Marek Tomek
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1603x
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Klub přátel lokálek
- Československé ambulantní pošty
- Společnost moravských okresních drah
- Parní jízdy
Oblíbené blogy
Marek Tomek
Je to skutečně nutné, pane ministře?
Rozhodnutím ministra dopravy Víta Bárty po 40 letech začíná nová vlna úředního rušení regionálních železničních tratí, kterého se vyvarovaly kupodivu i pravicové vlády Václava Klause.
Marek Tomek
Vítek začal rušit tratě - možná legálně, ale určitě nefér!
Publikuji autorský text ing. Pavla Prchala z ledna t.r., který psal pro naše občanské sdružení. Máme jednu z nejhustších železničních sítí světa. Je to chyba nebo dobrá startovní pozice k budoucímu vývoji rozumnějším směrem? Vyhovuje nám dnešní automobilové a dálniční šílenství a rostoucí závislost na ropě? Budeme také rušit lokální tratě, jako to udělali v západní Evropě před 40-50 lety? A budeme poté některé z nich stejně jako sousedé na západě později obnovovat, až si uvědomíme, že jejich zrušení byla chyba? Volba je na nás.
Marek Tomek
SŽDC, s.o. si z nás všech utahuje
Dne 25. února zveřejnila Správa železniční dopravní cesty na svém webu následující tiskovou zprávu: Optimalizace rozsahu železniční sítě České republiky Občanské sdružení Klub přátel lokálek, o.s. k uvedené tiskové zprávě zaujalo následující stanovisko:
Marek Tomek
Kauza Netolička - Kdopak se tu mýlí, pane hejtmane?
28.2.2011 zveřejnil Jiří Zimola na svém webu a webu jihočeského kraje článek "K poslednímu sbohem jedné trati."
Marek Tomek
Trochu sváteční nostalgie - vzpomínka na zaniklé řemeslo
Je tomu již jedenáct let, kdy v České republice vyjela naposledy vlaková pošta. Bylo to dne 29. května 1999 na trase Ostrava - Praha a nesla číslo 76. Ambulantní způsob zpracovávání zásilek tak byl v tichosti po 160 letech ukončen. Modré vagóny se žlutou trumpetou, které v dobách největšího rozmachu byly na začátku nebo konci téměř každého rychlíku, putovaly na odstavné koleje, kde rezivěly a čekaly na své další využití.
Marek Tomek
Takhle ta železnice zajde
Plány na rušení lokálních tratí mohou být pro budoucnost železnice osudné. Navíc jsou úseky, které by měly být zrušeny, vybírány zcela nahodile.
Marek Tomek
Osud regionálních drah závisí i na občanské společnosti
Zatímco Uganda se chystá své železnice obnovovat, u nás hrozí, že český stát napáchá nenapravitelné škody zrušením a rozparcelováním svých tratí regionálních.
předchozí | 1 2 3 | další |