V Bibione ,Itálie................

Moje první cesta jako delegátky byla do italského přímořského letoviska Bibione. Sraz účastníků zájezdu se konal u Zimního stadionu a dále se pak po cestě nakládalo během jízdy až k českým hranicím.Řidiči byli celkem neochotní a dost nevrlí. "Dobrej " ozvalo se ráno v půl čtvrté,tak tam ty lidi nastrkej a jedem ,máme toho moc!

Sraz účastníků zájezdu se konal u Zimního stadionu a dále se po cestě nakládalo během jízdy až k českým hranicím.
Řidiči byli celkem neochotní a dost nevrlí.......

Docela ledové uvítání,řekla jsem si.Starší řidič si mě nevěřícně prohlížel ve zpětném zrcátku.

Tak já si vezmu mikrofon,řekla jsem a  pár věcí lidem před cestou vysvětlím ,ano?
Hele,opáčil na mě mladší z řidičů,mikrofón je ňákej pochroumanej,tak to nech až za hranice jo,po cestě se na to mrknem.
A stejně co jim chceš teď ráno vykládat!

No,pomyslela jsem si ,to mi to ale pěkně začíná,nenechala jsem se ale odradit a postavila se doprostřed autobusu a zvýšeným hlasem lidem vysvětlila pár základních věcí,ohledně nucených přestávek po cestě ,ale i o tom aby dodržovali stanovený čas a nemuselo se na nikoho zbytečně čekat.

Cesta probíhala hladce.
Asi po deseti hodinách jsme byli na určeném místě.Turisté si vyložili své kufry a tašky narvané jídlem a pitnou vodou a čekali jsme před  apartmány až je opustí turnus předchozí.Byl květen a počasí bylo teplé ale na koupání v moři to bylo jen pro silné jedince.

Paní domácí,která měla na starosti ubytování byla shodou okolností také Češka ,provdaná za temperantního mladého Itala,tipovala bych tak kolem třicítky.
Bydleli v prvním patře komplexu a měli malou holčičku Antonii.

Ubytování bylo hezké ,prostorné až na pár věcí,které ve vybavení chyběly,jako hrnce ,pávne a nedostatek příborů.
Musíte si nějak poradit,řekla mladá paní domácí ,ty nedostatky nádobí jsou od konce loňské sezóny,lidi to rozkradli a průběžně z výbavy nezbylo skoro nic.

A vy jste to přes zimu nedoplnili ,zeptala jsem se.
Né,a řeknu ti proč!Tady v Itálii je zvykem při předání apartmá  složit povinnou kauci 500 000lir a když je vše  na konci pobytu v pořádku tak se lidem kauce vrací.Vaše cestovka na to nepřistoupila a od začátku co k nám jezdí tu nikdo kauci neskládá,takže se ani nemůžeš divit ,že je půl výbavy pryč.A můj manžel ji dokupovávat rozhodně nehodlá!

Aha.řekla jsem si,tak to bude teda s těmi důchodci a napůl postiženými radost,to asi nerozchodím....

Šla jsem si dát věci do svého apartmá a lidi seznámila s tím ,že se druhý den kolem desáté ráno  sejdeme před ubytováním a uděláme si takovou malou informační schůzku.
Co bych jim asi měla říkat teď,když jsem o ničem neměla ani páru.

Hned jsem vyrazila do okolí ,abych zjistila,kam se chodí na pláž,kde máme zastoupující agenturu a abych se koneckonců seznámila s majitelem , který nám nabízí plážový servis ,popřípadě výlety.

Stojím uprostřed Bibiobe v centru letoviska a rozhlížím se kolem sebe.No, po pravdě řečeno podobá se to spíš hustě  obydlenému sídlišti!

Stojí tu v pozadí jeden apartmán za druhým a všechny jsou stavěny víceméně ve stylu paneláků.Před nimi je vždy úzká cesta a vstup k moři,ale pouze za předpokladu že si zaplatíte plážový servis.Lehátka jsou tu v nesčetných řadách po celé délce pobřeží,je to hrůza.Žádný velký dojem to na mě neudělalo.

Jdu podle instrukcí českého majitele cestovky navštívit místní agenturu s kterou spolupracuje už spoustu let."Hello",vysoukám ze sebe a na víc se nezmůžu. V  prostorné, zakouřené kanceláři si mě prohlíží  žena se silným make-upem na obličeji.

Bon giorno.......a spustí plynnou italštinou asi po pěti minutách se mě ptá "kapito"?
To jsem  asi jediné pochopila,ale kroutím hlavou ,že né,"deutsch!

No,no.
Vytahuji svůj kapesní slovník a snažím se jí vysvětlit,že jsem delegátka.

Sí,sí,usměje se a pokračuje italsky.No,tak to jsem asi mimo,pomyslela jsem si.Němčinu jsem měla na základce a byla jsem v ní fakt dobrá,ale roky nebyla šance ji použít a tak jsem to prostě nějak všechno zapomněla.Snažím se jí vysvětlit,že bych si potřebovala zavolat nebo alespoň poslat fax do Čech.

To pochopila celkem dobře a nechala mě poslat fax.Majiteli jsem psala aby mi dal nějaké informace ohledně výletů,jak to tu vlastně bude fungovat,že se tu se mnou nikdo moc nebaví.

Odpoveď přišla blesku rychle!

Majko,snažte se naší zastupující agentury využívat co nejméně,výlety od nich italskými autobusy jsou hodně drahá záležitost,nevyplatí se to a já to už léta řeším tak ,že si delegátky domluví na místním parkovišti český autobus,koneckonců stojí jich tam stovky a za slušnou cenu vás Češi odvezou kam bude třeba.......

Nemusím Vám ani připomínat,že si k ceně něco přicvaknete abychom z toho měli i my nějaký zisk.Peníze mi předáte po návratu do Čech.Vyžaduji přesný seznam klientů,včetně čísel pasu a rok narození.Jsem si jist že si poradíte,s pozdravem majitel CK/?/.

Zůstala jsem stát jako opařená horkou vodou.Tak to je teda síla,řekla jsem si,to mě nemohl říct v Čechách,ten je dobrej,vždyt přeci dobře ví ,že český autobusy provozovat výlety v zahraničí nesmí!Pokud na to někdo přijde hrozí autobusovému dopravci až odebrání licence.To mě to tady pěkně začíná!

Docela znechucená jsem se rozloučila s pracovnicí agentury a poděkovala jí za ochotu,ještě mi stačila před odchodem vrazit do ruky papír s nabídkou výletů přes její agenruru a řekla až budu mít lidi na výlet ,mám ji dát vědět den předem.

Jo,jo řekla jsem si buď si jistá ,že mě tu ještě někdy uvidíš!
Bye bye.Rozloučila jsem se.

Druhý den se konala schůzka před domem kde jsme byli ubytováni.
Lidem jsem vysvětlila pár základních informací a slíbila,že až dám dohromady  program ohledně výletů tak ho vyvěsím  v domě na nástěnku.Zájemci o výlet se musí zapsat a podle obsazenosti autobusu jim dám vědet ,kdy se výlet uskuteční a v kolik hodin.

Turisté byli nákloněni plánu s českým autobusem ,jejikož jsem nezapomněla podotknout ,že to bude levnější než přes Italy.Jo,jo,jasně ozývalo se ,proč platit víc ať si ty svoje předražený výlety strčej dopr....,nezapomněl kdosi utrousit v zadní řadě.

To mi dodalo odvahu ,na lidi jsem se usmála a rozloučila se s nimi.Další krok byl pro mě zajít na to slavné parkoviště a  domluvit  se s českým řidičem na  nějaké rozumné ceně.

Koneckonců,řekla jsem si jsou tu  český řidiči tak se snad domluvím líp než se slovníkem v ruce lámanou italštinou!Jenže.......nic není zadarmo!

Autor: Míla Michková Kavvadia | úterý 7.6.2011 11:36 | karma článku: 17,86 | přečteno: 2087x

Bleskový návrat do Čech doslova z minuty na minutu.........rok 1996

Dny mého pracovního pobytu ubíhají bez zvláštních potíží až na řešení vytlučené skleněnné výplně ,kterou rozbil starší pán,když si nevšiml že dvéře od balkonu jsou skleněné.Samozřejmě ,že odmítl uhradit škodu majiteli ubytování a vše se řešilo s Vasilisem,který na mě měl spadeno už delší dobu ohledně mé"neposlušnosti"na výletech..........

12.7.2011 v 5:13 | Karma: 15,36 | Přečteno: 1613x | Cestování

Míla Michková Kavvadia

Výlet po ostrově ...Grand Island Tour..........

Každé úterý pořádá naše agentura velký okruh ostrovem,který se jede v osm ráno a příjezd je kolem sedmé odpoledne ,tedy pokud zrovna vše klapne na čas!

2.7.2011 v 14:50 | Karma: 12,45 | Přečteno: 1284x | Cestování

Řecké skopové "Kleftiko"......

Název pokrmu KLEFTIKO pochází z řeckého slova "kleftíkane" a dalo by se přeložit jako" potajmu uzavřeli sňatek a schovávají se",pokrm je tedy zabalen buď do hliníkové fólie či jako původní receptura Kleftika ,do lístkového těsta"pastery" a zapékané v troubě s ovčím nebo strouhaným sýrem.

25.6.2011 v 5:51 | Karma: 12,00 | Přečteno: 2655x | Cestování

Řecké zdravé hranolky....

MÁTE OBROVSKOU CHUŤ na bramborové hranolky,ale bojíte se smažených pokrmů? Mám pro Vás tip na "zdravé hranolky "v troubě !

22.6.2011 v 13:48 | Karma: 17,19 | Přečteno: 2328x | Cestování

Ubytování s ucpanou kanalizaci'

Jsem dost naštvaná z reakce mých klientů a ještě víc z toho ,že si opravdu myslí že si užívám dovolenou někde na pláži a na všechno kašlu,přitom kdyby jen tušili čím si kolikrát delegát musí v cizí zemi projít tak by je to asi hned přešlo............

22.6.2011 v 5:08 | Karma: 15,89 | Přečteno: 1682x | Cestování

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

Jsem obyčejná ženská s kterou se život rozhodně nemazlil.Průvodkyně CK ,trvale žijící na řeckém ostrově a matka dvou krásných dětí.