Val Mez 2021
To, že se už nevlezou má hned několik důvodů. Zaprvé - je nás čím dál tím víc a zadruhé je hlavní náměstí ve Valašském Meziříčí rozkopáno a tak jsme byli na tom vedlejším.
Nevím, jestli je to právě tou elektromobilitou, ale zdá se mi, že na náměstí vyměňují staré kabely za nové – asi silnější.
Prostě se asi připravují na masivní rozvoj elektromobility a na výstavbu těch dalších 33 Temelínů, o kterých jsem psal minule. Odkaz ZDE.
Dokonce na tento sraz, který opět perfektně připravil Milan, se muselo registrovat a na náměstíčko se dostalo jen prvních 50 elektromobilů. Prostě bylo narváno. Dostali jsme nějaké upomínkové předměty od města, sem tam volný vlez (muzea, koupaliště a tak), něco k pití, příspěvek na občerstvení a i milá srdíčka pro spalováky.
Některé elektromobily jsme tam viděli prvně. Některé naposled. Prvně jsem viděl nějaké placaté Audi. Konečně naživo vyzkoušel Ioniqa pětku a naposled viděl kolegovo polepené EV, které mělo den po srazu totálku na dálnici na Slovensku.
Nebojte se, neshořelo – to už byste viděli večer v televizi.
Na srazu se nám podařilo ověřit, že systém V2L (Vehicle to line) funguje i na nabíjení elektromobilů – skvělá zpráva. Z pár fotek, co jsme udělali, vidíte, jak to funguje.
Do Ioniqa se připojí adaptér V2L (který je s autem dodáván). Do něho si zapojí nabíjecí kabel (230V Schuko), který je standardně dodávaný s každým elektromobilem.
A JE TO!
Nabíjecí kabel od Nissanu byl pouze na 10 A. Proto je na následujících fotkách a prinscreenech výkon pouze okolo 2,3 kW. Kdyby nabíjecí kabel byl na 16 A, Ioniq by dával až 3,5 kW.
Se systémem V2L se nemusí nabíjet jenom elektromobil. Může posloužit jako zdroj napětí pro sekačku, karavan, rodinný dům, a když budete potřebovat, tak třeba i pro dětský kolotoč.
Jen přemýšlím, jaká by to byla pomoc, kdyby podobná vozidla již měli obyvatelé oblastí, které u nás byly postiženy tornádem. Zapojili by auto na nejnutnější spotřebiče (lednička, mraznička, světla, mikrovlnky, varné konvice, vrtačky, pily, bourací kladiva – akorát by nezapojovali bojlery – aby jim baterka v autě déle vydržela) Odhaduji, že na baterku z auta by mohli fungovat tak týden až 14 dní. Čekat na připojení RD (nebo toho, co z něho zbylo) k rozvodné síti víc jak měsíc fakt není ideální.
Ale doba se mění. Zvlášť na podzim elektromobilita nabírá grády.
Konference, srazy, předváděčky, ukázkové stavby elektráren na zelené louce, kulaté stoly na magistrátech, akce směřující k čistějšímu provozu dopravních podniků, komunitní energetika, založení Tesla klubu ...
Vždyť se můžeme těšit i na pět elektromobilních akcí v jednom týdnu.
Co říct na závěr. Díky Milanovi a spoustě dalších nadšenců:
Elektromobilita JEDÉÉÉÉÉ!
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží
V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny
Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu
Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku
Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Mirek Matyáš
Zvracející Ostravačky
Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?
Další články autora |
Novinky na iDNES Premium: Každý den rozdáváme bazény za 100 tisíc Kč
Léto je v plném proudu, teploty pravidelně stoupají nad 30 stupňů a schladit se ve vodě je jistě...
Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“
Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V...
IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě
Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s...
Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě
Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do...
VIDEO: Kapitán výletní lodi v Řecku spláchl vlnou turisty na pláži. Vyšetřují ho
Nevyžádané dobrodružství na jinak poklidné dovolené zažili v sobotu turisté na pláži Agios Stefanos...
Zahájení na lodích a v kapkách deště. Olympiádu zažehli Riner a Pérecová
Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....
Rozvojové země se topí v rekordních dluzích, odnášejí to nejchudší, říká studie
Většina států po celém světě dlouhodobě bojuje s vysokými dluhy. V případě rozvojových států ale...
Pověst jejich zmrzliny překročila hranice. Vsadili na řemeslnou výrobu
Za tři dekády se z malé cukrárny na konci světa stalo zmrzlinářské impérium Adria Gold. Vyrábí...
Prsty už slábnou, hlásí Petr Janda. Na pódiu chce ale zůstat až do konce
Letošní červencová party na zahradě Petra Jandy se nesla v havajském duchu. A její nejzářivější...
Jak vyzrát na citlivou pokožku miminek?
40 testerek vyzkoušelo intenzivní zklidňující balzám pro velmi suchou, citlivou i atopickou pokožku Atoderm Intensive baume od Biodermy. Jak balzám...
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1143x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz