Vlakem z ČR do Paříže a zpět
Upozorňuji, že článek JIŽ NENÍ aktuální. Prosím pokračujte ve čtení informací o cestě do Paříže v tomto článku. Děkuji za pochopení.
Pojďme se tedy podívat na to, jak se dá dostat levně vlakem do Paříže a zpět. Přímý vlak z Prahy do Paříže už sice nějakou dobu nejezdí, to však neznamená, že by se nešlo vlakem do Paříže s přestupy dostat.
Jak už jsem tedy naznačil, Německé dráhy nabízejí akční jízdenky, které se nazývají Europa-Spezial. A pravidla jsou jednoduchá: výchozí bod nebo koncový bod cesty musí být místo v Německu. Pak už záleží jen na tom, jak je místo dobře dostupné a zda si jízdenku budete kupovat zavčas dopředu.
V případě levných jízdenek do Paříže sice Německé dráhy ukazují jako příklad levné cesty už za 39 € cestu ze Stuttgartu, respektive z Frankfurtu nad Mohanem.
My však zkusíme najít spojení ze stanice Furth im Wald. Na webu Německých drah tedy zadáme spojení z Furth im Wald do Paris. Datum zvolíme tak, aby bylo 70 až 90 dní od dnešního dne. Zkusíme tedy 16. ledna 2013, čas odjezdu nastavím na 10:00. Vyhledávač sice po kliknutí na tlačítko Suchen bude protestovat, že zadání není jednoznačné, není však potřeba to řešit a potvrďte dole tlačítkem Suchen, že opravdu chcete takové spojení.
Ta da dá. Pokud jste správně postupovali, vyhledávač vám našel takovéto spojení jako je na tomto obrázku:
Magický výsledek: jízdenka z Furth im Waldu do Paříže za 39 €
Oproti jízdence do Londýna existují dokonce tři varianty, takže si cestu můžete lépe naplánovat. První i druhá varianta spojení sice vyžaduje cestu vlakem ALX 350 z Prahy už v pět ráno (podobně jako v případě cesty do Londýna) a potom je třeba čekat minimálně do 10:02 na odjezd regionálního vlaku do Norimberku. Proč píšu, že je třeba čekat minimálně do 10:02 po příjezdu vlakem z Prahy? Protože se může stát, že Vám vyhledávač nabídne dvě varianty a ta první bude už jen za 49 €, ta druhá, s odjezdem v 11:01 ovšem za 39 €. Příjezd do Paříže přitom zůstane stejný, tedy v 20:54, rozdíl je akorát v tom, že z Norimberku pojedete do Frankfurtu nad Mohanem jiným ICE vlakem.
Pravda, po Německu Vás nečeká příliš rychlá jízda, ale jakmile TGV překoná německou část trasy, najede na rychlodráhu do Paříž.
Třetí varianta cesty z Furth im Wald za 39 € nabízí cestu vlakem ALX 352 (ten z Prahy odjíždí v 9:15), kterým pojedete od ledna do Mnichova, kde přestoupíte do ICE vlaku do Stuttgartu. V 18:55 pak odjedete vlakem TGV 9570 ze Stuttgartu do Paříže, kam přijedete v 22:35. Opět platí, že po pomalejším úseku v Německu následuje rychlá jízda ze Štrasburgu.
A co cesta zpět? I v případě cesty zpět je třeba počítat s nutností pořízení jízdenky hodně dopředu, zkusíme tedy zadat datum 22. ledna 2013 a odjezd z Paříže v 7:00. Pokud jste postupovali správně, uvidíte tento obrázek (samozřejmě s odlišným datem odjezdu):
Výsledek hledání cesty zpět
Jak vidíte, existují dokonce čtyři varianty cesty, které jsou za 39 €. Doporučuji zvolit první variantu, po Německu totiž pojedete i IC vlakem a ve stanici Furth im Wald jste v 17:12. V 18:06 pak odjíždí osobní vlak do Plzně, kde navazuje rychlík do Prahy a příjezd do Prahy je v 21:44. Tato varianta cesty je přes Stuttgart, varianta cesty z Paříže v 9:10 je opět přes Frankfurt nad Mohanem a potom vlakem ICE. Můžete si dokonce vybrat, jestli chcete být ve Furth im Wald v 18:56 a pak čekat na vlak ALX 351 do Prahy s příjezdem do Prahy v 22:44 nebo si vyberete spojení přímo tímto expresem.
Určitou nevýhodou spojení z Paříže zpět je to, že neexistuje možnost dřívějšího příjezdu do Prahy než v 21:44. Při cestě do Paříže se totiž dá vyjet z Prahy už v 9:15, což je ideální čas na příjezd do Prahy z jiných českých měst (například z Ostravy či Brna), opačně už to nejde.
Celkové náklady pro majitele In-karty se slevou RailPlus za cestu z Prahy do Paíže a zpět: 2 * 39 € (jízdenky Europa Spezial bez místenek), 2 * 120 Kč SporoTiket v zákaznické variantě z Prahy do Domažlic, 2 * 21 Kč za jízdenku Domažlice - Furth im Wald Gr. (zákaznická cena), 86 Kč za zpáteční jízdenku z Furth im Wald Gr. do Furth im Wald (sleva na Railplus).
Celkem (při kurzu 1 € = 25 Kč): 2318 Kč, tedy jen 1159 Kč v jednom směru.
Pro ty, co nemají In-kartu jsou cenové náklady za akční jízdenku Německých drah samozřejmě stejné, ale po ČR je jízda pochopitelně dražší. SporoTiket na trasu Praha - Domažlice seženete od 160 Kč. Jízdenka z Domažlic stojí do Furth im Wald Gr. 28 Kč a zpáteční jízdenka z Furth im Wald Gr. do Furth im Wald stojí 112 Kč. Celkem tedy 2*28 + 112 + 2*160 = 488 Kč plus 2*39 €, tedy 2438 Kč, pokud nemáte In-kartu. V jednom směru tedy jen 1219 Kč.
Jízdenku Europa Spezial si můžete zakoupit na pobočce Student Agency v Brně na náměstí Svobody nebo na hlavním nádraží v Praze na pobočce RegioJetu...Ostatní jízdenky pak na pokladnách Českých drah.
Upozorňuji však, že Student Agency může mít jako prodejce jízdenek jiný kontigent jízdenek k dispozici, nemusí tedy nutně platit, že když vidíte jízdenku za 39 € z Furth im Wald do Paříže na bahn.de, tak že takovou vám nabídne i Student Agency. V takovém případě je třeba využít nákupu jízdenky přímo přes internet.
Jo - a ještě bych zapomněl, spojení si můžete zkusit najít i z jiných měst při hraních s ČR, například z Marktredwitz lze najít spojení do Paříže také za 39 €. Do Chebu dojedete vlakem R 752 v 9:27 a v 9:35 přestoupíte do spěšného vlaku 5282, kterým dojedete do města Marktredwitz. Odtud pak v 10:55 a příjezd do Paříže je v 20:54. Dá se jet i spojem z Marktredwitz v 13:56 (což je spoj, který jede přímo z Chebu a je na něj rozumná návaznost). Ale tyto experimenty už nechávám na vás, podle mého názoru je varianta přes Furth im Wald nejjednoduší a nabízí spojení z Prahy do Paříže s dvěmi, respektive třemi či čtyřmi přestupy a nazpět také. Oproti nabídce London Spezial je především dobré to, že Německé dráhy nabízejí akční jízdné na dva večerní spoje do Paříže (respektive dva ranní spoje z Paříže), takže se dá snáze vybírat vhodné spojení do Německa (pokud bych chtěl jet do Londýna z Brna, musel bych asi zvolit noční vlak z Brna do Prahy, potom v Praze na hlavním nádraží čekat, u této nabídky do Paříže mohu jet z Prahy až v 9:15, což znamená výjezd z Brna v 5:40, což je přeci jen o něco lepší než ten noční vlak). -mir-
Miroslav Hruška
Proměna vlakového nádraží v Cieszynie
Říká se, že z Těšína vyjíždí vlaky až na kraj světa ... i když z toho polského ještě před časem nejezdily vlaky do České republiky. Alespoň osobní vlaky se vrátily na scénu v prosinci 2015 a nyní cestující vítá i nové nádraží ...
Miroslav Hruška
Změny v turistických trasách v severní části Brna
Dnešním článkem bych Vás informoval o novinkách z oblasti turistických tras v severní části Brna. S příchodem jara totiž došlo k několika změnám.
Miroslav Hruška
Vienna Calling aneb U-Bahn-Tag se blíží
Víte, že v tomto roce slaví vídeňské metro 40 let provozu? Takové výročí si žádá už větší oslavu, aneb Tramwaytag letos trochu jinak už za necelé dva týdny začíná! Co nabídne návštěvníkům Vídně?
Miroslav Hruška
Nový vzhled jízdních řádů u brněnského hlavního nádraží usnadní orientaci cizincům
Cizincům, kteří navštíví město Brno, se díky novému vzhledu jízdních řádů, usnadní alespoň částečně cestování. U hlavního nádraží naleznou nově jízdní řády tramvají přeložené do angličtiny.
Miroslav Hruška
Otevřená data o poloze tramvají a autobusů pražského dopravního podniku aneb pár příkladů
V Praze 5. ledna 2018 došlo k události, která může být vzorem pro další česká města. Městský soud nařídil DPP povinnost zveřejnit informace o poloze tramvají a autobusů. Co takové rozhodnutí znamená? Ale co když už něco existuje?
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát
Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...
Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků
Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1971x