Pan šéfredaktor pozapomněl, že staré zásluhy se nejraději proměňují v nová provinění. Co si asi počne, až mu za dvacet třicet let současná facebooková generace vmete do tváře obvinění, že v minulosti odpovídal za ideologickou podobu dnes tak oblíbeného periodika?
Další články autora |
ManpowerGroup s.r.o.
Středočeský kraj