I každý "blbec" chce mít maturitu

Opravdu skoro každý chce maturitu a také skoro každý ji dostane. Nechápu to. Za mých mladých let byla maturita "něco"! Získat ji nebylo tak jednoduché. Předně se muselo pilně učit, chodit do školy a také následně předvést patřičné znalosti. Dnes?

Musím se stydět za ty nahoře, kteří vymýšlejí neustálé blbosti. Jednu vedle druhé. Přemýšlela jsem, že bych se chtěla dostat do jejich kruhu, abych jim osvětlila aspoň trošku, jak to ve škole vypadá. Připadá mi totiž, že snad ani neučili, že si neumějí představit, co se na školách různého typu vlastně děje. Já jsem prošla mnohými typy škol, a to od základky přes různé druhy střední školy. Nebyly to pobyty jen chvilkové, ale všude jsem si zaučila, a tak mohu srovnávat a mohu i mít podle mne zasvěcený názor. Opravdu pochybuji, že ti "organizáři" školních změn, převážně hloupých změn, vůbec mají představu o škole a školství jako takovém. Učili vůbec? Zkusili to na základce, na odborné škole, anebo na gymplu? Měli ve třídě různorodou směsici žáků a počty kolem třiceti? Zkusili si učit podle nejednotného programu, ve kterém sice mají možnost individuálních plánů, ale ve skutečnosti je to blbost. Jak k tomu přijde chudák žáček, který chce přestoupit z jedné školy na druhou a májovce se on již učil, ale zase nemá vůbec páru o světových realistech? Prostě celé naše školství je postavené na hlavu. Všechno završuje maturita. Státní maturita, která je zcela mimo. Určitě bych maturitu nechtěla zcela zatracovat, ale za mne se psal češtinský sloh aspoň na čtyři A4, takže jsme museli projevit znalosti i ze stylistiky, gramatiky, logiky, prostě komplexně všechno. Teď slohovka na jednu stránku a je tak ..... bodově postavená, že když učitel chce, tak žáčkovi ty body, aby prošel, prostě někde najde. Didakťák je podivnou slátaninou všeho a ústní zkouška není vůbec o znalostech, ale schopnosti čtvrt hodiny blábolit. Navíc se házejí do jednoho pytle děcka z gymnázií, z odborných škol a učňáků s maturitou, což samozřejmě ze strany zaměření školy je naprosto hloupé. Na gymnáziu pohoda a na učňáku se všichni, tedy většinou kromě žáčků, velmi snaží, aby se maturita zvládla. Hlavně didakťák. Nechtěla bych jen hanobit, ale mám i řešení. Jenom nevím, jak a kde je vyslovit. Mne jako řadovou učitelku by zřejmě nikdo ani neposlouchal. Nejsem bázlivá a nenechám se lehce ušlapat, ale přesto nemám tak ostré lokty a takové známé, abych se dostala do těch patřičných míst, kde bych se mohla "projevit". Toužím, aby se maturita stala zase tou první nejdůležitější zkouškou v životě mladého člověka. Chci, aby maturita repektovala zaměření a úroveň školy a zároveň byla o "něčem" a ne jako dosud O NIČEM. PROČ musí mít maturitu každý? Copak nejsou potřeba šikovní zedníci, truhláři? Asi jsem nezačala úplně od začátku. Myslím tím od základek. Na základní škole jsem učila před hodně lety, a tak nejsem zcela v obraze, jak to na nich nyní vypadá. Ale jsem zase na druhou stranu maminka čtvrťačky, a tak si mnohé umím představit. Kolikrát si říkám, že se mnohým dětem nedivím, že školu nesnášejí. Moje dítko je v pohodě. Prý je šťastná, že má maminku učitelku. Na dotaz: "Proč?" "Prostě mi umíš poradit," odvětila a mne při tou zaplesalo srdce. Pak ale zaplakalo. Zatím dokážu, ale jak dlouho. Nejvíc mne ale děsí, že děti zahlcené spoustou informací,tak strašně rychle zapomínají. Hlavně mnohým věcem a ni nerozumí, pak se školy bojí a školu nenávidí. I ve škole je nastaven trend - hlavně kvantita, ale vůbec ne kvalita. Devítiletá povinná školní docházka je sice parádní věc. Zrovna před nedávnem jsem byla dotázána, zda propadlíci musejí chodit do školy tak dlouho, než absolvují devátou třídu. To není přece o deváté třídě, ale o devítileté docházce. Proč by propadlíci nemohli skončit základku třeba v šesté třídě? Tedy myslím si já. Na střední školu se dostává pomalu i propadlík. Takový boj o děti,co panuje, si to žádá. Kvóty, co jsou nastoleny pro zahájení přijímacího řízení na střední školu, k tomu přímo vybízejí. Zase další scestné nařízení. Podle mne by snad mohly být i třídy o menším počtu dětí, než je minimum dvaceti čtyř. Školy se bojí o existenci a fakt se pak bere každý. Poodhlédneme-li od samotného faktického důsledku, tak příčinou jsou prachy. Určitě zase jen a jen peníze. Do ekonomiky nevidím, ale ani nechci v tento moment vidět a rozumět ji. Pokud se bude všechno počítat a přepočítávat na oběživo, půjde to s čímkoli a s kýmkoli do "někam". Nyní mi je jen a jen smutno, než aby bylo "stále jen veselo".

Autor: Ivana Odehnalová | neděle 21.9.2014 11:29 | karma článku: 27,55 | přečteno: 1676x
  • Další články autora

Ivana Odehnalová

Táňo, nerozumím ...

25.7.2015 v 12:04 | Karma: 7,72

Ivana Odehnalová

Jak zhubnout s pizzou

24.7.2015 v 13:20 | Karma: 7,14

Ivana Odehnalová

Šaty

23.7.2015 v 11:32 | Karma: 7,17

Ivana Odehnalová

Miluji tě, prý...

19.7.2015 v 16:53 | Karma: 13,78