Náboženská a občanská nenávist je nerozlučná
Náboženská a občanská nenávist je nerozlučná
Francouzský filozof Rousseau řekl, že „ti kdož rozlišují nesnášenlivost občanskou a nesnášenlivost náboženskou, se podle mého názoru mýlí. Tyto dvě nesnášenlivosti jsou nerozlučitelné. Je nemožné žít v míru s lidmi, o nichž se domníváme, že jsou zatraceni, milovati je by znamenalo nenávidět Boha, který je trestná, je nezbytně třeba je buď obrátiti nebo mučiti. Všude kde se náboženská nespravedlnost připouští, je nemožné, aby neměla nějaké občanské účinky, jakmile je má, suverén není již suverénem, ani dočasně: od té doby jsou kněží pravými pány, králové jsou jen jejich úředníky.“
V jeho díle také nalezneme nástin myšlenky, že každé podnebí má svůj vhodný politický systém a nelze přemístit systém z jednoho podnebí do jiného, aniž by se to neodrazilo na jeho schopnostech.
Nechci teď debatovat o této části myšlenek filozofa Rousseau, ale myslím si, že pasáž uvedena na počátku tohoto článku poukazuje na společenský zákon. Dovolil bych si krátce zde rozvést svou myšlenku. Jakákoliv nenávist vede k dalším kaskádám nenávistných projevů. Je zde ještě jeden aspekt, aspekt teologického systému náboženských soustav zastoupených ve společnosti.
Jako příklad bych uvedl svou osobní zkušenost s tím co se mezi muslimy nazývá amerikanizace náboženství. Při osobním pobytu s americkými židy, muslimy, křesťany a sikhy jsem se nejprve divil, jak je možné, že spousta z nich žije zájemně v harmonii? Když jsem tuto otázku položil věřícím během mezi-náboženské diskuze v Dallasu odpověděl mi jeden z amerických účastníku, v tomto smyslu: „Věříme, že každý dobrý věřící člověk se dostane do nebe k Bohu a je jedno jaké měl vyznáni, všechny náboženství jsou pouze různé cesty k stejnému cíli.“
Myslím si, že toto je jeden ze základních kamenu neporozumění mezi věřícími křesťany a muslimy v Evropě. Narozdil od ameriky, totiž mezi věřícimi obou náboženství v Evropě, převažuje teologický koncept, že jen věříci toho daného náboženství se dostanou do nebe a ostatní pujdou do pekla. Právě takovýto názor je skrytou bombou, která dříve či později vede k násili a netoleranci. Jak řika Rousseau „Je nemožné žít v míru s lidmi, o nichž se domníváme, že jsou zatraceni, milovati je by znamenalo nenávidět Boha, který je trestná, je nezbytně třeba je buď obrátiti nebo mučiti.“
Je to Smutné, ale je třeba si otevřeně říci, že dokud kostely a mešity budou sloužit k hlásaní teologie zatracení, nebude mírová koexistence různých náboženství v Evropě možná. To není vize islamofobie nebo islamistu, ale nebezpečí a varováni do budoucna.
V jeho díle také nalezneme nástin myšlenky, že každé podnebí má svůj vhodný politický systém a nelze přemístit systém z jednoho podnebí do jiného, aniž by se to neodrazilo na jeho schopnostech.
Nechci teď debatovat o této části myšlenek filozofa Rousseau, ale myslím si, že pasáž uvedena na počátku tohoto článku poukazuje na společenský zákon. Dovolil bych si krátce zde rozvést svou myšlenku. Jakákoliv nenávist vede k dalším kaskádám nenávistných projevů. Je zde ještě jeden aspekt, aspekt teologického systému náboženských soustav zastoupených ve společnosti.
