Čeho se ještě dočkáme od primátora Hudečka?

Současný pražský primátor a čelní politik TOP 09 Tomáš Hudeček na mě až donedávna působil dojmem vcelku schopného politika. Také jeho vystupování mi připadalo v porovnání s jeho stranickými kolegy Kalouskem, Drábkem nebo Kortem jako slušné a racionální. Po tom, co pan Hudeček předvedl v poslední době, jsem však byl nucen otočit svůj názor na něj o 180 stupňů.

Před několika dny  tento čelní pražský politik původem z Olomouce při zahájení předvolební kampaně TOP 09 doslova prohlásil, že „pouze podpora centra, pouze podpora hlavního města a pouze samotná aktivita nás, obyvatel Prahy, může být tím jediným nástrojem pro to, dostat se na evropskou úroveň ve všech ukazatelích.“ A pokud si někdo myslí, že se onoho přiblížení na evropskou úroveň dá docílit také podporou Brna, Ostravy, Břeclavi nebo Krnova, tak je podle pražského primátora na velkém omylu.

Na tento stupidní výrok se ihned zvedla vlna kritiky, v níž dominoval jihomoravský hejtman Michal Hašek, který Hudečkův výrok vcelku trefně okomentoval slovy „Ještě větší blbec, než jsme doufali.“  Poté primátor Hudeček začal vysvětlovat, že svá slova nemyslel tak, jak je téměř všichni pochopili a konkrétně uvedl: „To, co jsem chtěl zdůraznit, je fakt, že Praha je klíčovým tahounem celé České republiky, podílí se nejvíce na tuzemském HDP.“

To je sice pravda, jenže pan Hudeček poněkud zapomíná na to, že vysokého HDP v přepočtu na jednoho obyvatele Prahy je dosaženo i díky tomu, že řada velkým firem má sice administrativní sídlo v Praze, avšak zisk, kterého dosahují, je často vytvářen mimo území našeho hlavního města. A také se domnívám, že zahraniční turisté při návštěvě České republiky rádi zavítají nejenom do Prahy, ale například i do jižních Čech, Brna, Olomouce či řady jiných krásných měst.

Možná že pan primátor plánoval nechat vylepit text svého vysvětlení po Praze na obřích billboardech. Jenže to teď asi nepůjde. Radní TOP 09 v čele s Hudečkem totiž nedávno rozhodli, že obří reklamní plakáty (větší než šest metrů čtverečních) budou na území Prahy zakázány. Je však paradoxní, že tak učinili až poté, co je celá Praha polepena obřími billboardy, na kterých je vyobrazen právě primátor Hudeček. Na což příslušná reklamní agentura začala vcelku logicky reagovat tak, že začala billboardy s Hudečkovou podobiznou přelepovat bílým papírem…

Tomáš Hudeček si tak dal těsně před volbami v krátké době dva vlastní góly za sebou. Zda ho to v Praze připraví o volební vítězství, těžko říct. Mnohým lidem včetně některých zástupců sedmé velmoci totiž stále imponuje například díky tomu, že začátkem září kvůli nesouhlasu s Putinovou politikou pozastavil partnerství Prahy s Moskvou a Petrohradem a dokonce k obdobnému kroku vyzval i ostatní česká města. Ta ho však nenapodobila a navíc si Hudeček vysloužil kritiku od představitelů Fóra cestovního ruchu, kteří naopak pražského primátora vyzvali, aby své rozhodnutí zrušil.

Co dodat závěrem? Ne nadarmo se říká, že nejhorší možná kombinace pro politika je ta, pokud je pilný a hloupý zároveň.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Josef Nožička | sobota 13.9.2014 10:39 | karma článku: 27,68 | přečteno: 960x