Kruhový objezd
Nebudeme rozdělovat majetné a méně majetné a tím i ty, kteří můžou víc než lidé „žijící v podzámčí“. Naši poslanci a senátoři se sice všemožně snaží vzbudit všeobecný dojem, že oni běžní občané i ve smyslu zákona nejsou, a jako ti „nahoře“ se snaží upravovat pravidla soužití pro sebe výhodnější než pro ostatní „pouze občany“ vymýšlí pravidla pro „nadlidi“, například jak beztrestně parkovat kde se jim zlíbí a běda, pokud by se na ně nějaká ta botička u strážníka na vůz člena V.I.P našla.
Nebudeme závidět hmotné statky těm, kteří svým intelektem, schopnostmi i často neomezenou pracovní dobou si dopřávají určitý nadstandard a nadřazenost u některých z nich lze chápat, jako soukromou odměnu za dobře vykonanou práci. Ale zpět ke „kruháči“. Pokud se pravidelně pohybujeme dopravním prostředkem po pozemních komunikacích doma i v zahraničí, můžeme kruhový objezd využít jako materiál pro výzkum mentality a v určitém slova smyslu inteligence populace toho či onoho státu.
Rozhodně se setkáte s italským temperamentem, který vjíždí na kruhový objezd dynamicky, ale s citem sobě vlastním i při temperamentním způsobu jízdy dokáží reagovat, přibrzdit, či pustit vozidlo i když mají, jak je u nás, zvláště u chodců používaný oblíbený termín na přechodech „absolutní přednost“. Můžeme se setkat i s řeckými „kliďasi“, kteří si málokdy něco vynucují a počáteční pocit chaosu pro řidiče odjinud, plynně přechází do tolerance a klidu ve smyslu „maňana“. Takto bychom mohli mluvit o opatrných Rakušanech, precizních Němcích či bravurně zvládající zapeklité situace řidičů z Francie. My o sobě, jako řidiči, často dost namyšleně tvrdíme, že jsme hodně dobří řidiči. Je to možné, často je ale skutečnost jiná a viníkem je „kruháč!“
Kruhový objezd se stává v našem státě zapeklitým místem, kde se střetávají řidiči bohatší s chudšími, řidiči emocionálně labilní, méněcenní, „vychovávači“ a v neposlední řadě vyděšení začátečníci. Karamboly, čekající kolony či gestikulující rozčilení řidiči na objezdech u nás jsou častým jevem a tím nepomáhají zrychlení a plynulosti provozu, jako u většiny věcí, která ve světě fungují a u nás nikoliv. Tentokrát v tom prsty „ti nahoře“ opravdu nemají. Je to ukázka části naší společnosti.
Nehledejme zbytečně rozdíly v majiteli Porche či Falicie. Nadřazenost, nesnášenlivost, nedostatek velkorysosti, vyvinutý smysl všechny kolem vychovávat kromě sebe, chybějící přirozená pokora a další vlastnosti, které kruhový objezd u nás demonstruje velmi často jako nepochopení pokroku. Tedy v tomto případě pouze na silnici a tak pokud chceme alespoň zde zaregistrovat jednadvacáté století a plynule jezdit na „rondeli“, musíme začít každý u sebe a změnit styl jízdy, který demonstruje naše povahové rysy i určitou míru vrozené inteligence. A škatulkování těch v „lepších“ autech a házení je do stejného pytle? Nesmysl. Psychopata potkáte jak ve Ferrari tak polorozpadlé Škodovce…
Karel Kesl
Nejvyšší čas místo úklidu nepřipustit nepořádek

Předvánoční úklid je nejen naším národním zvykem, kdy se většina z nás snaží, abychom doma měli čisto, útulně, příjemně a zkrátka se cítili nejen spokojeně, ale i svátečně.
Karel Kesl
Když to nejde na náměstí...

Kritiku na EU, naší zkorumpovanou vládu, blížící se novodobý diktát, slyšíme prakticky všude, pochopitelně mimo veřejnoprávní televize. Nespokojenost je tedy evidentní, ale návod jak z toho ven nikde.
Karel Kesl
Je to na nás, neprojdou!

Roztříštění naší společnosti je evidentní, ale úkaz v celosvětovém měřítku nijak výjimečný a z tohoto hlediska jsme na tom pořád dobře.
Karel Kesl
Nejmocnější zbraň, jednotou proti manipulaci EU

Uložme na chvilku do archívu veškeré staré i novodobé dějiny a zkusme se oprostit od polemiky, kdo v minulosti dělal větší zvěrstva při prosazování víry, zdali islámisti či křesťané.
Karel Kesl
Cílem je nejednota...

Informací o emigrantech a současně manipulace občana medií pod taktovkou vrchnosti (EU) je tolik, že pokud se budou opět překrucovat dějiny, beletrie několika svazků bude na světě.
Další články autora |
„Ty jsi bezva chlap, já ti dám zadarmo.“ Fotograf vzpomíná na hříšné devadesátky
Fotil sametovou revoluci i dusno pozdní normalizace. Teď Jaroslav Kučera vydává knihu Sex po...
Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?
Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Španělsko a Portugalsko paralyzoval blackout. Sánchez vyhlásil stav nouze
Celé pevninské Španělsko a Portugalsko v pondělí po poledni postihl rozsáhlý výpadek proudu....
Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let
Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...
Řidič v americkém Illinois vjel autem do budovy školní družiny, zabil čtyři děti
Čtyři děti ve věku čtyři až 18 let v pondělí zahynuly a několik dalších bylo zraněno, když řidič na...
ANALÝZA: Sto dnů rodea s Trumpem. Američané chtěli revoluci, ne chaos
Premium Donaldu Trumpovi stačilo sto dnů v Bílém domě, aby ukázal, že ční nad svými prezidentskými...
Na STK každý rok? Šikana majitelů starších aut, kritizují v Česku návrh Bruselu
Premium Šílenství. Šikana. Nesmysl, který zaplatí ti nejchudší. Takové reakce znějí z odborné automobilové...
Jak se připravit na blackout? Nezapomeňte přenosné rádio a přepravku pro mazlíčka
Španělsko a Portugalsko v pondělních odpoledních hodinách paralyzoval masivní výpadek elektřiny....

Přímorský apartmán Bibione,Itálie
Bibione, Itálie
3 705 900 Kč
- Počet článků 49
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 562x