Do které skupiny milovníků vína patříte?

Přemýšleli jste někdy nad tím, co je pro vás tou hlavní motivací k nákupu vína? Podle čeho se rozhodujete?

Znáte svoji cestu, jak jste se dostali od mladistvých pokusů s alkoholem (kdy se pilo všechno, co mělo aspoň nějaké „volume“ bez ohledu na kvalitu) až k pití kvalitního vína? Možná vám na tyto otázky odpoví následující článek, který sezabývá důvody, proč a jak lidé nakupují víno. Vychází ze studie Genome provedené v Austrálii a dělí lidi kupující víno do následujících skupin.

Nadšenci

Lidé, kteří nákupy vína milují. Rádi zkoumají nové trendy a směry. Zajímají se o aktuality ze světa vína. Když jedou na dovolenou, chutnají místní víno a často dokonce spojují svoji dovolenou právě s návštěvami vinařství.

Trendoví maniaci

Pro tuhle skupinu je charakteristická honba za dokonalou image. Milují moderní trendy, drahá auta, luxusní šperky a hodinky. A totéž očekávají od vína. Zajímají je pouze luxusní a osvědčené značky, něco, čím mohou vyjádřit prestiž.

Důvtipní nakupující

Chtějí za své peníze tu nejlepší možnou hodnotu. Ve víně se dobře orientují a dokážou přesně definovat, co zrovna chtějí. Nepohrdnou levnějším vínem, pokud je určeno třeba na piknik, ale v případě dárku pro své milované dokážou z peněženky vytáhnout zajímavou sumu, pokud za ni dostanou odpovídající kvalitu.

Tradicionalisté

Uznávají tradiční hodnoty, nejraději by žili v minulosti. Nové trendy jim nic neříkají, dokonce je často rozčilují. A to se týká samozřejmě i nových technologií ve vinařství.  Kupují proto pouze vína známých značek z osvědčených vinařství.

Spokojení popíječi

Nechtějí se zabývat zbytečnostmi. Pokud něco funguje, není podle nich potřeba to neustále měnit. Bývají tedy často celý život věrní jedné značce vína z osvědčeného a uznávaného vinařství. Velice těžko se nechají přesvědčit, aby zkusili něco nového.

Přemožení

Tito lidé vínu nerozumí, protože ho moc nekupují. Bohužel je možné jim ledacos namluvit a oni tomu věří. Při nákupu vína si nechávají často poradit od prodavačů nebo prostě vyberou to, co má hezkou etiketu nebo na co zrovna běží reklama.

Tak co, našli jste se? Nebo si myslíte, že se naprosto vymykáte?

Autor: Lenka Maloňová | čtvrtek 28.7.2016 8:31 | karma článku: 14,26 | přečteno: 483x