- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Samozřejmě, žádná novinka, toto pravidlo už platí dlouhou dobu, ale přesto mám pocit, že o něm spousta lidí ještě nikdy neslyšela. Včetně řidičů. A ti, co slyšeli, se podle mě dělí do tří skupin. První jsou brblalové, kterým zůstal utajen pravý důvod této skutečnosti. Tohle si někdo nevymyslel, aby zkomplikoval dopravní předpisy, ale proto, že brzdná dráha tramvaje je nesrovnatelně delší než brzdná dráha čehokoliv, co jede na gumách. Pro Vaši představu - při rychlosti 40km/hod, na rovině a suchých kolejích je to zhruba 50m. Z toho jasně vyplývá, že řidič tramvaje nemá šanci zabránit střetu, jestliže chodec hrdina, který se rozhodl demonstrovat svoji přednost, vstoupí bez rozmyslu do vozovky. Druhou skupinou jsou lidé, kteří vědí, že má tramvaj přednost, ale pro změnu si zase myslí, že na každém přechodu, světelné křižovatky nevyjímaje. Pak dochází k situacím, že chodec čeká na zeleného panáčka, když se dočká, tak vykročí, najednou vidí přibližující se tramvaj, vzpomene na pravidlo, zpanikaří, otáčí se a prchá zpět na chodník. Tramvaj má červenou (nebo čočky na „stůj“), takže zastaví, chodec ještě chvíli váhá a pak se znovu rozhodne přejít, ale to už mu mezitím blikne červený panáček. Myslíte, že přeháním? Kdepak, viděla jsem to mnohokrát a proto také doufám, že nová kampaň lidem situaci upřesní. Třetí skupina je naštěstí v pohodě, ale obávám se, že ve srovnání s předešlými nebude tak početná.
Další články autora |
Jistebník, okres Nový Jičín
3 990 000 Kč