Na Apríla se nám sešlo spoustu elektromobilní srandy.
V Norsku jsou z elektromobilitou hodně vepředu. Nyní testují bezdrátové (indukční) nabíjení elektromobilů - je to velký pokrok. Že se ale v ČR testuje bezdrátové (indukční) uzemnění, to překvapilo i odborníky v Norsku.
Sám bych tomu nevěřil, kdyby mi Ingrid neposlala dvě fotky, co pořídil Jonas, když přejížděl Teslou do Maďarska. Nevím, jak to může fungovat a tak se obracím prostřednictvím svého blogu na všechny kolegy elektrikáře, jestli o tomto experimentu někdo něco neví.
Možná to ale bude nějaká fáma - jako ta, co se nyní objevila s požáry automobilů. A to, že při požáru automobilu (a elektromobily z toho nevyjímaje) stačí tento hořící automobil ponořit, do nádrže s látkou dihydrogen monoxid. Prý to zkoušeli hasiči v Holandsku - odkaz je ZDE - a funguje to. Ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že když vám začne hořet automobil tak bývá většinou do pěti minut hotovo. Nevím, jak by za tu dobu stihli přivézt hasiči kontejner s dihydrogenem monoxidu (DHMO). Zvlášť, když se podle nových výzkumů jedná o velmi nebezpečnou látku, na jejíž zákaz se již podepisují petice. Je tedy docela možné, že než budeme schopni účinně hasit naše elektromobily pomocí DHMO, bude používání této látky v Evropě zakázáno.
Do doby, než bude tato látka zakázána, vznikly www stránky, kde lze nalézt podrobnější informace a rady jak se před substancí chránit - www.dhmo.org
Do Norska se také dostaly zprávy o mé práci v asociaci. Ingrid říkala, že se k nim doneslo, že ruším členství v Asociaci pro elektromobitu v ČR - to ale není pravda, pouze končím se svou činností v představenstvu.
Také se prý doslechla, že to je proto, že mi příprava AMPERU 2019 dala zabrat, a že to bylo nad moje síly – že jsem se přecenil. To ale je také fáma.
Účast asociace na výstavě byla skvělá, jen mne trochu mě vzalo, že když jsem vše na výstavu zařídil, tak pár dní před začátkem zavolal nějaký expert z asociace a zrušil nám objednaný přívod elektrické energie na stánek. Možná to ale nebyl nikdo z asociace ale nějaký ekoterorista, který si myslel, že elektromobily (a byla tam i TESLA 3) lze dobít sluneční energií přímo v zastřešeném pavilonu.
Týden před zahájení výstavy zase někdo volal na reklamní agenturu, která nám připravovala grafiku na stánku - a nařídil změnu loga - takže jsme používali logo, které již není aktuální. Tím pádem jsme veškeré připravené materiály mohli hodit koše. A jako kdyby toho nebylo dost, tak někdo další zavolal, že ani webová stránka, kterou jsme měli natištěnou na stánku není ta správná - a prosadil tam tu „novou“, která už rok nefunguje.
No a pak se ještě na veletrzích stavil nějaký „přítel“ asociace a vyjádřil svůj názor, vedle koho bychom rádi měli stánek - a vedle koho ne - a taky jak by se to vlastně mělo „správně" dělat.
Člověk pak přemýšlí, jestli taková práce má vůbec smysl – když se nic neplánuje, všichni kecají do všeho a nikdo není za nic odpovědný.
Činnost norské asociace, kterou jsem minulý rok navštívil, pro mě byla velkou inspirací. Bohužel mám také svoji práci, kterou nemohu šidit. Dokončím tedy pár rozdělaných věcí, v červnu představenstvo opustím a dále již nebudu kandidovat. Tak tolik k otázkám Ingrid - jen aby se nešířily fámy.
Nevíte někdo, jak přeložit do angličtiny (ještě lépe do norštiny) Kocourkov? Tak, aby se v překladu neztratil význam toho slova?
TOMCATMETAL se mi ani s mojí úrovní angličtiny nezdá příliš ideální :-)
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží
V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny
Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu
Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku
Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Mirek Matyáš
Zvracející Ostravačky
Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Rozkol nacionalistů. S AfD nechce být ve frakci Le Penová ani česká SPD
Zástupci francouzské strany Národní sdružení (RN) prohlásili, že v příštím europarlamentu nebudou...
Fandit se bude na náměstích i v kempech. O Staromáku se teprve rozhodne
Na náměstích, v kinosále, v kempu nebo i na nádvoří zámku. Tam všude mohou zájemci společně s...
Útočník na Fica schvaloval masové vraždy. „Škrabáka“ chtěl zažalovat
Muž, který spáchal atentát na slovenského premiéra Roberta Fica, chtěl předsedu vlády zažalovat....
Poslanci schválili zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky
Přímý přenos Zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny dlužníky, nejen pro...
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1142x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz