Opouštíme Mexico city a vyrážíme vstříc Bacalaru. (18. 9. 2011)

Příspěvek šestý. Neděle byla dobrým dnem na to, opustit Mexico city. Ověšení batohy jsme se vydali na více jak hodinou cestu metrem směr letiště a naštěstí jsme se nemuseli vyhýbat davům lidí. V tu chvíli jsem si přála mít sílu jako mravenec, který dokáže unést několikanásobek své váhy. Já na sobě měla cca 25kg a po 20 minutách chůze jsem sotva dýchala. ;)

Na letišti už jsme byli jako doma. Věděli jsme přesně, kam jít a kde si dát dobrý „jugo“. Hned jak jsme se nechali odbavit jsem zasedli k počítačům a do odletu pilně pracovali. Nezdá se to, ale napsat článek, upravit k němu fotky a pak do vkládat na blog, není úplně jednoduché. Chce to dost času a hlavně trpělivosti. ;)

Letadlo společnosti Interjet vypadalo úplně normálně, nicméně během startu tak zvláštně poskakovalo, že jsem se snad začala i modlit, abychom vůbec vzlétli a doletěli do naší cílové destinace - Chetumalu. Let trval zhruba hodinu a půl a přistání bylo fakt rychlé. Nikde jsme nekroužili, na nic jsme nečekali. Z čista jansa jsme začali klesat až jsme nakonec dosedli na zem.

Když jsme vystoupili z letadla, pochopili jsme, proč to bylo tak rychlé. V Chetumalu je takové pidi letišťátko. Jedna menší budova, jedna runway a četnost příletů 2x denně, tzn. dvě letadla odletí z Mexico city a hned se vrátí. Pracovníci na letišti byli opravdu rychlí. Naše zavazadla vynosili, napěchovali letadlo novými a než bys řekl švec, letadlo už bylo na zpáteční cestě.

Chetumal je hlavním městem státu Quintana Roo, sousedícím s Belize. Od Bacalaru jen prý pouhých 30 km. I přesto jsme na letišti museli dvě a půl hodiny čekat, než nás přijel vyzvednout Noe. Nám to nijak zvlášť nevadilo.

Měli jsme prostor na to, vzpamatovat se z té teplotní facky, kterou jsme dostali hned ve dveřích, při výstupu z letadla a nafotit hromadu fotek u letiště. Pak jsme vytáhli noťásky a pokračovali směle v práci. Po setmění zůstali na letišti už jen hlídač, se kterým se dal Filip do řeči a kopa komárů, která si na nás smlsla. Jsou tu takový malincí komáři, ale to jim neubírá na síle. :/

Na cestě do Bacalaru jsme se zastavili ještě na večeři. Zkusila jsem další typicky mexický pokrm, quesadillas. Je to malá tortilla (z mouky, ne z kukuřice, jako měli v Mexico city) naplněná rozteklým sýrem. Nechala jsem si tam dát ještě kousky hovězího masa, navrch jsem si kydla salsu, která tolik nepálila, a vrhla jsem se s chutí do jídla. No mňamka to byla!!! Kdyby bylo nejhůř, můžu jíst celý půlrok variace quesadillas. :D

Pak už na nás čekal Bacalar. V autě nám Noe řekl, že se stále řeší, kde přesně budeme bydlet a proto nás provizorně ubytuje v kanceláři svého bratránka. Ok, to nebude problém. Jenže když jsme do té „kanceláře“ přijeli, tak nějak nám sklesla brada. Byla jsem lehce šokovaná. Čtyři „bílé“ omlácené zdi, zadělaná podlaha, dveře bez kliky a s vyskleným okýnkem. Noe ještě přinesl nafukovací matraci s dovětkem, „doufám, že máte dobré plíce“.

;) Už jsem skoro propadala panice, ale nakonec jsem se musela začít smát. :) Aldrin, bratránek Noeho, nakonec donesl dvě hamaky (velké houpací sítě), jestli nechceme spát v nich. A tak jsem to zkusili. Dokonce nám tu nechali i větrák, abychom se v noci neupekli. V koupelně (kde nesvítí světlo – ještěže má Filip čelovku), kterou léta nikdo nepoužíval, mě velmi mile překvapilo prkýnko na záchodě. V Mexiku to totiž není úplně běžné.

Zbývalo se tedy osprchovat, nainstalovat se do hamaky a pokusit se usnout. Uvidíme, kolik nocí si v ní budeme užívat. :)

www.united-vision.org

Autor: Linda Neumayerová | středa 21.9.2011 18:35 | karma článku: 6,65 | přečteno: 918x

Linda Neumayerová

Testy, diplomy a slzy dojetí, aneb velkolepé rozloučení s Mexikem

Příspěvek třicátý šestý. Pomalu ale jistě se pro naše studenty přiblížil den „D“. Jejich dvouměsíční snažení mělo být podrobeno zkoušce, že které doufejme většina vyjde jako vítězové. Psaní testů nikdy nebylo mou oblíbenou částí studia. Se všemi nervózními jsem tak plně soucítila. Ale upřímně, kdo se připravoval na každou hodinu, nemohlo ho v testu nic překvapit.

23.4.2012 v 10:53 | Karma: 9,46 | Přečteno: 1281x | Diskuse| Cestování

Kurzy angličtiny v Mexické Papantle

Příspěvek třicátý pátý. Na škole jsme se několikrát setkali s otázkou, zda-li je učitelství posláním. Kdoví, možná, že je, a proto jsme asi tady, a nyní téměř u konce. Spíš než posláním bych naši snahu nazvala touhou pomoci tam, kde je o to zájem. A v Papantle nám zatím všichni dokazují, že zájem opravdu mají.

9.3.2012 v 21:20 | Karma: 8,83 | Přečteno: 700x | Diskuse| Cestování

Objevování historie a tradic Totonaků

Příspěvek třicátý čtvrtý. Život v cizí zemi není zrovna jednoduchý. Jste tisíce kilometrů od domova a rodiny a jediné, na co se můžete spolehnout jste vy sami, nebo člověk, se kterým cestujete. Zjistila jsem však, že pokud se vydáte za hranice jako dobrovolník, nejste na všechno úplně sami. Lidé, kterým pomáháte, vám to po troškách vrací.

4.3.2012 v 6:06 | Karma: 9,59 | Přečteno: 747x | Diskuse| Cestování

Linda Neumayerová

El Tajín, památka totonacké kultury a den na pláži

Příspěvek třicátý třetí. Již potřetí během půl roku jsme se „usadili“ a začali pilně pracovat. Do odjezdu nám už tedy zbývá opravdu málo. A upřímně, domů se těším, jak malá holka. Mexiko je hezká země, ve které jsme potkali spoustu krásný lidí, ale přeci jen, doma je doma.

26.2.2012 v 6:14 | Karma: 11,80 | Přečteno: 1215x | Diskuse| Cestování

Nelehký začátek konce.

Příspěvek třicátý druhý. Úvodní týden plný propagačních snah v poslední komunitě, Papantle, byl za námi. Měli jsme víkend na to se zregenerovat a v pondělí nás čekal den „D“. Kolik asi přijde studentů? V pátek odpoledne jsme si věřili, „Určitě jich bude dost.“ V neděli večer už jsme na vše nahlíželi trochu nijak. Po dvou dnech odpočinku nám přišlo, že na naše pozvání již všichni dávno zapomněli a přijde jen hrstka odvážných.

16.2.2012 v 20:36 | Karma: 9,23 | Přečteno: 749x | Diskuse| Cestování

Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě

3. května 2024  5:16

Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Lektorka AJ a ŠJ mířící do Mexika (září 2011), pod hlavičkou organizace UNITED VISION (www.united-vision.org). Bude se věnovat dobrovolnické činnosti - výuka angličtiny efektivní výukovou metodou. Též lektorka vzdělávacího programu "Prvák" (ADRA) pro MŠ, ZŠ a SŠ.