Dny otevřených dveří na polygonu v Hradci Králové.
Každý z nás, co se pohybujeme v silničním provozu, vidíme řadu dopravních přestupků a krizových situací, které způsobují řidiči a ostatní účastníci silničního provozu bez odpovědnosti a respektování pravidel bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, ale také skupina nerozhodných řidičů, kteří buď svou zbytečně pomalou, nebo chaotickou jízdou tyto krizové situace způsobují. A všechny tyto situace kladou vysoké požadavky nejen na soustředěnost ostatních řidičů, ale také na schopnost defenzivní jízdy a umění reagovat na tyto situace.
Naučit se zvládat tyto krizové situace, vyžaduje mít i možnost bezpečně si tyto znalosti ověřit v odpovídajících podmínkách. Mezi několik organizací, které právě výuku i praktické nácviky bezpečné jízdy nabízejí, se připojuje i akreditované školící středisko S-Drive v Hradci Králové, s bohatými zkušenostmi v komplexním vzdělávání řidičů a ostatních účastníků silničního provozu a další soukromí investoři. Pro širokou veřejnost tak vzniká možnost dostupného a moderního výcvikového zařízení v rámci Královéhradeckého kraje a okolních krajů.
K dnešní moderní době neodmyslitelně patří vlastnictví motorového vozidla, které nám umožňuje rychlejší a pohlednější přesun na cestách do zaměstnání, k návštěvám blízkým cestování na dovolenou či na výlety.
K tomu všemu však patří naše silniční síť a její technický stav, stejně tak, jako nutnost budování nových komunikací a úpravy těch stávajících. Přetlak výroby motorových vozidel nabízí možnosti pořízení úsporných, a čím dále pro bezpečnost vybavenějších vozidel, což však může v mnoha řidičích vyvolávat falešný pocit absolutního bezpečí a falešná iluze, že zrovna v jeho případě fyzikální zákony neplatí.
Certifikovaná společnost S–Drive v Hradci Králové se zaměřila při projektu výstavby zkušebního polygonu pozornost na vytvoření jednotlivých pracovišť s možností simulace krizových situací.
Polygon je tvořen:
Školícím a výcvikovým střediskem – s dostatečnými prostory k provádění školení řidičů
Rovnou kluznou plochou sloužící k nácviku krizového brždění s vyhýbacím manévrem s kolmou vodní stěnou simulující překážky v silničním provozu.
Kluzným kopcem s klopenou zatáčkou umožňující vyhýbací manévr s odlehčenou zadní nápravou při kterých fyzikální zákony jsou neúprosné proti řidiči.
Smykovou deskou s vodními překážkami s funkcí vyvolání krizové situace při smyku, včetně vyhýbacích manévrů. Její konstrukce umožňuje nácvik krizových situací i pro řidiče nákladních automobilů.
Zatáčkou – kruhem s konstantním poloměrem umožňující trénink přirozeného smyku vlivem odstředivé síly.
Asfaltem s vodními překážkami s možností nácviku krizového brždění a vyhýbacího manévru v rychlosti 80 km/hod, kde si bude moci řidič ověřit, že jednou rukou tuto krizi nezvládne.
Aquaplaningovou vanou – určenou k nácviku nejzákladnějších a nejzásadnějších řidičských dovedností ke zvládnutí smyku, ale i umění maximálně zpomalit a dosáhnout minimální brzdné dráhy v krizové situaci a jakémkoliv povrchu vozovky.
Novinkou a velmi zajímavým doplňkem zkušebního polygonu je pořízení zasněžovacího děla, umožňujícího v zimních podmínkách vyzkoušet své dovednosti i na sněhu.
Možná se najdou mnozí, kteří namítnout, že krizovou situaci zvládnout umí, že už se do podobné situace dostali. Otázkou je, zda-li skutečně v takové možné situaci vůbec byli.
Stačí si položit jednoduché otázky:
Vím, jakou brzdnou dráhu má mé auto z 50 a 100 km?
Umím zastavit vozidlo na nejkratší brzdné dráze, a jak toho docílím?
A znám odpovědi na tyto jednoduché otázky?
Krizová situace, která může mít v konečném důsledku vliv na to nejcennější, co máme – na náš život a zdraví.
Otevření polygonu pro výcvik bezpečné jízdy a zvládání krizových situací je pro širokou veřejnost plánovaný na přelomu března a dubna 2017.
Více informací o polygonu naleznete zde :
Den otevřených dveří |
Dále publikováno zde:
Pavel Vrba
Pocitově pocitové vnímání světa
s roztodivnými obrazy kaleidoskopu dnešní doby. Přiznám se, že dnešnímu kaleidoskopu čím dál víc nerozumím. A mohu si za to sám. Bráním se rychlosti dnešní doby a v řadě děl vidím stopy povrchnosti.
Pavel Vrba
Hlasy volající po zákazu osobních zbraní se mi líbí
a hodně mě inspirují. Mají totiž logický a smysluplný základ snahy o ochranu života a zdraví. Proč zvyšovat riziko, že dojde k další tragédii. Navíc, když je to cesta, vytvářející dokonalý systém ochrany lidí v naší demokracii.
Pavel Vrba
Záblesk podivné náhody
a ne jediné. Ono jde člověče o to, jak se na svět díváš. A vono to naše dívání není jednoduché. S oblibou říkám, že dnešní doba je ideální na to, aby člověk zblbnul. A když zahlédnu premiéra Fialu, jak mává rukama při projevu,
Pavel Vrba
Tyhle svátky jsou fakt náročný
nebo to je tím, že stárnu? Těšil jsem se moc, třeba už jen proto, že je nestrávím v šedi města, ale v náručí přírody. A přitom těšení jsem netušil, jakým způsobem do vytoužené romantické atmosféry zasáhne pí Columbová.
Pavel Vrba
Tak co lidi, jak prožíváte svátky?
U nás to probíhá normálně. A normálně myslím i dobu před samotnými svátky. Takové to nákupní šílenství mě osobně přímo odpuzuje.Člověk má stresů v rámci celého roku dost na to, aby tomu otevíral dveře i o vánočních svátcích.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste
Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva
Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...
Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt
Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 811
- Celková karma 25,05
- Průměrná čtenost 716x
"Cokoli slyšíme, je názor, nikoli fakt.
Cokoli vidíme, je úhel pohledu,
nikoli pravda “. Marcus Aurelius
"Kdybych se měl snažit číst -
o odpovědích nemluvě -
všechny útoky namířené proti mně,
mohl bych to tady celé zavřít
a nedělat nic jiného.
Dělám to nejlepší, co umím a znám,
a chci to tak dělat až do konce.
Jestliže mi dá konec za pravdu,
nebude na tom, co proti mně říkají, záležet.
Jestli se nakonec ukáže, že jsem se zmýlil
nepomohlo by, ani kdyby deset andělů
přísahalo, že mám pravdu."
Abraham Lincoln
Můžete mě zaslat i vzkaz : pavelblog@email.cz
nebo mě naleznete zde : https://twitter.com/PavelVrba3
Osobní stránky : http://pavelvrbaozivote.simplesite.com
Seznam rubrik
- Foto - krásy kolem nás
- Společnost
- 1866 v souvislostech
- O těch lidských obavách
- Pokus o fejeton a nadsázku
- O kultuře a umění
- Osobní
- (V)očima diváka
- Ty věci.
- Takové jedno dlouhé povídání.
- Nezařazené
- Foto - motorismus
- Články o motorismu
Oblíbené blogy
- Dana Tenzer
- Jaromír Šiša
- Jitka Štanclová
- Jana Májová
- Kamila Branna
- Soňa Pražáková
- Zuzka Součková
- Jaroslav Chudáček
- Práce záchranářů
- Roman Enders
- Jan Tichý
- Klárka Tůmová
- Tomáš Gayer
- Petr Omelka
- Marek Valíček
- Ivan Dřínek