Kdyby byli filharmonici sportovci

Nalezený písemný záznam přímého přenosu semifinálového koncertu filharmonické ligy z berlínské BMW arény.

Na obrazovce se objeví logo pořadu a titul Filharmoniccap.

Vždy, když není reklama (když se mluví a hraje), vypadne zvuk a na obrazovce běží text: "Omlouváme se slyšícím divákům za výpadek zvuku." a běží pouze titulky pro neslyšící. Zvuk nevypadne pouze, když běží reklamy.

Titulky - barvy v televizi:
moderátor1 tyrkysová
moderátor2 světle zelená
moderátor3 žlutá
moderátorka (rozhovor) bílá
Obr. 1
Studio, tři moderátoři (vypadl zvuk – jdou pouze titulky)
moderátor1: "Vítám všechny příznivce hudby, symfonické obzvlášť. Dnešní přímý přenos z berlínské BMW arény, kde bude hrát domácí orchestr semifinálovou symfonii B dur od Johanese Schelemberga se mnou budou komentovat Petr Kalafuna (Petr: "Dobrý den.") a symfonický expert Karel Smyčec. Petře, v Berlíně jsi hrál 6 let. Jaký je domácí orchestr?"
moderátor2 (Petr): "Já tam hrál v době, kdy orchestr řídil Klaus Neubacher a od té doby se hodně změnilo. Orchestr vyměnil dirigenta a téměř všechny smyčce. Koupili dva hráče v draftu Severoamerické filharmonické ligy a na hoboji jim hostuje Japonka. Jiná je i taktika. My jsme hráli hlavně zezadu od tympánů, se zabezpečenou harfou, ale dnes se hraje hodně dopředu houslemi, kdy klarinety posílají kolmá legata. Buď přímo, nebo přes violy. Dokonce už jsem několikrát viděl i taktiku, kdy měl orchestr vepředu klavír. Sám jsem zvědav, jak to dnes pojmou. Zejména spielmachr na pozounu Alex Ginter, kterého pamatuji ještě ze svého působení."
moderátor1: "Petře, díky za postřehy a otázka na Karla Smyčce: "Jak to dnes vidíte? Kde se bude nejvíc rozhodovat?"
moderátor3 (Karel Smyčec): "Hodně bude záležet na přesnostech triol. Každá nepodařená triola bude mít vliv na celkový výsledek. Když jsem byl nedávno na světovém poháru smyčcových nástrojů v Kamisace, tak se do čtvrtfinále vůbec neprobojovali hráči se špatnými, nebo pomalým triolami."
moderátor1: "Děkuji za názor a nyní už se přesuneme do BMW arény, kde za malou chvilku koncert začíná."
---------
Reklamy, sponzoři pořadu (naskočí zvuk)
---------
Obr. 2
Animace - přílet do arény z vesmíru (nebo z Prahy).

Obr. 3 (vypadne zvuk)
Hraje orchestr, přiblížení na dirigenta, který je zády a cedule: "head coach Hanz Liebkowitz" + komentář (Petr: "Hanz Liebkowitz je známý tím, že stojí zády k publiku a čelem k hráčům, aby s nimi byl v kontaktu)."
moderátor1: (záběr na houslisty, hrající presto = rychle) "A housle to pěkně rozjely. Táhnou dopředu celý orchestr a dirigent ani nestíhá dirigovat."
 

moderátor2 (Petr): "To si nemyslím. Podle mě to je jeho taktika. Hanz Liebkowitz je velmi zkušený a s houslisty si rozumí už od dob, kdy studoval na akademii a chodil brigádně po večerech dirigoval smyčcová kvarteta. Ono to jen vypadá, že nestíhá, ale bude to hlavně tím, že zásadně odmítá elektronickou taktovku a stále používá dřevěnou, což zdůvodňuje tak, že elektronickou by mu neměl kdo programovat." (pozn. redakce – elektronická taktovka)

taktovka "Conductor ALLEGRO +"

moderátor1: "Pokud se hned zkraje nedostane nikdo na trestnou lavici za vibrato, můžeme očekávat pěkný výsledek."
...střih...
Nápis "Komerční přestávka" (je slyšet reklamní popěvek „hraj snadno“)

...střih (vypadne zvuk)...
moderátor1: "Hra nám mezi tím začala. Na pódiu jsou hodně vidět první housle, hlavně šmidlisti, kteří hrají tzv. "na rantlu". A teď je zvukovým rozhodčím nahlášeno tremolo tuby, ale bude o tom rozhodovat zvukorozhodčí se sluchátky."
moderátor2: "Na tyto věci by si měli dávat pozor. My jsme kvůli tomu několikrát prohráli jasně vyhraný koncert."
moderátor1: "A je tu konec první pětiny. Vrátíme se sem po přestávce."
---------
Reklamy, sponzoři pořadu (naskočí zvuk)
---------
Přestávka
Na obrazovce: Plán přestávky
• Rozhovor s Joachimem Shmitem (hráč na fagot)
• Elektronická tužka Petra Kalafuny
• Karel Smyčec - Technika hraní Fis na pozoun
Rozhovor s Joachimem Shmitem (vypadne zvuk)
(zpocený Joachim, s povoleným motýlkem je opřen o fagot, za ním je tabule s logy)
redaktorka (záběr, jak něco říká - titulek: (rozhovor probíhá v angličtině)
záběr na Joachima, jak něco říká.
záběr na redaktorku: "Ptala jsem se Joachima Smitha, jak hodnotí první část a on řekl, že se musí orchestr více semkout a hrát kompaktně, že mají velké reservy hlavně v glizandech a že si o tom promluví v šatně."
Elektronická tužka Petra Kalafuny
Studio (zvuk stále nejde)
moderátor1: "Petře, řekneš nám své postřehy?"
Záběr na Petra, jak kreslí na tablet a hned obrazovka tabletu s rozložením orchestru. Petr komentuje a dělá se kreslení:
"Jak jsem očekával. Alex poslal legato uličkou mezi lesními rohy na druhé housle a ty ho hned poslaly dirigentovi, který ho potom mohl rozhodit celému orchestru.
Všimněte se pozice klavíru (zakroužkuje na plánku klavír), ten je v tu chvíli úplně volný a může hrát dopředu (šipka k prvním houslím)."
 

Záběr na moderátor1.
moderátor1: "Petře díky za postřehy a poprosím Karla Smyčce a techniku hraní Fis na pozoun."
Karel Smyčec: "Ono se to zdá jednoduché, když to člověk vidí od profesionála. Ale je potřeba přefouknout "C" na "F" a doladit to snižcem. Proto se používají v symfonické orchestru pouze snižcové pozouny, aby se dob..."
Moderátor1 (skočí mu do řeči): "A nyní se přesuneme zpět do BMW areny.“
---------
Reklamy, sponzoři pořadu (naskočí zvuk)
---------
Obr. 4 na obrazovce hraje orchestr (vypadl zvuk)
moderátor1: "Hanz Liebkowitz posílil střed, vystřídal lesní roh a klarinet. Můžeme tedy očekávat rychlejší startovací časy dechových nástrojů.
Ze studia nám však hlásí, že vypadl zvuk a přenos tak postrádá smysl. Naše televize ho tedy nahrazuje němými groteskami. První groteska se jmenuje "Čtyřproudá dálnice v České republice" a my se tedy loučíme a přejeme vám hezký večer."
---------
Sponzor pořadu (naskočí zvuk)
Tento pořad vám přinesl...
..........

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ladislav Kratochvíl | čtvrtek 31.3.2022 7:44 | karma článku: 7,61 | přečteno: 195x