Prasata a elektromobilisti
Rád jezdívám na elektromobilní srazy do Prčic. Ten letošní byl již 12.tý. Spí se na louce ve stanech a vždy je tam i bohatý program. Člověk se tam dozví spoustu zajímavostí a drbů. Na každém srazu je i nějaká pěkná novinka.
Kdysi dávno jsem tam viděl první Teslu a svezl se. Rok po té, jsem se svezl s Leafem (byl tam s ním nějaký Němec) - srazy v Prčicích jsou vždy mezinárodní. Pak to byla P106, tu jsme si vyzkoušeli i řídit, já i manželka. Další rok jsme jezdili s Miou – ta se mi líbila ze všeho nejvíce a loni jsem řídil Zoe. Přijel s ní nějaký Rakušák v pěkném kroji.
Srazy si však pamatuji spíše podle „hvězd“ než podle ročníků. Na každém srazu je něco, co na sebe strhne nejvíce pozornosti. Letos to byla prasata.
Svézt na praseti se chtěl každý. Zvlášť v neděli, kdy je vždy taková uvolněnější atmosféra – jezdil každý se vším co bylo k dispozici. Bílé prase s červeným koženým sedadlem a výrobním číslem 0002 bylo nejžádanější.
Jezdilo se i v eNV200 (Nissan), na elektromotorkách, Teslou, P106, e-up!em – ale prase je prase.
Kousek historie v novém obalu. Modernější, čilejší, elektrické. Když stojí na parkovišti, tak ho od svého stařičkého předchůdce téměř nerozeznáte. Mne například nejprve trkla kola. Před čtyřiceti lety vlastnil „pašíka“ strýček Janek a kola byla taková „květinková“. Nyní mají klasické kotoučové brzdy s pěknými prasátky.
Konal se i závod elektrokol do kopce. „Elektrokola“ předváděla úžasné kousky. No představte si „elektrokolo“ s výkonem větším než leckterý elektromobil. Tato kola dokážou při rozjezdu hrabat i 50 metrů a stále zrychlovat.
Na oběd byl guláš a tak se elektromobily byly nuceny poskládat na louku.
Diskuze na obědě probíhaly také o chaosu při výstavbě nabíječek v ČR. Elektromobilista se tak mnohdy neobejde bez povinné výbavy.
Při cestě zpět se dělaly testy rekuperace. E-up! „načerpal“ zpět z kopce 58% energie. Nissan eNV200 ale pouze 50%. Nejvíce kupodivu dokázaly nasosat energii elektromobily s tou nejstarší koncepcí a niklokadmiovými bateriemi. Ale testy rekuperace byly pouze provozní zkouškou na testování na delším kopci. Na podzim v Boskovicích elektromobilisty čeká sedmikilometrový kopec – a výsledky tedy budou více vypovídající.
V neděli sraz končil. I když někteří přespali až do pondělí. Každý si odvážel nějaký ten zážitek, fotku, nebo právě elektromobilní časopis pod koženým sedadlem s plynovými vzpěrami.
Při cestě ze srazu jsem si ještě udělal exkurzi u jednoho se zakladatelů elektromobility u nás, který si vyrobil i legendární ELVÍRU. Na obrázku je však první elektrokolo v ČR.
No a příště to bude zase o elektromobilech. Budu srovnávat meziroční provoz e-up!u. V červnu 2018 jsem najel 4.255 km. Mimo ČR jsem byl i na Slovensku, v Rakousku a kousek od Polska. Před rokem (červen 2017) to bylo 4.632 km (minulé vyhodnocení je ZDE a ZDE) a tak je co srovnávat.
Na tento rok jsem se lépe připravil a tak hodnocení bude podrobnější. Bude tam i více informací, čísel a pocitů. Kdo přemýšlí o elektromobilu, má se na co těšit.
Některé údaje překvapily i mne. Praxe mnohdy převrátí naruby spoustu toho, co si člověk myslí, vyčte z prospektů nebo se dozví na konferencích.
Mirek Matyáš
Jak je to nyní s podporou fotovoltaiky na rodinné domy?
No zatím přesně nevíme, jen tušíme, že to bude lepší než minulá výzva. Dnes se na to pokusím jít jinak. Místo lamentování jak by - co by za 20 let kdyby ... se pokusím udělat reálný příklad, jak to by to mohlo být již za dva týdny.
Mirek Matyáš
Elektromobilita JEDÉÉÉ!
Ne to bych kecal, doslova se VALÍ! Takový mám pocit z událostí posledních dnů. Co se událo? Podívejme se na to.
Mirek Matyáš
Val Mez 2021
Dnes jen samé dobré zprávy - skoro. Dokonce jsme našli odpovědi na některé zapeklité otázky z minulých diskuzí. Začneme ale tou jedinou nepříjemnou zprávou. Elektromobilisté se už na náměstí ve Valašském Meziříčí NEVLEZOU.
Mirek Matyáš
Starého psa novým kouskům nenaučíš
To jsem si uvědomil při reakcích na minulý blog. Tak kontroverzní ohlasy na pouhá tři čísla. Přes 9 000 zobrazení a více než 350 diskuzních příspěvků. Má smysl diskutovat o snadno ověřitelných číslech? Asi ano.
Mirek Matyáš
33 a 3/4 TEMELÍNŮ?
Trochu jako komedie zní nářky expertů na všechno, kteří nerozumí elektromobilitě. Pojďte se zasmát s námi, s elektromobilisty.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky
Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...
Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu
Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...
Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky
Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...
Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus
Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...
Pronájem garsoniéry s balkónem
Sídliště Za Chlumem, Bílina - Teplické Předměstí, okres Teplice
10 500 Kč/měsíc
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz