Řítí se pohroma! A nebo taky ne….

Zdá se, že se nezadržitelně blíží konec veškerých časopisů, novin a dalších tiskovin. Ovšem také všech politických stran, straniček a hnutí. O cestovních kancelářích ani nemluvě. A co ještě horšího: vypadá to i na definitivní zákaz nošení různých těch módních udělátek typu wonder bra nebo push – up! Jak to a co to má, proboha, vše společného? No, to je totiž tak. Ministerstvo obchodu a průmyslu chystá drobnou noveličku zákona o ochraně spotřebitelů, ve které ovšem tiká časovaná bomba: zákaz nekalých praktik v reklamě, hlavně pak klamavé reklamy.

A uznejte, že klamavou reklamou není zdaleka jen nabídka slev na výrobky, které prodejce nemá na skladě a láká tak jen další zákazníky do krámu a nebo exkluzivní leták, nabízející fantastické zboží s ještě fantastičtějšími parametry, ze kterého se pak vyklube nefunkční šunt.

Vždyť co může být klamavou reklamou více, než různé ty nádherné mladice a mladíci z novin a časopisů, nafocení tu Jakubem Ludvíkem či Jadranem Šetlíkem, tu jinými světelnými mágy, kteří dokáží pomocí tzv. apple – diety na počkání vyzmizíkovat všechny faldy a vrásky, tu přidat poprsí, tam něco ubrat, tady něco pozvednout, tu zaretušovat zakřiveninku, tam poopravit přímku?

Zvláště na předvolebních billboardech a letácích, trefně zvaných „obludária“, jsou vždy jakési podivné, lidem nepříliš podobné umělé bytosti, a to nejen bez názoru, ale i bez vrásek, podbradků, pupků či šedin, zato se všemi - pochopitelně  bělostnými a rovnými - zuby v širokém nebo decentním úsměvu. O heslech pak raději pomlčím…

Také proslavené krásky na lovu dalších a dalších milionářů a vyvolené hvězdičky showbusinesu na cestě za dalšími rolemi, roličkami, křty cédéček, večírky a flámy to budou mít zatraceně těžké! Žádná vypušovaná ňadra! Žádné liftingy! Žádná klamavá reklama!  Žádné falešné sliby, a to ani optické ne!

Už, už jsem se chtěl pustit do popisu takového večírku plného přírodních, „neklamavých“ hvězd, ale zvláště v tomto oboru zcela platí staré, veršované naučení Bedřicha Bělohlávka z počátku dvacátého století:

„Pravdu na štít nedávej si,

nebuď malé dítě,

sic pak tebe, místo pravdy,

vynesou na štítě. 

Také nabídky cestovních kanceláří, na jejichž letácích je moře vždy čisté, ideálně modré či modrozelené, obloha blankytná, slunce krásně žhoucí, bríza či monzunek mírně vanoucí, západy slunce dokonalé a pláže buď vylidněné nebo jen s několika do bronzova opálenými krasavicemi, budou mít utrum. Pokud nenabídnou i nedalekou cementárnu, smradlavý přístav, polorozpadlé objekty v povzdálí a nepříliš čisté moře, o kraválu nezvedených dětiček na přecpané pláži ani nemluvě, zkrachují pod tíhou pokut a sankcí do týdne snad všechny.

A oblastí každodenního života, kterých se výše zmíněná novela dramaticky dotkne, je samozřejmě mnohem víc a jistě Vás na místě leckteré napadnou.

Prostě, jak už jsem říkal: Řítí se na nás pohroma!

A nebo taky ne. Vždyť víte, jak to u nás s takovými novelkami zákonů a s jejich dodržování chodí….

A navíc, přijít o trochu té dámské klamavé reklamy by byla docela škoda….vždyť bychom, pánové, přišli též o promýšlení a provádění nějakého toho příjemného soukromého trestu.

A to by nám naše dámy neodpustily…

 

Přeju krásný víkend

 

Váš Miroslav Macek

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Miroslav Macek | pátek 13.7.2007 8:31 | karma článku: 34,30 | přečteno: 3748x