Článek šitý čtenářům na míru

U blogerů, stejně jako profesionálních novinářů, platí, že jejich populartita je úměrná schopnosti psát o tom, co veřejnost nejvíc zajímá. V minulosti musel každý psavec spoléhat na vlastní intuici, takříkajíc neustále držet prst na tepu mas. Dnes už naštěstí máme modernější metody - čím lidé žijí a které události jdou takříkajíc zcela mimo ně, lze jednoduše zjistit podle toho, jaké výrazy nejčastěji zadali do vyhledavače Google. A právě tuto metodu jsem zvolil při psaní bilančního příspěvku o tom, co český národ v roce 2009 nejvíc vzrušovalo, jakým osobnostem, událostem a činnostem v uplynulých dvanácti měsících věnoval největší pozornost.

V prvním čtvrtletí byli nespornou jedničkou v okénku vyhledávače David Černý a jeho Entropa. Postupně je však z prestižní pozice vytlačila zpěvačka Marta Jandová, skokanka roku v rubrice showbiz. Stejně jako její otec Petr, lídr skupiny Olympic, se porotkyně česko-slovenské Superstar navíc dočkala vlastní stránky v české Wikipedii a na Google je jí věnováno přes 175 tisíc odkazů. Odtud si zájemci mohli stáhnout informace o celebritě zadarmo, což ostatně dokládá skutečnost, že druhým nejčastějším vyhledávanějším slovem na Google cz. byl termín free a u vlastníků mobilu se značné oblibě těšil odkaz sms zdarma (slovo práce skončilo až osmé, daleko za linky nabízejícími video, televizní zábavu, server you tube a počítačové hry). Ze zpravodajství Google pak vědychtivé nejvíce interesovaly informace o facebooku a operačním systému Windows 7, jenž podobný úspěch slavil i v ostatních částech světa.

Z globálních událostí se Češi nejvíce chtěli dozvědět o Evropské unii a Lisabonské smlouvě, z politiků je nejvíc přitahovali Silvio Berlusconi (5. místo v rubrice Politika-Největší skokani), dále pak Barack Obama a Nicolas Sarkozy. Z představitelů domácího veřejného života se v první desítce neumístil nikdo, ale smutní být nemusejí. Ani výstřední italský premiér nevzbudil tolik zájmu jako zesnulý král popu Michael Jackson, jenž se probojoval na pátou příčku mezi skokany showbizu, navíc se skví na sedmé pozici v nejvyhledávanějších zprávách serveru Google.

Skutečnost, že svět a s ním i Česká republika se v posledních měsících zmítají v hospodářské krizi, rapidně ubývá pracovních příležitostí a roste nezaměstnanost, obráží pouze fakt, že v rubrice Největší skokani na Google.cz se na sedmou příčku vyšvihl termín úřad práce a ve vyhledávači map obsadil čtvrté místo. Hned za hotely, restauracemi a možnostmi ubytování. Co naše spoluobčany v této době nejvíce zajímá, prozrazuje seznam deseti nejfrekventovanějších výrazů v oddíle „Jak“.  Po pátrání po radách, jakým způsobem psát web, následují otázky jak zhubnout, jak sbalit holku, s menším odstupem jak uvázat kravatu, či jak otěhotnět. Zájem o možnost, kterak začít podnikat, měl jen každý devátý z deseti zájemců o získání informací.

Dění na naší vnitropolitické scéně, bouřlivé rozpory, jež vyvolal Janotův úsporný balíček, sliby a recepty politických lídrů, jak řešit palčivé problémy dneška, ani celosvětový problém klimatických změn české uživatele nejznámějšího internetového vyhledávače zřejmě neoslovují. Asi, viz termín jak sbalit holku, dávají přednost snídani s novou (myslím partnerem/kou, nikoli známou komerční televizi), v zaměstnání rozvíjejí velmi křehké vztahy s kolegy opačného pohlaví) a večeří v růžové zahradě s vědomím, že se o jejich sociální jistoty postarají jiní.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Herbert Kratzer | pátek 18.12.2009 11:24 | karma článku: 7,78 | přečteno: 804x
  • Další články autora

Herbert Kratzer

Zrodil se mučedník Engel…

20.2.2011 v 12:08 | Karma: 32,46