Bez vlečňáku, s vlečňákem…

Von takovej vlečňák je docela chytrý zařízení. A docela jednoduchý na výrobu. Bez motoru, stačí pouze kastle a něco, čím se připojí za ten vůz s motorem. 

Diagnóza byla jasná, jsem a budu debil. Navíc po porodu mě sestra (tedy ne má vlastní, ta zdravotnická) pustila ještě z výšky na hlavu. Maminka se chtěla soudit, ale doktor jí to rozmluvil. Řekl, že existuje podezření, že ten pád na hlavu mně v podstatě pomohl.

Von takovej vlečňák je docela chytrý zařízení. A docela jednoduchý na výrobu. Bez motoru, stačí pouze kastle a něco, čím se připojí za ten vůz s motorem. Takže se zdvojnásobí přepravní kapacita, někdy, když se připojí ještě jeden vlečňák, tak je víc míst ve vlečňáku, než v tom motorovém voze. Jsem z generace, kdy vlečňák byl běžný v městské dopravě, navíc s tím bonusem, že se dalo kdykoliv do něho naskočit, eventuálně vyskočit. Tedy pokud jeden to uměl a chtěl.

Vlečňák při jízdě do kopce klade zvýšené nároky na motorovou sílu, při jízdě z kopce zase klade zvýšené nároky na brzdovou soustavu. V každém případě, kdyby se pohyboval motorový vůz osamocen, měl by mnohem menší problémy za jízdy.

V existujících volebních koalicích jsou tahouni s motorem i strany, které lze bez uzardění označit jako vlečňák.

Koalice Spolu má hned dva vlečňáky. TOP 09 a KDU-ČSL funkci vlečňáku plní dokonale. Zvyšují lehce sice přepravní kapacitu (v tomto případě hlasy voličů), ale je zapotřebí si přiznat, že by motorovému vozu ODS bylo bez nich možná líp. Mohl by jet mnohem rychleji a efektivněji, ovšem musel by vyměnit řidiče. Takový jihočeský hejtman by určitě dokázal rozpohybovat motorový vůz k lepšímu výkonu. Navíc, asi by se nerozpakoval odpojit oba dva vlečňáky, ať si poradí sami při jejich jízdě z kopce.

Druhá koalice Piráti a STAN je na tom mnohem lépe. STAN pomalu a jistě se mění z vlečňáku na motorový vůz, což je přínosné v době, kdy motorový vůz Pirátů ztrácí lehce na výkonu. Možná, že by prospělo jako v případě ODS (bohužel nepřipadá v úvahu ani v ODS, ani u Pirátů) vyměnit řidiče motorového vozu Pirátů za někoho jiného. Po výměně by se snad mohlo přepravovat i více lidí za hranicemi hlavního města. Kdo ví.

Debilně si myslím, že bez vlečňáků by to bylo lepší. Snad. V každém případě, až se bude rozhodovat o funkcích řidičů i průvodčích, tak to bude docela velká legrace. Ovšem aby zase té legrace nebylo příliš. Protože všeho moc  - škodí.

Autor: Otto Kamm | sobota 7.8.2021 3:42 | karma článku: 17,96 | přečteno: 315x
  • Další články autora

Otto Kamm

A je po žížalkách

12.6.2024 v 11:59 | Karma: 33,80

Otto Kamm

Moje neteř si nepamatuje čísla

8.5.2024 v 1:03 | Karma: 37,95

Otto Kamm

Tolik traktorů v ČR není

8.3.2024 v 10:14 | Karma: 31,16