Jako příklad bych uvedl svou osobní zkušenost s tím co se mezi muslimy nazývá amerikanizace náboženství. Při osobním pobytu s americkými židy, muslimy, křesťany a sikhy jsem se nejprve divil, jak je možné, že spousta z nich žije zájemně v harmonii? Když jsem tuto otázku položil věřícím během mezi-náboženské diskuze v Dallasu odpověděl mi jeden z amerických účastníku, v tomto smyslu: „Věříme, že každý dobrý věřící člověk se dostane do nebe k Bohu a je jedno jaké měl vyznáni, všechny náboženství jsou pouze různé cesty k stejnému cíli.“
Myslím si, že toto je jeden ze základních kamenu neporozumění mezi věřícími křesťany a muslimy v Evropě. Narozdil od ameriky, totiž mezi věřícimi obou náboženství v Evropě, převažuje teologický koncept, že jen věříci toho daného náboženství se dostanou do nebe a ostatní pujdou do pekla. Právě takovýto názor je skrytou bombou, která dříve či později vede k násili a netoleranci. Jak řika Rousseau „Je nemožné žít v míru s lidmi, o nichž se domníváme, že jsou zatraceni, milovati je by znamenalo nenávidět Boha, který je trestná, je nezbytně třeba je buď obrátiti nebo mučiti.“
Je to Smutné, ale je třeba si otevřeně říci, že dokud kostely a mešity budou sloužit k hlásaní teologie zatracení, nebude mírová koexistence různých náboženství v Evropě možná. To není vize islamofobie nebo islamistu, ale nebezpečí a varováni do budoucna.
Lukáš Lhoťan
Alternativní verze historie aneb jak StB předala Československo neomarxistům v Bruselu ...
Když si již uvědomělí soudruzi z StB uvědomili, že stávající komunistický systém již nemá šanci existovat, tak se spojili s marxistickými extremisty, kteří byli extrém i na komunisty, a odstartovali tzv. Sametovou revoluci 17.11.
Lukáš Lhoťan
Halík odsoudil nenávist k ďáblu ...
Jste křesťan a odmítáte Satana? Tak Tomáš Halík Vám nepodá svaté přijímání! Vyplývá to z jeho kázání v Litomyšli, který zveřejnil Christnet.eu A je to opravdu šokující.
Lukáš Lhoťan
Jak čeští muslimové lžou o těch, kteří poznají o čem je islám a začnou před ním varovat
Když jsem v roce 2010 začal veřejně pod svým pravým jménem upozorňovat na nebezpečí islamizace a islámského extremismu, tak jsem musel čelit i promyšlené kampani českých islamistů vůči své osobě. Jedním z bodu bylo i očerňování.
Lukáš Lhoťan
Diplomat republiky Kongo: Z Afriky prchá hlavně spodina společnosti ...
V naších mediích se nás někteří novináři a aktivisté snaží přesvědčovat, že se nemáme bránit masové imigraci do Evropy, protože je to přínosné a obohacující. A když to přeženu, tak každý druhý uprchlík je podle nich jaderný fyzik
Lukáš Lhoťan
Uprchlíci znásilňují a politici nic na své politice tolerance ilegalní imigrace nemění
Proč pro dnešní vládnoucí evropské politiky má větší cenu nechat na svobodě žadatele o azyl a ilegální imigranty, než chránit životy a bezpečí obyvatel Evropy? Opět slyšíme jak ilegální imigranti v Evropě vraždí a znásilňují ...
Další články autora |
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky
Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...
Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci
Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...
Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím
Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
Komu spadne do klína západ Afriky? Ve hře o vliv je průmysl i dezinformace
Premium Od spolupracovníka MF DNES v Africe Pozvolný odchod Francie ze západní Afriky je hotová věc. Zcela nahradit francouzský vliv ale bude...
Čechů ubývá, rodí se méně dětí. Není čas na sex a vztahy, vysvětlují odborníci
Premium Stále více žen v Česku nemůže otěhotnět nejen z důvodů onemocnění, ale i kvůli odkládaní...
První barevná fotka zmizela v hlubinách času. Už ji nikdy nikdo neuvidí
Seriál Je to jen pruhovaná stuha na tmavém pozadí, přesto představuje zásadní moment ve vývoji barevné...
V metru ve stanici Náměstí Republiky spadl do kolejiště člověk, provoz byl zastaven
„Na stanici metra B spadl do kolejiště člověk. Provoz metra je přerušen v úseku Smíchovské nádraží...
Prodej vesnického rodinného domu 5+1, 197 m2, obec Dobřenice.
Dobřenice, okres Hradec Králové
4 690 000 Kč
- Počet článků 854
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2687x
Seznam rubrik
- Interfaith Dialogue
- Čeští muslimové
- Islamismus
- Lidská práva
- Bývalí muslimové
- Různé fobie
- Nedělní zamyšlení
- Co je islám?
- O Evropě
- Američtí muslimové
- Islám a křesťanství
- IslamLeaks
- Recenze
- Blízký východ
- Výklad koránu
- Mezi-náboženský dialog
- Osobní
- Nezařazené