Finty internetových prodejců

Bohužel kromě standardních ohlupovacích praktik obchodních řetězců tendence vodit klienta za nos dorazila už i na internet. Nechci psát o normálních podvodnících, se kterými ostatně člověk v anonymním prostoru počítat musí. Různé finty zkouší i poměrně renomovaní prodejci. Uvedu dva příklady.

Nízkonákladové linky Skyeurope mají image velmi levného či nejlevnějšího létání. Nicméně poté, co si vyhledáte zvýhodněný let, zjistíte většinou, že zrovna v tom termínu, kdy to potřebujete, se zvýhodnění nekoná a ta cena je několikanásobně vyšší. Následují podezřele vysoké poplatky a taxy - kontroluje někdo vůbec někdy jejich správnou výši nebo je používají letecké společnosti jako další typ neinzerované přirážky? Poté narazíte na poplatek za zavazadlo. Ač se kdekoli jinde prodávají letenky včetně jednoho zavazadla, zde musíte za každé zaplatit extra nemalou sumu. Dále vám bude vnucováno super výhodné pojištění, které téměř nic nekryje. A jako chuťovka nakonec poplatek za platbu – tj. že to vše kreditkou pěkně sami zaplatíte. Ovšem, každý špás něco stojí. Proč ale když kupuji najednou šest letenek, které hradím jednou částkou, naúčtují mi ten poplatek šestkrát? Přiznám se, že to jsem už nevydržel, celou transakci stornoval a letenky zakoupil u nejmenované cestovky, kde vyšly cca o 1200 Kč za kus levněji. Odečtu- li ještě provizi, přišel milý Skyeurope díky své chamtivosti o nezanedbatelnou sumičku, kterou by vydělal, aniž by se tím kdokoli z jeho pracovníků musel vůbec zabývat. Inu, také marketing a cenová politika.

 

Další příklad - poměrně uznávaný server Pixmania. Část stránek s vámi komunikuje česky, část francouzsky. Z call centra se na vás poté, co požádáte o češtinu, line libá slovanština, zřejmě Chorvatština, nicméně rozumět tomu není. Po odsouhlasení konečné ceny se těšíte z výhodného nákupu, avšak následně vám k částce připočítají hezkých pár set za „smlouvu o bezpečném nákupu“. Ta obsahuje celou řadu výhod, které v podstatě nic neřeší, ale hlavně záležitost značně prodražuje. Zatímco ostatní položky menu mají volbu ano/ne, tato se tváří dobrovolně, ale dobrovolně žádné zrušení nenabízí. Zbavíte se jí až tak, že si otevřete podmínky této smlouvy, dojedete až na konec, a ejhle – zde je ukryto rušící tlačítko.

 

Skutečně mám rád vše nové a nákupy na internetu beru jako výzvu. Jak je však vidno z výše uvedených příkladů, prodejci zde občas nahrazují prodejní portály spíše sofistikovanými testy inteligence koupěchtivých spotřebitelů. 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ladislav Dvořák | čtvrtek 17.7.2008 8:07 | karma článku: 36,22 | přečteno: 7954x