Nenechme se zmýlit, aneb tři postřehy...
Postřeh první - losovačky. Některé vlády včetně naší ve snaze naočkovat co nejvíce obyvatel proti infekci Covid-19 zavedly pro ty, kteří očkování podstoupí, losování o rozličné ceny. Rusové třeba o byt, my o drobnosti jako sportovní boty nebo mobily. Zatím jen na zkoušku a v nově otevřených očkovacích centrech,tedy těch bez registrace. Nevím , jest-li pondělní přeplněnost těchto center (Hlavní nádraží a OC Chodov) je díky losovačce nebo skutečně tolik lidí "obtěžuje" se přes mobil nebo počítač přihlásit a objednat a radši stojí frontu "bez registrace", ale s možností vyhrát boty.... Je to však spíše příklad neschopnosti vlády důvěryhodným způsobem přesvědčit o vhodnosti očkování nás občany a přitom je zřejmé, že proočkovanost vedle promořenosti jsou hlavními zbraněmi s covidovou pandémií. Vzhledem k tomu, že (alespoň dle médií) 1/3 obyvatel starších 65ti let zůstává neočkovaná a tedy v riziku těžšího průběhu covidové infekce, domnívám se, že spíše k této skupině by měly směřovat snahy vlády o větší míru "proočkovanosti", než prostřednictvím losovačky o tenisky nebo iPody stimulovat k očkování proti covidu mladší ročníky, neboť jim větší riziko plynoucí z případné covidové infekce tak moc nehrozí.
Postřeh druhý- V německé letecké společnosti Lufthansa přestanou užívat oslovení "dámy a pánové", a přejdou na genderově "vyrovnanější" terminologii- bez oslovení, nebo - "Vážení cestující.." Osobně, a to praktikuji lékařskou praxi již přes třicet let, jsem se nesetkal skutečně s nikým, komu by vadilo oslovení Paní,pane...nebo dámy a pánové. Nikdy bych nevěřil, že takto pojaté uvítání je něco špatného a může někomu vadit. Ale budiž.. Co mě ale překvapuje je, jak silná a vlivná je skupina těch, kteří bojují za tzv. genderovou neutralitu a oslovení paní, pane nebo titul Mrs., Mr.(apod.) jim vadí a nám ostatním toto oslovení upírají. Vždyť Lufthansa také není žádné ořezávátko!
Postřeh třetí: Evropská komise v rámci boje za "uhlíkovou neutralitu" rozhodla o ukončení prodeje benzínových a naftových motorů v EU k roku 2035. Tento plán dokonce něktěří nazývají málo ambiciózním. Na úvod podotýkám, že nejsem nepřítelem boje za záchranu přírody a za čistotu ovzdu-ší. Ale toto? Plán bych nenazval málo ambiciózním, ale spíše nereálným a nedomyšleným. Nechám stranou úvahu na téma, že elektrická energie pro tato auta se musí také někde vyrobit. Spíše uvedu několik praktických problémů. Problém první-cena: I když se bude postupně cena elektroautomo-bilů snižovat, bude v globále vyšší než dnes , myšleno i ve srovnání s reálnou kupní silou průměrného majitele vozu. Navíc životnost elektroautomobilů bude určitě nižší než dnešních spalovacích motorů (nejen díky životnosti elektrických akumulátorů). To povode ke stárnutí původního automobilového par-ku se spalovacími motory až za hranici běžné životnosti těchto vozů a jejich vliv na ovzduší bude horší než nyní. Problém druhý-dobíjení akumulátorů. Jistě pro ty z nás , kteří bydlí v rodinném domku není problém si elektroauto přes noc dobít. Nedovedu si ale představit,jak budou přes noc dobíjet majitelé vozů na sídlišti, kde v jednom domě žijí stovky lidí, což představuje desítky elektroautomobilů. Kdo projede například pražským Jižním městem pochopí, o čem mluvím. Problém třetí- výroba, provoz a ekologická likvidace akumulátorů. Každý, kdo zvažuje koupi elektroautomobilu, vyhod-nocuje (kromě pořizovací ceny) provozní náklady a dojezd vozu. Faktem je, že s možností delšího do-jezdu vzrůstá i hmotnost vozu díky větším akumulátorům. To samozřejmě povede k dalšímu přetížení silnic s nutností jejich dřívějších oprav a také ke větším energetickým a surovinovým nárokům na výro-bu těchto vozů a na jejich následnou likvidaci. A kde zůstala ekologie ?? Malá městská elektroauta ano, ale zakázat veškerá auta se spalovacími motory? NE!
Marek Zeman
Green Deal! Děkujeme nechceme-přírodu chraňme jinak!
Green Deal dle paní Von der Leyenové zůstává stěžejním projektem EU a to nejen pro jeho nezbytnost pro snížení dopadu klimatických změn, ale i pro nutnost účinného boje evropských firem v rámci celosvětové hospodářské soutěže.
Marek Zeman
Léky chybí, co bude dál?
Léky stále v lékárnách chybí, moc se o tom nemluví, ale někdy chybí i nenahraditelná léčiva a to už je závažný problém...
Marek Zeman
Nevěřil jsem vlastním očím (ani uším)...
Tuto neděli v pořadu TV Prima Partie s Terezou Tománkovou se utkali dva předsedové nejsilnějších politických stran, předseda vlády Petr Fiala a expremiér Andrej Babiš. Pánové byli reálnou ukázkou dnešní doby. Od ničeho k ničemu...
Marek Zeman
Je to jen alibi, pane premiére!
Vláda předložila "konzolidační balíček", který ma za cíl stabilizovat náš státní rozpočet. Ovšem nikoliv ten letošní, ale až na rok 2024. A co letos? Pan premiér to ještě nevzdává, i když jen málokdo věří, že se jej podaří splnit.
Marek Zeman
Auta za pár let budou luxusem, aneb návrat na Kubu posledních padesáti let
Evropský parlament v úterý schválil návrh EK a Rady Evropy na zákaz prodeje aut se spalovacími motory v EU po roce 2035. V praxi to znamená, že v Evropě budou od roku 2035 v prodeji nová auta pouze s elektromotorem nebo na vodík..
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel
V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....
Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích
Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...
V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji
Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...
První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil
Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč
- Počet článků 72
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1591x