- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Norsku jsou z elektromobilitou hodně vepředu. Nyní testují bezdrátové (indukční) nabíjení elektromobilů - je to velký pokrok. Že se ale v ČR testuje bezdrátové (indukční) uzemnění, to překvapilo i odborníky v Norsku.
Sám bych tomu nevěřil, kdyby mi Ingrid neposlala dvě fotky, co pořídil Jonas, když přejížděl Teslou do Maďarska. Nevím, jak to může fungovat a tak se obracím prostřednictvím svého blogu na všechny kolegy elektrikáře, jestli o tomto experimentu někdo něco neví.
Možná to ale bude nějaká fáma - jako ta, co se nyní objevila s požáry automobilů. A to, že při požáru automobilu (a elektromobily z toho nevyjímaje) stačí tento hořící automobil ponořit, do nádrže s látkou dihydrogen monoxid. Prý to zkoušeli hasiči v Holandsku - odkaz je ZDE - a funguje to. Ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že když vám začne hořet automobil tak bývá většinou do pěti minut hotovo. Nevím, jak by za tu dobu stihli přivézt hasiči kontejner s dihydrogenem monoxidu (DHMO). Zvlášť, když se podle nových výzkumů jedná o velmi nebezpečnou látku, na jejíž zákaz se již podepisují petice. Je tedy docela možné, že než budeme schopni účinně hasit naše elektromobily pomocí DHMO, bude používání této látky v Evropě zakázáno.
Do doby, než bude tato látka zakázána, vznikly www stránky, kde lze nalézt podrobnější informace a rady jak se před substancí chránit - www.dhmo.org
Do Norska se také dostaly zprávy o mé práci v asociaci. Ingrid říkala, že se k nim doneslo, že ruším členství v Asociaci pro elektromobitu v ČR - to ale není pravda, pouze končím se svou činností v představenstvu.
Také se prý doslechla, že to je proto, že mi příprava AMPERU 2019 dala zabrat, a že to bylo nad moje síly – že jsem se přecenil. To ale je také fáma.
Účast asociace na výstavě byla skvělá, jen mne trochu mě vzalo, že když jsem vše na výstavu zařídil, tak pár dní před začátkem zavolal nějaký expert z asociace a zrušil nám objednaný přívod elektrické energie na stánek. Možná to ale nebyl nikdo z asociace ale nějaký ekoterorista, který si myslel, že elektromobily (a byla tam i TESLA 3) lze dobít sluneční energií přímo v zastřešeném pavilonu.
Týden před zahájení výstavy zase někdo volal na reklamní agenturu, která nám připravovala grafiku na stánku - a nařídil změnu loga - takže jsme používali logo, které již není aktuální. Tím pádem jsme veškeré připravené materiály mohli hodit koše. A jako kdyby toho nebylo dost, tak někdo další zavolal, že ani webová stránka, kterou jsme měli natištěnou na stánku není ta správná - a prosadil tam tu „novou“, která už rok nefunguje.
No a pak se ještě na veletrzích stavil nějaký „přítel“ asociace a vyjádřil svůj názor, vedle koho bychom rádi měli stánek - a vedle koho ne - a taky jak by se to vlastně mělo „správně" dělat.
Člověk pak přemýšlí, jestli taková práce má vůbec smysl – když se nic neplánuje, všichni kecají do všeho a nikdo není za nic odpovědný.
Činnost norské asociace, kterou jsem minulý rok navštívil, pro mě byla velkou inspirací. Bohužel mám také svoji práci, kterou nemohu šidit. Dokončím tedy pár rozdělaných věcí, v červnu představenstvo opustím a dále již nebudu kandidovat. Tak tolik k otázkám Ingrid - jen aby se nešířily fámy.
Nevíte někdo, jak přeložit do angličtiny (ještě lépe do norštiny) Kocourkov? Tak, aby se v překladu neztratil význam toho slova?
TOMCATMETAL se mi ani s mojí úrovní angličtiny nezdá příliš ideální :-)
Další články autora |
Šlikova, Praha 6 - Břevnov
4 999 999 Kč