Společné rodinné dovolené......

Kolikrát se mi z těch lidí dělalo opravdu zle, pokud vidíš potácející se opilcekteří se motají nevidí před sebe a snaží se dívkám vnutit svůj andrismus ,už jen ten opilecký zápach z úst je odpudivý sám od sebe,natož nějaká snaha o pohlavní styk.

Kolikrát mi bylo některých dívek opravdu líto,a říkala jsem si ,jak se může jen tak jít s někým vyválet do lesa když na sebe ani v té tmě nevidí,ale dotyčným to bylo zřejmě naprosto jedno,protože při další sobotní zábavě se odehrávalo to samé,jen s jinými protagonisty.

Na chalupě bylo krásně a tak krom pravidelných povinných prací a vaření se téměř pokaždé dělal táboráks tradičními buřty,někdy se grilovala kuřata,jindy králík od sousedky a tak to šlo po několik let ,než jsme si udělali se sestrou řidičšký průkaz jak na motocykl,tak i na osobní auto.

Vzpomínám si jak nás otec učil jezdit autem na polní cestě,a vždy nám říkal ,že co se naučíš ted v mládí jako když najdeš a je to pravda,těžko bych dnes při dvou dětech a starosti o domácnost zvládala kursy.
Pamatuji si jaký byl puntičkář na přesnost,kde se má správně zařadit,kde zase ubrat,jak si potrpěl na hladký rozjezd.
Jednou mě učil v poli mezi kukuřicí řídit starou škodovku a já naprosto zdevastovala kukuřičné pole ,tenkrát se strašně zlobil a nadával/ po kom ty holka seš tak pitomá a levá asi po mámě vid/?tehdy mě to dost naštvalo,dnes má mamka řídí s přehledem 30 let v Dopravním podniku nejnovější model autobusu Renault.

Po úspešných zkouškách a získání řidičáku jsem dostala úplne nový Simpson ,dámský skútr,což bylo na tehdejší dobu co říct!
A tak jsme jezdili se sestrou na víkendy na motorce sami a rodiče za námi bud přijeli autem nebo o den později.

A nebo nejezdili vůbec a my si na chaloupce u lesa užívali s bandou kamarádů u táboráku nebo v místní hospůdce.
Po cestě domů jsme nikdy nezapomněli zastavit se v Kladrubech a pokochat se krásou nádherných grošáků.

Mamka byla vždy organizační typ a každým rokem plánovala nějakou zajímavou rodinnou dovolenou.
Kromě obdivování českých krás a dovolené pod stany na přehradě Velké Dářko jsme jezdívali i na dovolené do zahraničí.

Téměř vždy tomu ale předcházela strašná spousta vyřizování dokladů,víz a všem tolik známý"příslib!
Neboli vízum do Jugoslávie,Madarska,nebo Rumunska.

Pokaždé nás jelo alespoň pět rodin,kromě starých značek aut patřilo k neodmyslitelným také železný těžký přívěs,nacpaný vším možným haraburdím,jako stan,židle stůl,plynová bomba,spousta kuchyňského nádobí,jídlo,konservy,demižony s čerstvou vodou apod.

Pokaždé se to podobalo spíše stěhování!

Pokud jsme jeli do Rumunska pak se vždy stavělo s železnou pravidelností na tržnici v madarském Gyo"ru,tam se dalo opravdu nakoupit teměř vše nedostatkové zboží,jako byli např.džínsy,moherové svetry tzv.svítivých barev,céčka,nebo třeba tolik nedostatkové zboží jako byla koka-kola.

Tak tady na ten zážitek také dlouho nezapomenu!!!!!!!

Vraceli jsme se nádherně opálení z dvacetidenní levné dovolené v přímořském letovisku Constanca v Rumunsku,když po únavné cestě,jsme se rozhodli zastavit někde u odpočívadel a uvařit si kávu a něco zakousnout.

Za kukuřičným polem,které mimochodem bylo celé podél vozovky pokálené a plné toaletního papíru,jelikož odpočívadel nebo benzinových stanic tu bylo poskrovnu,zastavili jsme na jednom velmi klidném místě kde nebylo ani živáčka.

V klidu jsme vytahali z přívěsu plynový vařič ,stolek a dali se do přípravy obložených housek.
Tam kde předtím nebylo ani živáčka, bylomožné zahlédnout znenadání z lesa se řítících kolem 20 ušmudlaných divních típkú,kteří něco hlaholily v rumunštině. Nemusím  Vám vykládat jakou bleskovou rychlostí jsme naskákali do aut,všechny věci jsme tam samozřejmě museli nechat,jelikož nám šlo o holý život.

A tak jsme hladoví a bez jídla i pití dorazili nonstop do madarského Gyeru,kde byl povel od naší tety Aničky 4 hodinová procházka a nákupy.

Po cestě si někde otec všiml reklamní cedule na coca-colu.Jé hele pravá cola!
Ozvalo se z místa řidiče.

No a co !
 U nás si ji budem také moci za čas koupit odpověděla mamka trochu podrážděným hlasem.
Hele jedeme at je neztratíme z dohledu,ale otci to prostě nedalo a tak na truc zastavil na jednom místě,že si odpočneme.

Odběhl si na chvíli někam a za malou chvíli už se vláčel s několika přepravkami litrových těžkých skleněných lahví s pravou nefalšovanou kokakolou,odhadem snad deset beden!

To už ale mou mamku jímala hrůza a do otce se strašně pustila/tak já jsem vyměnila peníze abychom si tady něco koupili na tržnici,myslela jsem spíše holkám oblečení,svetry a tak .prostě abychom každý měco měl na památku a ty narveš vozejk kokakolou!
Jen proto aby sis mohl pořádně prolejt chřtán ty dobytku!!

Otec sice zčervenal ,něco zamumlal a nasedněte do auta zařval ,jedeme … .

Co Vám budu povídat cestou domů na sebe nepromluvili ani slovo a po štasném návratu z naší krásné dovolené se matka cocacoly ani nedotkla a my měli zásoby snad až do Vánoc.

A byli jsme jediní ,věřte mi ,kdo měl autentickou colu v té době a to bylo co říct!
Snad jediná věc mi vždy vadila na rodičích a to jak dlouho spolu dokázali prostě nepromluvit ani slovo,třeba i dva a půl měsíce.

Jako malá jsem to snášela dost špatně a měla jsem z toho pocit že za to můžu já.
Když už situace byla nesnesitelná pokaždé jsem to byla já kdo se snažil aby k sobě našli cestu,matka odmítala jakoukoliv konverzaci a táta flegmaticky odpověděl ze si není vědom jaké si chyby a že se prostě mamce neomluví i kdyby čert na koze jezdil.

Stejně to vždy pokračovalo hádkou,ani jeden z nich nechtěl ustoupit a nakonec se to vždy nějak samo vyřešilo, a já byla pokaždé blažená ,když jsem je viděla jak spolu zase mluví jako by se nic nestalo.

Dnes už sama z vlastní zkušenosti vim,jak důležité je v rámci rodinného klidu ,umět občas ustoupit.
Vím ,že chlapi to těžko kdy přiznají a tak je stejně role tzv."sklopených uší" pokaždé na ženě a věřte ,že se to vyplácí i když sami dobře víte ,že máte tisíckrát pravdu!

Autor: Míla Michková Kavvadia | čtvrtek 2.6.2011 17:34 | karma článku: 8,95 | přečteno: 1373x

Bleskový návrat do Čech doslova z minuty na minutu.........rok 1996

Dny mého pracovního pobytu ubíhají bez zvláštních potíží až na řešení vytlučené skleněnné výplně ,kterou rozbil starší pán,když si nevšiml že dvéře od balkonu jsou skleněné.Samozřejmě ,že odmítl uhradit škodu majiteli ubytování a vše se řešilo s Vasilisem,který na mě měl spadeno už delší dobu ohledně mé"neposlušnosti"na výletech..........

12.7.2011 v 5:13 | Karma: 15,36 | Přečteno: 1613x | Cestování

Míla Michková Kavvadia

Výlet po ostrově ...Grand Island Tour..........

Každé úterý pořádá naše agentura velký okruh ostrovem,který se jede v osm ráno a příjezd je kolem sedmé odpoledne ,tedy pokud zrovna vše klapne na čas!

2.7.2011 v 14:50 | Karma: 12,45 | Přečteno: 1284x | Cestování

Řecké skopové "Kleftiko"......

Název pokrmu KLEFTIKO pochází z řeckého slova "kleftíkane" a dalo by se přeložit jako" potajmu uzavřeli sňatek a schovávají se",pokrm je tedy zabalen buď do hliníkové fólie či jako původní receptura Kleftika ,do lístkového těsta"pastery" a zapékané v troubě s ovčím nebo strouhaným sýrem.

25.6.2011 v 5:51 | Karma: 12,00 | Přečteno: 2656x | Cestování

Řecké zdravé hranolky....

MÁTE OBROVSKOU CHUŤ na bramborové hranolky,ale bojíte se smažených pokrmů? Mám pro Vás tip na "zdravé hranolky "v troubě !

22.6.2011 v 13:48 | Karma: 17,19 | Přečteno: 2328x | Cestování

Ubytování s ucpanou kanalizaci'

Jsem dost naštvaná z reakce mých klientů a ještě víc z toho ,že si opravdu myslí že si užívám dovolenou někde na pláži a na všechno kašlu,přitom kdyby jen tušili čím si kolikrát delegát musí v cizí zemi projít tak by je to asi hned přešlo............

22.6.2011 v 5:08 | Karma: 15,89 | Přečteno: 1682x | Cestování

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Turek: Nejdu rozbít Evropu, potřebuje ale rekonstrukci a velký šok

10. června 2024

Jedním z největších překvapení letošních evropských voleb se stal Filip Turek. Po vyhlášení...

Policisté v obleku, hlava státu v bezpečí. Ochranka ve videu předvedla svou práci

17. června 2024  14:49

Prověření terénu, koordinace policistů a především ochrana prezidenta Petra Pavla. Policie na svém...

Nerudová, Síkela, Kolaja či Mora? Poraďte politikům s výběrem eurokomisaře

17. června 2024  13:45

Emoce spjaté s letošními eurovolbami ještě nestihly doznít a vládní strany čeká další důležitá...

Univerzita Karlova rozporuje závěry vyšetřování střelby. Podá stížnost

17. června 2024  13:18,  aktualizováno  13:44

Karlova univerzita si bude stěžovat na závěry vyšetřování prosincové střelby na filozofické...

Putin dorazí do KLDR v úterý. Pak navštíví i Vietnam, Američanům to vadí

17. června 2024  13:39

Ruský diktátor Vladimir Putin navštíví ve dnech 18. a 19. června KLDR, pak odcestuje do Vietnamu....

Opalovací krém pro miminka: Jaký vybrat?

Pokožka novorozenců a kojenců je tenká, zranitelná a má méně melaninu, což je pigment, který chrání pokožku před slunečním zářením. Kůže miminka je...

Jsem obyčejná ženská s kterou se život rozhodně nemazlil.Průvodkyně CK ,trvale žijící na řeckém ostrově a matka dvou krásných dětí.