Val Mez 2021
To, že se už nevlezou má hned několik důvodů. Zaprvé - je nás čím dál tím víc a zadruhé je hlavní náměstí ve Valašském Meziříčí rozkopáno a tak jsme byli na tom vedlejším.
Nevím, jestli je to právě tou elektromobilitou, ale zdá se mi, že na náměstí vyměňují staré kabely za nové – asi silnější.
Prostě se asi připravují na masivní rozvoj elektromobility a na výstavbu těch dalších 33 Temelínů, o kterých jsem psal minule. Odkaz ZDE.
Dokonce na tento sraz, který opět perfektně připravil Milan, se muselo registrovat a na náměstíčko se dostalo jen prvních 50 elektromobilů. Prostě bylo narváno. Dostali jsme nějaké upomínkové předměty od města, sem tam volný vlez (muzea, koupaliště a tak), něco k pití, příspěvek na občerstvení a i milá srdíčka pro spalováky.
Některé elektromobily jsme tam viděli prvně. Některé naposled. Prvně jsem viděl nějaké placaté Audi. Konečně naživo vyzkoušel Ioniqa pětku a naposled viděl kolegovo polepené EV, které mělo den po srazu totálku na dálnici na Slovensku.
Nebojte se, neshořelo – to už byste viděli večer v televizi.
Na srazu se nám podařilo ověřit, že systém V2L (Vehicle to line) funguje i na nabíjení elektromobilů – skvělá zpráva. Z pár fotek, co jsme udělali, vidíte, jak to funguje.
Do Ioniqa se připojí adaptér V2L (který je s autem dodáván). Do něho si zapojí nabíjecí kabel (230V Schuko), který je standardně dodávaný s každým elektromobilem.
A JE TO!
Nabíjecí kabel od Nissanu byl pouze na 10 A. Proto je na následujících fotkách a prinscreenech výkon pouze okolo 2,3 kW. Kdyby nabíjecí kabel byl na 16 A, Ioniq by dával až 3,5 kW.
Se systémem V2L se nemusí nabíjet jenom elektromobil. Může posloužit jako zdroj napětí pro sekačku, karavan, rodinný dům, a když budete potřebovat, tak třeba i pro dětský kolotoč.
Jen přemýšlím, jaká by to byla pomoc, kdyby podobná vozidla již měli obyvatelé oblastí, které u nás byly postiženy tornádem. Zapojili by auto na nejnutnější spotřebiče (lednička, mraznička, světla, mikrovlnky, varné konvice, vrtačky, pily, bourací kladiva – akorát by nezapojovali bojlery – aby jim baterka v autě déle vydržela) Odhaduji, že na baterku z auta by mohli fungovat tak týden až 14 dní. Čekat na připojení RD (nebo toho, co z něho zbylo) k rozvodné síti víc jak měsíc fakt není ideální.
Ale doba se mění. Zvlášť na podzim elektromobilita nabírá grády.
Konference, srazy, předváděčky, ukázkové stavby elektráren na zelené louce, kulaté stoly na magistrátech, akce směřující k čistějšímu provozu dopravních podniků, komunitní energetika, založení Tesla klubu ...
Vždyť se můžeme těšit i na pět elektromobilních akcí v jednom týdnu.
Co říct na závěr. Díky Milanovi a spoustě dalších nadšenců:
Elektromobilita JEDÉÉÉÉÉ!
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/24/01/42970/w230/Bf820145.jpeg)
V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/02/42970/w230/Bf768986.jpeg)
Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/01/42970/w230/Bf466670.jpeg)
Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/21/11/42970/w230/Bf463818.jpeg)
Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Mirek Matyáš
Zvracející Ostravačky
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/21/10/42970/w230/Bf459598.jpeg)
Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?
Další články autora |
Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů
Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát
Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...
Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia
„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...
Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození
Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...
Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka
Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...
Muž přišel kvůli polibku skoro o nos. Útočník ho sekl samurajským mečem
Americká policie zadržela jednoho muže kvůli neobvyklému útoku. Šestatřicetiletý Peter Michael...
Vláda navrhuje zvýšení měsíčního poplatku České televizi na 150 korun
Návrh na zvýšení měsíčních poplatků veřejnoprávním médiím schválila vláda. Zatímco u České televize...
GLOSA: Tektonické desky politiky v pohybu. Ale kdo riskne koalice stran?
Premium Co je moc, to je moc, celá koza v polívce, to je o nemoc. To říkávaly naše babičky, když něco fakt...
V kolumbijském Medellínu spadla kabina lanovky. Jeden člověk zemřel
Při pádu lanovky ve druhém největším kolumbijském městě Medellín zemřel ve středu nejméně jeden...
![Prodej pozemku k bydlení, Suchdol nad Lužnicí, 1226 m2](//1gr.cz/u/free.gif)
Prodej pozemku k bydlení, Suchdol nad Lužnicí, 1226 m2
Suchdol nad Lužnicí, okres Jindřichův Hradec
2 700 000 Kč
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1143x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz