Maturita z matematiky

Čtvrtina studentů nezvládá dokončení studia a my místo toho, abychom trvali na zlepšení výuky, snížíme kritéria, takže projde každý blbec.Tak plníme statistické procento obyvatel s maturitou a v EU nevypadáme, jako národ volů.

Jako milovník filmů pro pamětníky vím, co všechno museli umět předváleční studenti gymnázia. Ale tyto sladkobolné kýče, jak jim říkali komunisti, nejsou jediným zdrojem informací, měl jsem možnost o tom mluvit i s přáteli mých rodičů. Tehdy maturita něco znamenala! Postupně, jak vymírali prvorepublikoví profesoři (také jich bolševici pěknou řádku zlikvidovali), měnily se osnovy, od klasického vzdělání k Marx-leninskému materialismu a do školy nastupovaly jako vyučující především ženy, které šly na pedagogiku, protože je to nejlehčí vysoká škola a úroveň klesala. Nebudu se rozepisovat o všemocném vlivu strany a o čistkách po příchodu vstupců, jak jim říkal Karel Kryl.

Po roce 1989 se situace bohužel nezlepšila, ba právě naopak. Nízké platy ve školství nelákaly kvalitní kantory, ale především vznik soukromých škol byl naprostou pohromou. Zapomeňte na to, že v Západním světě existují kvalitní soukromé školy. Tam je to perpetuum mobile. Soutěží o kvalitní pedagogy, na které lákají kvalitní studenty, kteří pak svým školným umožňují zaplatit ty kvalitní kantory. U nás to „podnikatelé“ ve školství pochopili jinak: Pokud student zaplatil, měl by i odmaturovat, protože čím více studentů, tím více peněz.

Dokonalým důkazem je situace, ve které až čtvrtina studentů nezvládá dokončení studia a my místo toho, abychom trvali na zlepšení výuky, snížíme kritéria, takže projde každý blbec.

Tak plníme statistické procento obyvatel s maturitou a ve srovnání se státy EU nevypadáme, jako národ volů. Ale jak je tomu ve skutečnosti? Mládež, která nemá na to, aby studovala, tak studuje, místo co by obsadila tolik potřebná místa v učňovských oborech. Takže místo instalatérů a zedníků máme absolventy středních škol, kteří nic neumějí. Ani řemeslo, ani nejsou schopni pokračovat ve studiu. Nebo ještě hůř, najdou se i soukromé vysoké školy, které je možné za peníze „vysedět“. Znám jednoho absolventa se zkouškou z cizího jazyka z dost vysoké školy. V praxi nedovedl text v tomto jazyce ani přečíst, natož přeložit.

Podle statistiky jsme národem vzdělanců, ale ve skutečnosti naši mladí neumí ani hovořit správně česky, o pravopisu nemluvě.

Debata o maturitě z matematiky tohle vše jen potvrzuje. Ne, že bychom v životě potřebovali integrály a deskriptivu, ale logiku tu ano, ale tu zas nepotřebuje ANO.

Přefeminizovaný učitelský sbor je z větší části nesvéprávný. Nepoužívá vlastní hlavu, dodnes se děti až na výjimky neučí v dějepise naše moderní dějiny, protože na to nejsou osnovy a každý druhá starší soudružka je sama polomáčená, nebo přeučená ruštinářka.

Je mi jasné, že mně nebudou mít rády, ale mě je to dost jedno, už mi nemohou dát z pomsty poznámku do žákajdy nebo kouli na vysvědčení!

Opravdu chceme, aby i nadále platilo, že kdo umí, ten umí, kdo neumí, ten učí?

Autor: Ondřej Šebesta | pondělí 6.7.2020 7:00 | karma článku: 29,30 | přečteno: 1363x