Osobní informace v pohybu

Kam všude už jsme  zadávali své osobní údaje? Číslo mobilu, e-mailovou adresu, adresu bydliště... Jednoduchá odpověď. Všude.

Pravidelné mi v nepravidelných intervalech volá operátor call centra s nabídkou na lepší život. Naposledy v sobotu v poledne, kdy jsem se chystal polknout mámin vynikající oběd. Jelikož mi i přes víkend mohou volat klienti, z nichž někteří mění simky častěji než ložní prádlo, zvednu telefon vždy. Za ta léta už při první větě poznáte, že se jedná o nabídku, takže hovor okamžitě vypínám. Už mě nebaví po ixté vysvětlovat, že nemám zájem. Že mi občas přijde SMS zpráva, která sděluje, že mi k zaslání peněz na účet zbývá udělat poslední krok, to už beru jako běžnou součást života. I když neznámé číslo ze SMS pokaždé zablokuji, přijde příště zpráva z čísla jiného. Mail tyto nabídky naštěstí rovnou spláchne do spamu.

V dnešní digitalizované době, kterou neuznává jen státní správa, snad není společnost, instituce, které by člověk nedal své osobní údaje. Jasně, v rychle digitalizované době s člověkem musí např. e-shop komunikovat, informovat zákazníka, že zboží není, nebude, kdy bude a kdy jej řidič přepravní společnosti dopraví, a že vám zavolá, jak dopravovat bude. Trochu dost mě jen děsí, kdo všechno má moje rodné číslo.

Dokážete si představit, kolik takových osobních informací má jenom internetový obchod se vším, který provozuje ten hnusný zelený skřet s idiotským hlasem? Ke každému jménu, ke každé společnosti, která u nich nakoupila, má seznam kupovaného i poptávaného zboží, a pokud jsou na shopu registrovaní, tak i seznam všeho prohlíženého. Netvrdím, že zrovna tento e-shop s údaji obchoduje, ale mít jejich databázi, jejich informace, to musí být doslova zlatý důl.

Tyto doly se po celém světě vytěžují zběsilou rychlostí. A na rozdíl od jiných dolů v nich nikdy nedojde zlato. Vždy se najde někdo, kdo je ochotný koupit a stejně tak, kdo je ochotný prodat.

Pro srandu králíků jsem si do vyhledávače zadal spojení call+centrum. A hned první, co z vyhledávače vypadlo, byla nabídka aktivního call centra (nebudu jim dělat reklamu), kde je napsáno následující: "Vyhledejte si cílovou skupinu vašich potencionálních zákazníků. My vytvoříme kvalitní databázi..."

Nevím, jestli je dobře nebo špatně sdílení osobních údajů a informací v globálním měřítku. Každopádně se to zcela jistě už nedá zastavit. V obchodu s osobními údaji se točí tolik peněz, že už si dávno žije svým životem. Máme jen minimální a mlhavou představu, kolik informací o nás ví Facebook, Google, Seznam, Microsoft, Avast, Amazon, Alibaba... I kolik informací získá z nedbale zabezpečených modemů s WiFi vozidlo Googlu, když projíždí ulicemi a aktualizuje Steet View mapu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Burian | úterý 1.6.2021 11:11 | karma článku: 20,77 | přečteno: 441x
  • Další články autora

Petr Burian

Být v rektu až po uši

15.1.2024 v 17:33 | Karma: 38,42

Petr Burian

Tatínek vám vyhlásí válku

16.3.2022 v 7:12 | Karma: 26,98

Petr Burian

Zobání

30.11.2021 v 9:54 | Karma: 20,73