Vienna Calling aneb U-Bahn-Tag se blíží
Vídeň mne přitahuje už delší dobu, tedy spíše volá, jak zpívá Falco ve své písničce. V roce 2013 jsem Vídní projížděl častěji než Prahou. Inu, letní výlety na jízdenku Sommerticket mne často vedly přes Vídeň. Na závěr těchto výletů jsem se zúčastnil vůbec poprvé v životě Tramwaytag. Ten spočíval v tom, že v rámci jedné vídeňské tramvajové vozovny byl den otevřených dveří s doprovodným programem pro veřejnost. Já jsem tehdy nabídku svezení se starými autobusy nakonec nevyužil, spíše jsem s kamarády projezdil některé úseky metra, podíval se na Vídeň z kopce Kahlenberg a nakonec večer odjel do Brna společně s dalšími účastníky zájezdu.
V roce 2016 jsem se na Tramwaytag vrátil znovu, ve Vídni jsem kromě toho stihl si vyzkoušet i místní bikesharingový systém (když už jsem o něm psal částečně svou diplomovou práci), pozdravil se s esperantskou kamarádkou, podíval se s jedním brněnským fanouškem MHD (který pracuje ve Vídni) k Dunaji, no opět bylo co dělat ...
V loňském roce jsem sice Tramwaytag nevyužil, ale i tak letní výlet s kamarádkou s cílem podívat se po centru, ochutnat zmrzlinu u Tichych, navštívit vídeňskou zoo a na vlastní oči vidět pandu, stál prostě za to ...
Jak to bude letos, to nevím, každopádně U-Bahn-Tag se koná již za necelé dva týdny, konkrétně v sobotu 26. května v prostorách metrostanice Erdberg a také v nedalekém dopravním muzeu.
A i v tomto roce může být jedním z lákadel volná jízdenka pro cesty MHD. Zatímco samotná akce pro veřejnost se bude konat do 10:00 do 18:00 ve stanici Erdberg a nedalekém muzeu, volná jízdenka bude platná už od 9:00 do 20:00. V praxi si tak můžete už nyní jízdenku stáhnout a vytisknout. Ve Vídni ji samozřejmě seženete také na pobočkách vídeňského dopravního podniku. Zajímavostí je i to, že až na vlaky dopravce westbahn (respektive RegioJetu) jsou integrované i dálkové vlaky ÖBB, v praxi se tak můžete klidně svézt bezplatně railjetem z vídeňského hlavního nádraží na Meidling a naopak, případně samozřejmě i vlakem ICE (který však nejezdí tak často jako railjet).
Bohatý program ale nabídne i samotná akce. Ve stanici Erdberg bude jistě velkým lákadlem si vyzkoušet řízení metra na zkušební koleji a dokonce i parní lokomotivu. Na tyto dvě atrakce je ale třeba sehnat bezplatnou vstupenku na informacích. Ta ale pravděpodobně bude rychle fuč, takže je třeba přijít co nejdříve.
V dopravním muzeu pak bude mimojiné možnost si prohlédnout novou tramvaj Flexity od výrobce Bombardier. Ta by měla jezdit od prosince 2018 s cestujícími.
Program tedy bude bohatý a obyvatelé i návštěvníci Vídně se mají na co těšit. Já osobně si tuto akci samozřejmě nenechám ujít :-) Mimochodem, třebaže je metro ve Vídni mladší než to pražské, má celkově více kilometrů než Praha (78,5 kilometrů a 5 linek, kdežto Praha má 3 linky a jen 65,4 kilometrů metra a v tomto desetiletí hlavní rakouské město získalo více nových kilometrů metra než Praha, například došlo k prodloužení linky U1 do Oberlaa a linky U2 na Seestadt, navíc Vídeň má i kolejové napojení letiště - v Praze kdo ví kdy to bude a jak).
Kompletní program najdete na stránkách vídeňského dopravního podniku. Ať se Vám ve Vídni líbí! Vienna Calling! Happy Birthday to U! -mir-
Miroslav Hruška
Jedna jízdenka vládne všem
Jedna jízdenka vládne všem, jedna jim všem káže, jedna všechny přiveze, dopravce prováže. Ale jak ji získat?
Miroslav Hruška
Jak si zpřehlednit prohlížeč?
Taky máte potřebu mít v prohlížeči otevřeno mnoho stránek, přesněji v terminologii prohlížečů panelů (a ne jen vše mít v záložkách)? Já už teď tolik ne, dříve během studia na vysoké jsem tu tendenci měl.
Miroslav Hruška
Ze života Jana Marka - pohled člověka se zdravotním postižením na situaci nejen v dopravě
Každý běžný den cestuje veřejnou dopravou mnoho lidí, včetně těch se zdravotním postižením. Každý z nich vnímá při cestování různé problémy, které nám nemusí být zcela zřejmé. O nich jsem v polovině února hovořil s Janem Markem.
Miroslav Hruška
Sáňkování ve švýcarském stylu
Tahle zima radovánkám na sněhu příliš nepřeje. I když v noci z 11. na 12. února přes noc napadl sníh a Brno se pokrylo aspoň na chvíli do zimního kabátku, bylo to málo. Zvu Vás na sáňkářský výlet do Švýcarska (a na závěr na pivo).
Miroslav Hruška
Nočním vlakem napříč Polskem - aktualizovaný průvodce pro rok 2020
V lednu 2019 jsem na svém blogu poprvé publikoval podrobného průvodce cestováním nočními vlaky v Polsku. Jako každý rok však dochází k úpravám, proto v následujícím článku zhodnotím aktuální situaci.
Další články autora |
K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie
Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....
Porno a Česko. Jsme téměř unijním extrémem, ukázala data
Je to vlastně vedlejší, nezamýšlený produkt evropské legislativy. Její nařízení o digitálních...
Pavel ve volební kampani porušil pravidla, zjistila kontrola. Trestu unikne
Premium Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH) nedávno zveřejnil...
Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let
V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro...
Matka žáka přišla do školy na schůzku, na chodbě vlepila učitelce facku
Napadení učitelky základní školy ve Zlíně matkou jednoho z žáků řešili městští policisté. Žena,...
Odlesňovací nařízení EU je likvidační, varují kavárníci. Data nejde doložit
Premium Kavárenský sektor v EU může mít už za rok vážné potíže. Platnost evropské směrnice zabývající se...
Jak Chuanyta uklízí ghetto. Loni se do Mojžíře báli i řidiči MHD, teď je tam lépe
Premium Zdemolované koše a lavičky, nepořádek, záškoláctví i drogy. Do ústecké čtvrti Mojžíř před rokem...
Zrevidujte Green Deal, volá hospodářská komora. Některé plány jsou nesplnitelné
Výrazných ústupků v evropských plánech na snižování emisí chce dosáhnout Hospodářská komora ČR v...
V Íránu sílí volání po jaderné zbrani. Názor mění i lidé, kteří režim „nemusí“
Premium Zatímco svět se chystá na další kolo eskalace mezi Izraelem a Íránem, mnozí obyčejní Íránci, kteří...
- Počet článků 326
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1973x