Najíme se Applu?

Společnost Apple vystřídala v čele nejhodnotnějších firem na světě dlouholetého lídra sestavy, totiž společnost Coca-Colu. Chtělo by se říct, že není divu. Místo pití obskurních černých tekutit, plných cukru, "éček", přísad, u kterých snad ani výrobce často netuší, odkud pocházejí, obsadil čelo firem žralok, který těží z techniky, komunikace, zábavy a hraní. Inu, aspoň člověk vidí, že svět nezůstává pozadu.

Laskavý čtenář si jistě rád vzpomene, kolik mu už přišlo do e-mailové schránky upozornění na zdravotní komplikace nadměrného pití nápojů, mezi kterými vedly "colové" tekutiny. Vzpomínám si na jeden "spam", který mě a konzumenty "colových" drinků varoval, že pokud jich každý den vypijeme více než dva litry, vážně hazardujeme se svým zdravím. Jenže, nebyl by to svět informací, pokud by nepřišla za několik dní, měsíců, či let, adekvátní odezva. A možná, že i několikrát. A taky, že jo. Tentokrát byl mluvčím lékař, snad i jméno nebylo smyšleno, který naopak ve spamu lidi nabádal k tomu, aby si neváhali, samozřejmě s "mírou", dopřát dostatek černých bublinek, které mají tu čest být označeny za kolový nápoj. Coca-Cola prý pomáhá lepšímu zažívání, má díky sestavě a receptu blahodárné účinky na tělo a duši a tak vůbec je celkově v pořádku. Hurááááá!!!!!!!!

Jednoho by napadlo, že takhle se firmy chovají, když chtějí zvýšit cenu svých akcií, zvýšit poptávku po svém zboží nebo se vůbec líp usadit na trhu. Jenže pak si řeknete: "No jo, kdo ale za to dostává peníze?" Všichni? To snad ne. Nebo to fakt funguje samo? Někdo prostě na zakázku napíše zprávu, která má odepřít nebo podpořit jedno nebo druhé, dostane zaplaceno a pak se děj vůle boží. Nejsem příznivec spikleneckých teorií, ale pochybuju, že by Coca-Cola chtěla čekat třeba iks let na to, jestli pečlivě sestavený e-mail o tom, že Coca-Cola blahodárně působí na zažíváná, skutečně zabral. Anebo, že by to bylo moc jednoduché?

Buď, jak buď, aktuální žebřížek deseti nejcennějších světových značek ukazuje, že American dream funguje. A vítězství v soutěži není odepřenu nikomu. Stačí k tomu třeba málo - oznámit, že budete moct ze své krabičky u ucha telefonovat po světě zdarma a na kapitálových trzích a v prodejnách s nakousnutým jablkem se nebudou stačit divit. Co na tom, že podobně, jako u zpráv o zdraví či nezdraví coca-colového nápoje se argumenty o škodlivosti či naopak podpoře "éček", cukrů a dochucovadel střídají stejně rychle, jako doplňkové informace o tom, že volání zdarma "u jablíček" nebude taky až tak zadarmo? Informační věk si zkrátka prosadil zase svou. A když se podíváte na už zmíněný řebříček, rychle zjistíte, že planeta Země se vskutku točí správně. V desítce nejhodnotnějších firem se totiž nachází hned 6 značek, které se tu více, tu méně, kolem moderních technologií motá. Čili, nikoli pití, nikoli jídlo, ale technologie, nula jedničky a přenos dat ovládají dění. A když si člověk uvědomí, kdy a kde žije, není vůbec překvapený. Možná je to taky proto, že při té informační zásobě dat lidstvo nepochopilo, že bez vody (pardón, bez coca-coly) nevydrží déle, než několik hodin. Ale zřejmě je to pořád málo na to, aby se lidi zbavily svých iPhonů či smartphonů. Ještě, že v desítce nejfirem světa se stále drží společnost McDonald's. Kde jinde spojit Coca-Colu, Wi-Fi přenos dat a dobrou baštu? :-) A pak, že se dějou pořád nové věci...

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Mirek Jaroš | pondělí 30.9.2013 16:01 | karma článku: 5,33 | přečteno: 281x