kOmický blog CDXXVI.

Zážitek pro děti a trochu klidu jsem očekávala od dvou půldnů dovolené lokalizovaných do stromového domu ve společnosti sestry.

Neobvyklá obydlí nás zaujala před lety, letos jsme konečně pobyt v jednom vyzkoušeli. Bohužel tenkrát v dubnovém nevlídném počasí sitauci zachraňovala především petrolejová kamínka. V jejich blízkosti se zrodil záměr vyzkoušet netradiční ubytování v letních měsících.

Pro tento úmysl jsem celkem snadno nadchla sestru, rezervovala termín a v kanceláři nahlásila dva půldny dovolené. Manžela naše nepřítomnost doma lehce zaskočila, přesto jsme se v doprovodu našich nejmladších dětí v úterý odpoledne ocitly v lese několik metrů nad zemí. Chlapci vypadali spokojeně, navzdory nepřítomnosti elektřiny a tekoucí vody.

Než jsem přemístila výbavu z vozidla na strom, hlásil služební telefon dva nepřijaté hovory. Po krátkém zabydlení jsme - ignorujíc počáteční protesty synků - společně vyrazili na rozhlednu Babí lom. Cestou jsme při krátké odbočce obhlédli další tree house a blízkou chatu rovněž užívanou k pronájmům. Sestra prostředí označila za inspirativní pro oslavu blížících se kulatých narozenin.

Kluci rychle přehodnotili svůj negativní postoj, neb turistická značka vedoucí po skalnatém hřebeni skýtala plno dobrodružných výstupů i nádherných výhledů. A z rozhledny bylo možno pozorovat krásy naší krajiny do veliké dálky.

Hovor se sestrou jsem prokládala telefonickou konverzací na téma změn čerpání úvěru a podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí. Soukromým telefonem jsem při tom zručně pořizovala snímky výletníků na jinak prázdné stezce. Nepřiravenou - bez diáře - mě zastihla pouze dáma toužící objednat se na masáž.

Po návratu z rozhledny s postupujícím večerem čilá telefonická komunikace opadla, pročež jsme celkem neušeně opekli špekáčky a odebrali se na strom. Z terasy byl příjemný výhled, obzvláště když jsme panorama doplnily o dvě sklenky s prossecem.

Chlapečči se věnovali sáčku s chipsy, později za pomoci mojí pletací příze a dvou plyšáků provozovali speciální bungee jumping. Nebohý Boxy skončil v trní, nicméně byl srdnatě zachráněn. Část letů byla zvěčněna na videu, přes hojnou kritiku příležitostné kameramanky.

Ukládala jsem se mírně ovíněna, přesto s myšlenkami na obchodní případy, (které mě neopustily ani ráno, jakkoli jsem je zaháněla čtením). Navzdory paprskům svítícím do oken děti spaly poměrně dlouho; synek si evidentně užíval moji blízkost.

Snídali jsme bábovku a kávu z termosky na terase zalité letním sluncem. Kluci obnovili včerejší zábavu s plyšáky, my se vydaly na krátkou obhlídku dalšího nedalekého stromového domu. Shodou okolností téhož, jehož chladnou pohostinnost jsme na jaře s manželem a dítkem vyzkoušeli.

Opět došlo na pracovní telefonáty, díky kterým jsem ale postupně nabyla dojmu, že zapeklitý obchod zdárně dořešíme - a to navíc v rekordním čase. Inspirována termoskou, objednala jsem mimo zaslání zástavní smlouvy i zásoby kávy pro brněnskou kancelář.

Před odjezdem jsem si alespoň vyčistila zuby, abych mohla odpoledne důstojně strávit v pracovním procesu. Myšlenka, že ve stejné sestavě vyzkoušíme i další z nabízených objektů mne neopustila, ani když jsem doma na zahradě házela hlínu lopatou.

A vynaloženého pracovního úsilí o dovolené nelituji, dva dny po návratu jsme nad kávou s klientem podepsali smlouvy.

Autor: Jana Kozubíková | pátek 30.6.2023 16:00 | karma článku: 12,24 | přečteno: 264x

kOmický blog CDXCIII.

Konstatování, že je třeba se dítěti věnovat, je celkem k ničemu, neuvede-li se od praxe. K naší rodičovské cti možno zmínit, že se o to pokoušíme.

17.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,70 | Přečteno: 215x | Diskuse| Ona

kOmický blog CDXCII.

Odříkaného největší krajíc - aneb pokud jsem chtěla trávit víkendy doma prací, vybrala jsem si nesprávně.

15.5.2024 v 6:00 | Karma: 10,55 | Přečteno: 205x | Ona

kOmický blog CDXCI.

„Rozhodně nebudu abstinovat na oslavě kulatin své vlastní sestry“, pronesla jsem kategoricky (a zbytečně)

9.5.2024 v 0:00 | Karma: 12,97 | Přečteno: 280x | Ona

kOmický blog CDLXXXIX.

Nadstandardní timemanagement je položka životopisu, kterou uvádím s lehce ironickým dovětkem „díky početné rodině“.

7.5.2024 v 20:00 | Karma: 13,60 | Přečteno: 229x | Ona

kOmický blog CDXC.

Nabyla-li jsem dojmu, že dříve mnou vykonávané „chlapské práce“ zvolna přešly na nejstaršího potomka, mýlila jsem se.

6.5.2024 v 6:00 | Karma: 12,45 | Přečteno: 222x | Ona

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Norsko, Španělsko a Irsko uznají Palestinu. Terorismus se vyplácí, reaguje Izrael

22. května 2024  9:47,  aktualizováno  14:36

Norsko, Irsko a Španělsko formálně uznají Palestinu jako stát. Bez uznání palestinského státu...

Vlaky čím dál častěji narážejí do kamení na kolejích. Na vině je výzva na TikToku

22. května 2024  14:30

Premium Jen o vlásek unikli neštěstí v dubnu cestující na trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Na...

Vychytávka jako z Jamese Bonda. Řidič za jízdy měnil na autě poznávací značky

22. května 2024  14:23

Pražští policisté si na začátku května všimli vozu, které nemělo odpovídající poznávací značku a...

Češka pašovala drogy z Rumunska v podprsence, celníkům v Praze neunikla

22. května 2024  14:15

Ve spodním prádle se pokusila propašovat 170 gramů drogy metamfetamin žena, kterou počátkem května...

Zážitky a postřehy matky tří dětí na cestě z moravské metropole do obce Omice. Co můžete očekávat, pokud opustíte panelákový byt a vrhnete se do rekonstrukce kouzelného staršího domu za městem a péče o rozlehlou zanedbanou zahradu.